Waterblazer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:55

En nu schop ik het topic even omhoog >;) O:)

Bevalt de Doubleblaster??
Ik ben me momenteel aan het oriƫnteren en heb de Doubleblaster DS of de Tritra AS op t oog. Welke is handig voor een aussie? Of evt ander merk. Wil er 1 met traploze temperatuur en niet al teveel Watt maar wel goede blaaskracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 18:07

Ik heb die van mij een tijdje terug uitgeleend aan iemand met een New Foundlander en diegene gaat dezelfde aanschaffen, ikzelf gebruik hem voor mijn herder,voldoet prima. Temperatuur heb ik hier eigenlijk altijd uit staan.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:16

dees_daan schreef:
Ik heb die van mij een tijdje terug uitgeleend aan iemand met een New Foundlander en diegene gaat dezelfde aanschaffen, ikzelf gebruik hem voor mijn herder,voldoet prima. Temperatuur heb ik hier eigenlijk altijd uit staan.


De waterblazer onder jouw link en die jij zou hebben is helaas niet meer leverbaar....?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:23

Bravura schreef:
dees_daan schreef:
Ik heb die van mij een tijdje terug uitgeleend aan iemand met een New Foundlander en diegene gaat dezelfde aanschaffen, ikzelf gebruik hem voor mijn herder,voldoet prima. Temperatuur heb ik hier eigenlijk altijd uit staan.


De waterblazer onder jouw link en die jij zou hebben is helaas niet meer leverbaar....?


:oo dat had ik niet gezien, dan kan ik je helaas niet verder helpen.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:25

Ik heb sinds tijd een waterblazer, wat een geweldig ding !! ik wil nooit meer zonder.
Na douchen/ zwemmen is mijn hond met 10/15 droog en normaal was ik 10 handdoeken verder en had ik nog een zeiknatte hond.

Ik heb een Doubleblaster DS ' met geluidsdemper, met 1 motor,
Je hebt ze ook met 2 motoren, maar ik vond het prijsverschil te groot.
mijne gekocht bij Trim.nl

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:37

Ik heb voor onze Goldendoodle de Doubleblaster met geluiddemping en ben er echt uitermate tevreden over. Hij maakt idd. flink geluid maar aanzienlijk minder dan degene zonder demping. Mijn hond vind het heerlijk om geboosterd te worden en springt er zelf voor op de trimtafel. Ik heb ook 3 Jack Russels waarvan er eentje gladharig is maar ook zij word gemiddeld eens per week geboosterd en ongelofelijk wat dat aan losse haartjes scheelt in huis. Door het boosteren blaas je die er uit. Ik vind het echt een uitkomst.

Ik heb hem overigens hier besteld....http://www.lovi.nl/webshop
Laatst bijgewerkt door Faruba op 28-08-17 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:38

Is die Doubleblaster DS echt zo stil als dat ik moet geloven? Geluiddempend toch? En de warmte standen? Is dat gewoon aangenaam warm of dat je je hond er mee kunt verbranden als je dat ding even te lang op dezelfde plaats laat blazen?

Edit....zie dat Faruba net eea omschrijft. En dank voor de link! Die kende ik nog niet!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 21:55

@Bravura,je bent hier evt.welkom om hem eens te komen proberen hoor.

Ik had voor de Doodle een andere langharige hond,een bastaard vanuit Kreta mee genomen. Die had een heel dun velletje en toen hij ouder werd kreeg hij steeds meer last van het door borstelen en kreeg makkelijk klitten. Om hem te ontlasten heb ik hem met regelmaat laten scheren. Ik had er toen echt geen idee van dat deze waterblazers bestonden,dat had voor die hond een boel kamwerk gescheeld. Onze Doodle heeft best een bewerkelijke vacht maar dit scheelt enorm veel werk. En ook het vuil en losse haren in huis is zo'n stuk minder,vind ze echt ideaal.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:03

Ah....wat ontzettend fijn aangeboden en aardig! :j Maar ik weet zeker dat ik er 1 ga aanschaffen met mijn slootbeest....weet alleen nog niet welke precies. Heb over de Doubleblaster DS en de Aeolus H901 eea gelezen. De Tritra AS is redelijk onbekend lijkt mij. Ben eigenlijk ook benieuwd wat die waterblazers in DTSL kosten en waar te vinden maar heb dat nog niet kunnen vinden.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 22:15

Bravura schreef:
Is die Doubleblaster DS echt zo stil als dat ik moet geloven? Geluiddempend toch? En de warmte standen? Is dat gewoon aangenaam warm of dat je je hond er mee kunt verbranden als je dat ding even te lang op dezelfde plaats laat blazen?

Edit....zie dat Faruba net eea omschrijft. En dank voor de link! Die kende ik nog niet!


