Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 22:17

Ga er niet meer op in jou visie is de beste! En je blijft er keer op keer op terug komen tot irritantie aan toe! Wij verschillen van mening en dat zal zo blijven en als je alleen maar in topics komt om je stempel te zetten zou het fijn zijn om dat bij andere te doen en niet bij mij!

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:10

Zo dat gaat lekker hier :=

Ik heb 2 reuen en een teef gehad en ik moet zeggen dat de teef het meeste bloed onder mijn nagels heeft gehaald, zij haalde ergere streken uit en hield die streken ook veel langer vol. Uiteindelijk steeds consequent volgehouden. Na die 'uitprobeerperiode' heb ik er geen kind meer aan gehad en zijn we 4potenen2handen op 1 buik <3

Mn teef heeft in die periode 2 keer een plint kapotgebeten. Nadat ik haar kauwbotten gaf, heeft ze nooit meer een plint aangeraakt.

Wat ik wil zeggen is; consequent en volhouden TS sommigen zijn echte diehard volhouders de aanhouder wint! Succes en sterkte

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:28

Ik hou ook heus wel vol! Maar teefjes zijn idd gewoon moeilijker en hardleers en binnen gaat wel steeds beter maar buiten is ze ook heel hardleers maar vind de reactie van haar gewoon not done ik ga ook me hond niet als straf in haar bench doen terwijl dat haar veilige haven is waar ze savonds in slaapt en als ik naar mijn werk ga in zit en haar verder er zo veel mogelijk uit wil hebben het komt heus wel goed hoor. En zon halsband is niet schadelijk en heb me er goed inverdiept en hele goede reacties van kennissen gehad dus waarom zou ik dat niet proberen vooral voor buiten ga het echt niet jaren lang gebruiken

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:49

Ik lees nog mee maar wil hier toch invallen
Kiwi ik ga met jou mee, de hond heeft duidelijk geen structuur en gaat daardoor van alles proberen. Honden puberen alleen als ze de kans krijgen, consequent zijn is het punt. Met een piepje zul je nu succes hebben omdat het nieuw is de hond afleid etc maar het gedrag word niet aangepakt.

Ik ben wel benieuwd wat voor oefeningen de gedragstherapeut je heeft gegeven om de hond mentaal voldoening te geven, want elke hond kan werken en ook elke hond kan rust vinden bij voldoende stimulans.

Onze dame was als jonge hond ook lastiger daar moet je als eigenaar in mee gaan, geen enkele hond hoort zo te slopen of onrustig te zijn dat is voor niemand goed

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:20

Ondanks dat je het niet wil horen, maar ik toch uit wil leggen waarom ik mijn hond wel in zijn bench doe, vertel ik het toch. Je hoeft er niks mee te doen uiteraard. En het kan zijn dat ik jouw berichtje verkeerd begrijp. Maar het komt voor mij nu erg negatief naar mij over.

Mijn hond gaat niet voor straf in zijn bench. Hij krijgt eten in zijn bench, hij slaapt in zijn bench, en als we weg zijn gaat hij ook in de bench.(als hij niet met ons mee gaat, want 9vd 10 keer gaat ie gewoon mee de auto in.)
Maar op het moment dat hij zich niet gedraagt, om wat voor reden dan ook gaat hij zijn bench in. Dat is absoluut niet als straf. Maar juist omdat het zijn plekje is, zijn veilige plekje, is dat de plek waar hij tot rust kan komen. Zodra hij tot rust gekomen is, kan hij eruit. Het is juist een vorm van niet straffen, omdat je hem niet hoeft te straffen.

Voorbeeld:
Boellie is druk als er mensen binnen komen, springen stuiteren en alles doen om aandacht te krijgen.
Voor dat ik de deur open doe gaat hij in zijn bench. Mensen komen binnen gaan zitten krijgen iets te drinken of wat dan ook. En dan mag hij uit zijn bench. Resultaat; hij loopt rond, kijkt naar de mensen, snuffelt en gaat of in zijn bench liggen, of op een kleedje of gaat gewoon lekker spelen met zijn speeltjes.
Op verjaardagen werkt het natuurlijk niet om 3000x de hond in en uit de bench te laten. (en aangezien we natuurlijk niet wekelijks een verjaardag hebben met dus erg veel mensen over de vloer) Leg ik hem dan op een kleedje naast de plek waar ik zit, met een riem eraan. Op het moment dat er mensen binnen komen, krijgt hij een commando. Zit, lig of blijf. En zodra de mensen gaan zitten, en hij heeft netjes zijn commando uitgevoerd, krijgt hij bijv een koekje. Staat hij in de tussentijd op. Wachten de mensen maar gewoon even, en krijgt hij opnieuw zijn commando. Uiteraard, als hij deze dan uitvoert, word hij uitgebreid beloond, niet alleen met een koekje maar met een aai, een lieve toon of een speeltje.

