[Volg] 2 nestjes kittens

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Butterfly
Berichten: 2860
Geregistreerd: 14-03-08

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 12:36

<3 <3 <3

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 12:38

Ik denk eigenlijk ook dat ze behoorlijk wat heeft, ben heel benieuwd!

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:03

Oh wat schattig! <3

Ik volg mee, heb je al geïnteresseerde voor deze kittens?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 13:11

Nog geen echte geïnteresseerden, maar ik ben daar zelf ook nog helemaal niet mee bezig. Ik heb altijd zoiets, eerst maar eens geboren worden en de eerste weken goed doorkomen, en vaak ben ik tegen die tijd al wel door wat geïnteresseerden benaderd :)

En nog een overzichtsfoto van de huidige stand van zaken

Afbeelding

Ze lijkt alweer weeën te krijgen, dus ik denk dat er zo nog iets komt...

gemske

Berichten: 3548
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Dwingeloo

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 13:14

Wat leuk om het zo te kunnen volgen +:)+

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 13:58

Thanks!

Nummer 4 is geboren, maar die was niet goed :( grote, bloeddoorlopen ogen en een stuk huid open op schedel, gewoon misvormd, die heb ik zojuist naar de dierenarts gebracht om in te laten slapen. Dierenarts zit 300 meter verderop, dus dat kon wel even. Tijdens mijn afwezigheid van 10 minuten is nummer 5 geboren. Met deze is gelukkig alles goed :)

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:02

Dat is vervelend om te horen... Gelukkig gaat het met de andere 4 wel goed

famoza
Berichten: 118
Geregistreerd: 02-04-13
Woonplaats: Lochem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 14:11

Wat een mooie dierengezinnetjes! Hopelijk maken alle kleintjes en mama's het goed! Geniet ervan :)

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:54

Hoe is het nu? Lijkt er nog één op komst of blijft het denk je bij deze? Gaat het met de andere 4 nog steeds wel goed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 16:57

Ach, wat jammer dat er 1 niet goed was. Gelukkig heeft deze niet lang hoeven lijden.

Het zal wel een drukke boel worden de komende tijd met al die kittens. Ben benieuwd of de moeders ook voor elkaars kittens gaan zorgen.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 17:32

Het gaat momenteel op zich niet slecht, alleen de laatst geborene drinkt nog steeds niet (goed). Hij is ook echt een stukje kleiner, 78 gram waar de rest 90, 93 en 98 gram is, dus best een flink stuk kleiner. Hij lijkt wel heel hard zijn best te doen, maar pakt uiteindelijk geen tepel. Ook als ik hem aanleg, dan sabbelt hij kort heel verwoed om vervolgens toch weer los te laten. Dierenarts wilde graag het hele nest even zien, da's prima, maar dan mag ze even langs komen. Hele nest mee naar de dierenarts heeft zo onwijs veel stress, daar begin ik niet aan nu ze zo pas geboren zijn. Dus die komt rond 18.00 uur.
Ze zijn wel echt dag 63 geboren, dus redelijk vroeg. Ik heb zelf het vermoeden eigenlijk net iets te vroeg voor deze kleine man. Nu maar hopen dat de dierenarts iets voor hem betekenen kan.

maliejane

Berichten: 612
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Noordwijk

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:47

Succes dan! Hoop dat het met de kleinste ook goed komt

Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:17

dag 63 zie je vaker bij grotere nestjes en dat is even kijken idd of alles goed gaat. heb je die nutridrops nog?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 18:41

Ja, die heb ik nog, heb er ook al 2 x een druppel van gegeven. Hoeveel mogen ze daarvan hebben?


Dierenarts is net weg, hij ziet er prima uit en is super levendig, krijst als de beste als je hem vast pakt ;) maar drinken doet ie niet echt. Toch blijven aanleggen en zolang hij zo levendig blijft even aan kijken of hij toch drinken gaat. Wanneer hij morgen niets aangekomen is dan naar kliniek sonde voeding.

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:05

Ah, nog een nestje, wat leuk!

Sneu van die ene kitten, gelukkig doen de anderen het wel goed :)
Hopelijk komt het helemaal goed met de kleinste!

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 19:58

Ach wat sneu van het ene kittentje! En hopen dat de kleinste het haalt!