Lawaai maakt hij. Maar aanzienlijk minder dan de meeste.
En warmste stand is best warm. Maar als je niet continu op 1 plek zit. Gaat dat prima. Mijn hond vind met koudere dagen de warme stand fijn.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 11:31


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 11:49

Heb de Aeolus H901 besteld. Was flink afgeprijsd bij Petfooddiscount :j Er zijn voor dit merk losse onderdelen bestelbaar.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:01

Ben benieuwd hoe het je bevalt,en hoe het je hond bevalt.

Zeker met het buiige weer in aankomst zijn onze honden zo droog,scheelt hier een hoop dweilwerk.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 15:00

Anders ik wel! Hij is wat bang voor de stofzuiger en staat geen tel stil bij borstelen (bijna 9 mnd oud) dus t zal nog wat worden hem te laten wennen. Hij is erg beweeglijk :D Hij duikt dagelijks de sloot in als ik hem los laat en zeker met dit natte weer zou het een uitkomst zijn. Voor het koude natte weer begint kunnen we dus dagelijks oefenen 8-)

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 19:36

Ok....de Aeolus Doodlebooster ofwel H901 (t) Cyclone binnen. Veel namen voor dezelfde Aeolus :+ . Mooi en klein degelijk apparaat van metaal en beslist niet zwaar. De knoppen zijn mooi afgewerkt en stevig dus geen goedkoop prutspul wat gelijk kapot zou kunnen gaan. De slang is van degelijke goede kwaliteit en de mondstukken zijn gemakkelijk op en af te halen dmv een losse ring er omheen of af te klikken. Het geluid op de zachtste stand klinkt als een beschaafde stofzuiger. Wel op laagste stand flinke blaaskracht. De hoogste stand en warmte stand nog niet geprobeerd. De hond van 9 mnd vond het eng dus brokjes gevoerd met het ding aan, gewoon liggend op de grond en niet gericht. Dat ging goed. Wel spannend uiteraard maar dat zal in de loop vd week oefenen worden. Hond lag vanmorgen al weer in de sloot en de herfst komt er aan. Ben er nu al blij mee!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 20:20

Klinkt goed,fijn. De pootjes vinden de meeste honden het minst prettig,daar zou ik het laatste oefenen. Ik heb bij onze honden het eerst geoefend op de laagste stand en dan op hun meest favoriete kriebelplekjes. Bij mijn Doodle is dat de borst en tussen zijn voorpoten. Dat vond hij al snel heerlijk. Zo heb ik er steeds een stukje bij gepakt,te beginnen bij borst,daarna rug en buik. Ik deed het meerdere keren per dag een paar minuutjes. Met een week was hij er aan gewend en inmiddels vind hij het zo lekker dat hij zelf op de trimtafel springt.

Succes,komt vast goed met jouw hond,daar twijfel ik niet aan en je wilt straks echt niet meer zonder.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 13:20

Bedankt voor je tip Faruba!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 13:15

Hoe gaat het nu Bravura,is je hond er inmiddels aan gewend. Met dat natte weer van de laatste dagen heb je iig.vaak genoeg kunnen oefenen. :D

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:21

Ik kon vaak oefenen maar niet gedaan....slechts een keer of 3. Hij is het dus nog niet eigen... :o Hij vind de herrie het engste.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-17 18:50

De herrie het engste. Misschien proberen om hem regelmatig even aan te zetten in de kamer terwijl je er verder niets mee doet. Of hem bv. aan te zetten en je hond dan eten geven,misschien linkt hij het geluid aan eten.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:28

Aanzetten in de kamer is een goed idee! Voeren heb ik gedaan maar dan is het eten niet echt rustig en schrokkerig. Belonen wel maar doe geen maaltijd meer. Misschien voeren in een andere ruimte dan waar dat ding aan staat is misschien nog een optie.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 20:36

Heb je er ook een draaiknop op zitten wat de blaaskracht verminderd? Die heb ik wel en als ik die op zo laag/weinig mogelijk zet,maakt hij echt weinig geluid. Ik hoop dat jij die ook hebt zodat je daarmee kunt oefenen. Het zou wel fijn zijn als hij het als fijn gaat ervaren.

Marjo89

Berichten: 3962
Geregistreerd: 01-01-07

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 21:09

Ik heb hem in begin ook zachter gezet. Hond wel halsband om. Laten ervaren.
En hij vind nu echt geweldig. Zodra hij de blazer ziet gaat hij er echt voor zitten

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-17 20:06

Ja er zit een lage stand op maar dan nog het geluid van een beschaafde stofzuiger. Komende week maar weer dagelijks even aanzetten.

Elias7
Berichten: 296
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 18:29

Hoe bevallen de waterblazers?

Ik wil er ook 1 aanschaffen ben benieuwd naar jullie ervaringen?