Waterblazer

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nikass

Berichten: 16549
Geregistreerd: 27-04-11

Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-16 20:13

Wie is er bekend met een waterblazer of doodle blazer?
Is dit dé oplossing voor mijn langharige herder die graag zwemt en in de blubber speelt?

Ik ben benieuwd naar ervaringen uit de praktijk: werkt het? Hoeveel tijd kost het?
Werkt het bij elk type hond?
Wat is een goed merk (prijs/kwaliteit verhouding)?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik blijk altijd verwend te zijn geweest, mijn oudste hond heeft een zeer makkelijke vacht en komt nagenoeg altijd schoon thuis.
Mijn jonge herder is het tegenovergestelde: zand en water in zijn vacht en met een handdoek afdrogen heeft geen enkel effect.

Bedankt alvast voor t meedenken!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:29

Ik heb er 1 en ben er echt heel blij mee. Ik ga veel naar het bos en met een hond die dan de modder op zoekt is het een heel handig ding.
Ik gebruik hem vooral als ik terug kom van een wandeling voor mijn herder en de kruising, ze zijn zo schoon en droog, nou zwemmen ze niet echt dus het is vooral de onderkant hier die nat en vies is maar als het gaat om droog maken ben je ook zo klaar.

Tigress

Berichten: 8920
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 07:36

Ik heb er nog niet een, maar ga er wel eentje aanschaffen. Heb een corgi en een herder mix (vooral de herder mix is eentje met lastige haren).
Ik heb het veel gebruikt tijdens mijn werk in het hondenzwembad. Echt, ideaal :j Je krijgt ze binnen no-time droog, en vaak is de verwarmde stand in de winter een welkom extraatje :j

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Nikass

Berichten: 16549
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 09:30

Klinkt goed! heb alleen geen idee welk merk?

Tigress

Berichten: 8920
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 09:38


Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:47


Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:49

Heerlijk, wij hebben poedels thuis dus gebruiken ze veel.
Het water loopt er in stroompjes af, wij zijn met een echt natte hond wel 20 minuten bezig maar een herder lijkt mij veel minder werk.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 11:56

Ik heb er ook èèn en ben er super blij mee. Wij hebben een Goldendoodle die ook graag in baggersloten en greppels springt en het scheelt heel veel werk. Ik spoel hem uit met schoon water,droog hem een beetje af en dan gaat de booster er op. Met 10 min.is de hond weer helemaal droog en klitvrij. Heb hiervoor ook een langharige hond gehad en die moest elke 8 wkn.naar de trimster om hem te ontklitten ondanks regelmatige borstelbeurten. Toen wist ik nog niet van het bestaan van de booster af helaas want dat had een hoop beurten naar de trimster gescheeld.

De mijne komt hier vandaan.....https://www.trim.nl/

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:09

Waar blazen jullie? Buiten? In de hal?

Niet banketstaaf maar poetsen.

kiwiwitje

Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:09

Ik heb niet zozeer zelf ervaring met een waterblazer behalve die van het trimsalon. Maar wij hebben de Nilfisk buddy(12L) en die heeft een blaasfunctie. Die hebben we vaak gebruikt op de goldenretriever van thuis om hem na het wassen droog te maken. En om overtollig haar weg te blazen wat ze in het trimsalon ook doen.
Bij de hornbach kost ie 50 euro dacht ik.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:22

Ik heb ook een waterblazer. Geweldig ding om de honden droog te maken na het wassen.
Voor mijn poedel kan ik echt niet zonder.

Als je een kortharige gaat uitblazen, dan zou ik dat wel buiten doen. Voor poedels en langharige heb je niet zoveel last van haren, maar kortharige zijn echt verschrikkelijk

[o]

Flabbergast
Berichten: 7534
Geregistreerd: 21-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 12:26

Ik heb er net een besteld voor mijn langharige herder, iedereen die ik er over spreek zegt dat ze er veel eerder één hadden moeten kopen :+.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 13:27

Ik heb de trimtafel in de garage staan. Als de hond nat is zie je echt het water eruit geblazen worden. Is de hond droog en je kijkt tegen het zonnetje in dan schrik je hoeveel vuil en stof je in de rondte blaast,ik wil dat niet in huis hebben.

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 15:54

Faruba schreef:
Ik heb de trimtafel in de garage staan. Als de hond nat is zie je echt het water eruit geblazen worden. Is de hond droog en je kijkt tegen het zonnetje in dan schrik je hoeveel vuil en stof je in de rondte blaast,ik wil dat niet in huis hebben.