De reden waarom het voor ons lastig is om hem duidelijk te leren dat hij rustig moet zijn dat er mensen binnen komen is omdat er eigenlijk weinig mensen op bezoek komen, hij ligt namelijk overdag bij mij op de zaak, met mij en de katten op kantoor. Als er mensen komen, komen ze in de showroom. En niet bij hem. Als er 1 of 2 mensen in de week op kantoor op bezoek komen is het veel.

Begrijp mij niet verkeerd, onze pup luistert ook niet altijd perfect. Vooral niet als mijn vriend alleen met hem is of er bij is. En ook ik moet herhalen. Maar ik zit letterlijk 24/7 bij hem. Dus ik heb de tijd om iets opnieuw te doen. Opnieuw zijn aandacht te vragen en opnieuw een commando uit te voeren. En ze weten het donders goed. Maar zeker nu in het puber gedrag, heb je net een iets langere adem nodig.
Ik ben ook absoluut niet tegen een halsband die je wil gaan gebruiken. Alleen alles zit hem in timing. En die timing is vaak al voor dat het uiteindelijk doorgevoerd word. En dat is een reden waarom ik nooit zo'n band zal gebruiken. Omdat je met verkeerd timen veel meer kapot maakt dan goed doet.

Je vertelde dat je met een gedragstherapeut bezig bent geweest. Super. Echt. Alleen, wat je hier in het topic alleen maar laat zien, is hoe dat ze het mentale aanpakt. Dus hersenwerk om haar moe te maken. Het probleem zit alleen, naar mijn idee, niet bij het moe maken. Ze is aan het uitproberen. Logisch in pubergedrag. Maar, dat los je niet op met hersenwerk. Ze hoeft niet moe gemaakt te worden, ze vraagt letterlijk om duidelijkheid. En dat is iets wat bij de Amstaff opvalt, en niet (alleen) door mij, maar zeker als je informatie zoekt over de amstaff, ze hebben vaker bevestiging nodig. Ze leren graag maar zijn onstuimiger, en meer vragend, hebben minder ''huisregels'' vanuit zichzelf. Je leert ze relatief makkelijk iets aan, maar juist nog lastiger iets af. Omdat ze het nog eens en nog eens proberen. En het enige wat je dan kan doen, is je geduld houden, en dat is erg lastig, en het nogmaals proberen. En niet door te straffen, maar door te belonen. Een positieve ervaring word makkelijker bewaard dan een negatieve. Want iets positiefs is leuk. En dat hoeft echt maar heel klein te zijn.
Ze ziet, uiteraard, aandacht als iets leuks. Dat is goed! Alleen dus ook op het moment dat je boos word. Want je bent op dat moment met haar bezig. Maar wat ik in jouw berichten mis, en wat ik dus lastig vind, is dat er in jouw berichten naar voren komt, is alleen haar koppie moe maken, en niet het consequente gedrag en haar dingen aan of afleren. En ik doe ook absoluut niet alles goed. Dit is de eerste hond die ik zelf opvoed. De aller eerste. Maar ik sta veel in contact met de mensen die Dit soort rassen(Dus de amerikaanse, engelse, (pit)bull's en dergelijke herplaatsen. En dus ook honden met niet de beste opvoeding, of niet de beste ervaringen. Juist omdat ik ''bang'' ben het niet goed aan te pakken. En waar ik er van baal dat hij lang niet altijd doet wat ik wil. Dat ik bijv toch een keer extra zijn aandacht moet vragen, juist als ik hem ergens mee naar toe neem. Zeggen ze juist dat ik goed bezig ben. Geven tips waar ik ook iets mee kan. o.a. het verhaal over de bench. En ik merkte hier na twee keer al verschil mee. Je hoeft namelijk geen strijd aan te gaan. En wat mij heel erg duidelijk gemaakt is daar, is dat straffen, zeker bij deze rassen, gewoon niks uit haalt.
Het uitleggen/verwoorden is wat lastig misschien.
Maar als voorbeeld:
Als het monster hier vervelend is/iets doet wat niet mag of wat ik niet wil hebben. Zeg ik :''Nee!''. Op dat moment is zijn aandacht even weg van wat hij deed. Doet hij het daarna nog eens, loop ik naar zijn bench, doe die open. En vaak hoef ik hem maar te roepen, of het commando ;''hier!'' te geven en hij loopt naar zijn bench. Daar ligt bijvoorbeeld ook altijd een botje in. Zodra hij in zijn bench zit, doe ik deze dicht. Ik kijk hem niet aan en zeg niets tegen hem. Behalve het commando dat hij naar zijn bench moet voordat hij er is natuurlijk.
Dan loop ik weg en ga ik gewoon doen waar ik mee bezig was.
Hij staat niet in een andere kamer. De bench staat gewoon op kantoor. Zodra hij rustig gaat liggen, of op zijn botje gaat kauwen, gaat de bench open, en of hij komt er uit(met botje en al) of hij blijft rustig liggen. Net wat hem uitkomt.
Maar het gedragsverschil tussen de Engelse en Amerikaanse is wel iets waar wij rekening me gehouden hebben met de keuze voor de Engelse. Uiteraard ook omdat ik het formaat zelf fijner vind, en omdat ik opgegroeid ben met een Engelse van vrienden.

