Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-16 17:09

Als het verkeerd staat sorry!

Ik ben opzoek naar iemand die mij wat kan vertellen over bloedwaarden van mijn hond.

Uiteraard heeft de DA ook uitleg gegeven.

Het gaat op een verhoogde crp waarde van 40,5 mag 10,7 zijn.

Ontsekingswaardes waren allemaal top, begin van nierproblemen dus daar iets verslechterd.

Mij gaat het met name om.de crp, dit kan namelijk ook wijzen op een tumor.

Ik kan er op Google weinig over vinden dus dacht wellicht dat er iemand hier op bokt daar iets over kan vertellen :-)

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 21:53

CRP is een afkorting die staat voor C-reactief proteïne. Het gaat hierbij over een eiwit dat aan wordt gemaakt in je lever en dit wordt vervolgens weer afgegeven aan je bloedbaan. Als je een ontsteking hebt, dan neemt de hoeveelheid CRP in je bloed flink toe (binnen zes-acht uur)

CRP = ontstekingswaarde, welke ontstekingswaardes waren top?

ellepel

Berichten: 47337
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:00


Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-16 23:06

Jawel, krijg wel goede info op Google iver wat crp is maar niet wanneer de overige onstekingswaardes wel goed zijn, dus bij afwijking individueel.

Meestal.is de crp verhoogd bij ontstekingen elders in het lichaam.

Bij fifi zijn alle onstekingswaardes goed dus dat heet dat er verder in het lichaam geen insteking is maar wel verhoogde crp.

Mijn DA gaf aan dat dit veel.voorkomt bin honden met kanker, dus nu ben ik opzoek naar mensen die eventueel of hierover meer kunnen vertellen ofdat al ervaren hebben, snappie?

Charaz

Berichten: 24287
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 23:10

Welke andere waardes bedoel je dan?

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 00:21

Wat zijn de klachten? CRP geeft alleen aan dat er ergens wat gaande is, niet wat. Bij een minimale verhoging is het vaak een virale infectie, daarna eerder een bacteriële infectie. Hoezo spreekt je dierenarts over kanker? Zijn daar aanwijzingen voor buiten de CRP waarde om?

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 22:00

Ze is al 3 x geopereerd aan een tumor.

Ik heb haar nu op nierondersteunend voer gezet en neem.haar zoveel mogelijk mee en dat lijkt goed te gaan.

Ze krijgt nu n mix van glucosamine chrondotrine en msm voor de artrose.

Ik weet niet precies hoe en wat alleen dat de arts zei dat dit ook kon wijzen op een tumor aangezien alle andere waardes goed waren en alleen de crp verhoogd.

Ze liet vorige week alles lopen, voorheen was het met periodes allen haar poep, vorige week 2 dagen achter elkaar ook urine, vandaar dat ik naaar de arts was gegaan, ook was ze weer verward.

Maar nu ik haar meeneem zoveel mogelijk, wat wel erg zwaar is voor haar, heeft ze geen diarree meer en niks meer in huis gedaan. Heel vreemd allemaal.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:18

Hè wat naar voor je hond! Is ze 3x aan dezelfde plek geopereerd? Of 3 verschillende tumoren? Als je echt wil weten of ze ergens een tumor heeft zitten kun je een scan laten maken, dan weet je het zeker.

Laat ze alles lopen, of bedoel je dat ze onzindelijk is? (Aangezien je zegt dat het beter gaan als je haar meeneemt?)

Woody2015

Berichten: 6407
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 22:34

Ja scan zou kunnen maar doordat ze echt extreem angstig is is alles een drama....ze wordt sinds 2 jaar ook niet meer geent omdat het haar gewoon 2 dagen ellende bezorgt en sinds we wegen van haar hartproblemen laten we het zijn. Enten bedoel ik, dus een scan zal onder narcose moeten en dat is weer te belastend voor der.

Lopen Ja onzindelijk.

Nee tweemaal kleine huidtumoren aan haar oren, tumor bij de baarmoeder.

Het us een Engelse stafford en heb haar al 13 jaar.

MPH

Berichten: 2772
Geregistreerd: 16-10-02
Woonplaats: Rhenen

Re: Wie heeft er verstand van bloedwaarden hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 00:09

Dat maakt het wel lastig. Heeft de dierenarts nu een behandelplan opgesteld?

Onzindelijkheid kan natuurlijk ook goed door haar angst komen. Als het voor jou goed te doen is om haar bij je te houden en ze heeft dan geen klachten denk ik dat je een groot deel van het probleem al hebt aangepakt.