63 dagen is toch meestal goed qua bevallen? Dacht ik altijd.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-16 20:20

Tussen dag 63 en 67, dus wel vroeg. Ik vermoed dat het kleine mannetje van de laatste dekking is eigenlijk gewoon nog niet helemaal af. Zijn longen klinken ook niet geweldig goed, maar hij ademt wel. Daardoor drinkt hij waarschijnlijk niet goed, omdat hij moet ademen en drinken tegelijk.
Net nog naar de dierenarts toe geweest, kleine heeft sonde voeding gekregen, hopen dat hij het redt.

Neon

Berichten: 4934
Geregistreerd: 03-07-06

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:32

Wat schattig Daniëlle :) hopelijk komt het met die ukkepuk ook goed

Yom
Berichten: 3793
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:01

gemiddeld is idd 65 dagen en bij dag 70 zou je eigenlijk wel een keizersnede moetn doen. Nu is de poes vaak een dag of 2-3 bij de kater dus als de eerste dekking al meteen pakt en de laatste ook dan zit er al verschil in de kittens.
Dan zou zo'n laatste kitten op dag 63 eigenlijk 61 dagen zijn en daarmee wat achterstand hebben

Hopenlijk gaat ie het redden

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 22:08

Yom schreef:
gemiddeld is idd 65 dagen en bij dag 70 zou je eigenlijk wel een keizersnede moetn doen. Nu is de poes vaak een dag of 2-3 bij de kater dus als de eerste dekking al meteen pakt en de laatste ook dan zit er al verschil in de kittens.
Dan zou zo'n laatste kitten op dag 63 eigenlijk 61 dagen zijn en daarmee wat achterstand hebben

Hopenlijk gaat ie het redden


Zo heb ik er nooit over nagedacht, maar klinkt inderdaad heel logisch! Bedankt voor de informatie. Ik probeer zoveel mogelijk informatie te winnen ivm dat wij ook weer opnieuw begonnen zijn met het fokken. Mijn ouders hebben de ervaring al, ik nog niet hihi. Ik was toen nog heel jong.

Hoe gaat het nu met moederpoes en de kittens? Ik hoop dat de kleinste het gaat redden!

The_Cat

Berichten: 7290
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:03

Het ziet er een leuk nestje uit, hoe is het met het kleintje?

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 10:18

Het kleintje heb ik vannacht niet aan het drinken gekregen, vanmorgen was hij wel nog steeds pittig genoeg. Wel 4 gram afgevallen, maar nog actief en krijst direct als ik het op til. Daarom bij de dierenarts gebracht, gewoon om de zoveel tijd sonde voeding erin en hopen dat hij voldoende ontwikkeld om toch zelf te gaan groeien. Ik hoop enorm dat hij het redt, maak nu natuurlijk behoorlijke kosten, maar buiten dat zou ik het heel naar vinden als hij al die vervelende dingen moet doorstaan (sonde voeding is best heftig voor zo'n kleintje) en het uiteindelijk dan toch niet redt, dan had ik hem beter direct kunnen laten gaan. Dus graag mee duimen

robeer

Berichten: 1406
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:39

Amable schreef:
Het kleintje heb ik vannacht niet aan het drinken gekregen, vanmorgen was hij wel nog steeds pittig genoeg. Wel 4 gram afgevallen, maar nog actief en krijst direct als ik het op til. Daarom bij de dierenarts gebracht, gewoon om de zoveel tijd sonde voeding erin en hopen dat hij voldoende ontwikkeld om toch zelf te gaan groeien. Ik hoop enorm dat hij het redt, maak nu natuurlijk behoorlijke kosten, maar buiten dat zou ik het heel naar vinden als hij al die vervelende dingen moet doorstaan (sonde voeding is best heftig voor zo'n kleintje) en het uiteindelijk dan toch niet redt, dan had ik hem beter direct kunnen laten gaan. Dus graag mee duimen


Heb je zijn gehemelte gecontroleerd? Op zich moet dag 63 (of 61 als hij van de laatste dekking is) geen probleem te zijn.

Is hij bij de da voor zijn sondevoedingen? Misschien fijner om dat zelf thuis te doen dan kan hij tussendoor nog wat bij mama tutten en eventueel nog wat binnenkrijgen.

Anoniem

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:43

Ik duim voor je kleintje. Hopelijk haalt hij het.

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: poes is NU aan het bevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 10:44

Ik ga voor je meeduimen!