Lijkt mij ook drie x niks in huis.
Als ik zie wat voor haar mijn hond loslaat na wassen..
Vraag mij af of zo'n waterblazer fijn is voor na het pootje baden en de regen. En dan in de tuin blazen.

Niet banketstaaf maar poetsen.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:12

Stipje hier wil willen er ook aanschaffen alss wij onze pup krijgen

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:22

@Hannanas,omdat die van ons in de garage staat blaas ik ook alleen de pootjes droog als ze bv.nat zijn geworden door het gras. Is een paar tellen werk en het scheelt ontzettend veel in het vuil wat ze normaalgesproken mee naar binnen slepen als je het niet doet. Ook mijn Jack Russels blaas ik even droog,zo gebeurd. En in het voorjaar zie je ook heel makkelijk een teek zitten,mochten ze die een keer hebben,de luchtstraal kan je zo hard zetten dat je echt tot de huid blaast.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 16:23

Ik blaas de poedel hier altijd uit de klit, gaat veel sneller dan borstelen en je trekt geen haren kapot :j
En je ziet inderdaad de teken, als ze hier maag genoeg haren hebben zie je die echt niet anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:11

Ik doe het altijd buiten, naast vuil komt er ook haar uit dat al los zit, en de moddertroep wil ik ook niet binnen hebben dus ik doe het voordat we naar binnen gaan na de wandeling.

arabella2000
Berichten: 4149
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:50

Ik heb tr altijd een mondkapje en oordopjes in tegen het stof en het geluid. Is niet verplicht, maar leek me wel beter....

[o]

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 17:51

arabella2000 schreef:
Ik heb tr altijd een mondkapje en oordopjes in tegen het stof en het geluid. Is niet verplicht, maar leek me wel beter....


Het maakt herrie en troep maar zoveel nou ook niet voor mij, en ik ben een watje wat dat soort dingen betreft :')

Nikass

Berichten: 16549
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 18:14

Fijn dat het allemaal zulke positieve reacties zijn! Ik kan niet wachten om het uit te proberen eigenlijk ;)

blyth
Berichten: 899
Geregistreerd: 20-04-10
Woonplaats: Brabolander

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:00

Ik heb zelf geen hond, maar ik heb wel stage gelopen in een trimsalon :)
Ik moet zeggen ik vind het heerlijke dingen om mee te werken! De honden zijn hiermee erg snel droog!
Ook als je bijvoorbeeld een hond hebt met veel onderwol, zet hem maar even voor 20/30 minuten in de sop, daarna goed uitspoelen en je blaast hem droog en alle haren zullen er zo uitvliegen zonder dat je de huid beschadigd!

Wel moet ik er bij zeggen dat niet iedere hond even gelukkig word van het geluid wat het apparaat maakt. Mocht je hond er echt heel fel op gaan reageren zou je ook eventueel een happy hoodie kunnen aanschaffen! Dat is een soort mutsje wat het geluid van het apparaat dempt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 20:30

Dat truukje van de haren heb ik nog niet onder de knie.. er komt wel haar uit maar het is niet zo dat alles er goed uit is, als ik hem gewassen heb gebruik ik dus eerst maar de waterblazer, dan de kam en dan nog een keer de waterblazer anders verhaart hij nog wel wat. Maar ik heb hem aangeschaft vanwege zijn modderbaden en daarvoor is ie echt ideaal.

Nikass

Berichten: 16549
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-11-16 21:28

Ja daar is hij voor bedoeld, dat ik hem na de wandeling even kan schoonblazen voordat hij het huis in komt. Ik hoef hem dan toch niet eerst te wassen?

Ik verwacht geen problemen met het geluid. Mijn hond kan wel wat hebben. wel de oudste, die zal het eng vinden, maar die heeft hem ook niet echt nodig.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Waterblazer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 21:45

Neehoor,je hoeft hem niet te wassen,gelukkig niet,dat zou echt teveel van het goede zijn. Als hij nat is door regen,gebanjer door nat gras,door greppels enz....,bij thuiskomst even boosteren en lekker droog naar binnen.

Mocht je hond de eerste keren erg reageren op het geluid kan je eventueel een dikke prop watten in de oren doen om ze even te laten wennen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DayDream21, Freyr, romysch22 en 40 bezoekers