En echt ik doe ook lang niet alles goed. Maar vergeet niet dat je hier online zit, en niemand bij elkaar kan kijken hoe het er dagelijks aan toe gaat. We moeten het allemaal doen met wat er (in dit geval) door jou online word gezet. Niet dat ik zeg dat je alles MOET vertellen, want wie ben ik om dat te zeggen. Alleen wat ik gewoon niet snap, en dan zal ik wel echt een dom wicht zijn, zowel nu, als eerder ben ik gewoon netjes gebleven, en deel ik ervaringen, en geef ik een ander licht op de situatie zoals die hier in dit topic geschetst word. Waarschijnlijk omdat er dus een hoop dingen missen, omdat er niet alles staat wat je mee maakt. Dat is ook zo ongeveer onmogelijk natuurlijk. Maar waarom reageer je steeds zo aangevallen. Het enige wat ik doe is wat ideeën in de groep gooien om mee te denken. En iedere keer weer, val je mij persoonlijk aan. Terwijl ik echt waar niet snap waarom. Je zit duidelijk met een ''probleem'' en je wil, lijkt mij, dat dit veranderd, zodat je meer van je hond kan genieten, dan steeds een strijd moeten leveren. Want geef toe, het is toch ook gewoon fijn als de hond luistert, niks sloopt en gewoon een evenwichtige hond is. Het is voor haar ook niet prettig dat er geen duidelijkheid is. En ja voor jou is die duidelijkheid er. Maar dit is gewoon het aard van het beestje. En een reu is niet per definitie makkelijker, of een teef is niet per definitie moeilijker. Het reutje hier, zal waarschijnlijk niet gecastreerd worden, hij begint nu behoorlijk te snappen waar die balletjes voor zijn.. En ook dat vereist een hoop duidelijkheid. Mocht hij er echt last van hebben, zal hij gecastreerd worden. Maar dat heeft nu niet mijn voorkeur.
Ik hoop, dat je inziet dat ik je niet aanval, dat ik probeer mee te denken, om jouw probleem op te lossen. En twee of drie weten meer dan een. Dat betekend zeker niet dat je er altijd iets aan hebt. Maar dat kan ook op een andere manier gezegd worden dan dat je tot nu toe hebt gedaan. En het punt voor mij is, dat ik nu verschillende dingen aanhaal. Nu en in de vorige discussie en wat ik ook zeg, je valt mij persoonlijk iedere keer aan. En als je mijn hulp, mee denken of wat dan ook niet wil. Kun je dat ook vriendelijk zeggen. Dat is namelijk nog niet eerder gebeurd. Als je dat namelijk gewoon had gedaan, wat ik in de vorige discussie ook aangaf, dan ga ik niet verder.
Als je had gezegd sorry ik ben hier mee bezig met *pietje van mij part*. Of fijn dat je mee denkt maar ik krijg begeleiding. Of ik vind het tof dat je mee denkt maar we komen er zelf wel uit, en ik zou liever geen adviezen krijgen omdat *alles tegelijk doen ook niet werkt* oid. Of gewoon; bedankt! Was goed geweest. En al had je het per PB gedaan en niet in het topic was dat ook prima geweest.
Ik snap echt niet waarom het zo'n ''gevecht'' moet zijn, terwijl we beiden het beste willen, en het misschien wel op een andere manier doen, wat helemaal prima is natuurlijk. Maar wat is er mis met ervaring delen? Heb je er niks aan dan heb je er niks aan en kan je er iets mee is dat helemaal top toch?

Had mij dan gewoon een PBtje gestuurd en gezegd dat je het waardeer dat ik mee denk, aangezien ik ook alleen maar wil helpen, maar dat je niet geïnteresseerd bent in mijn ideeën en gedachtes. Vind je zelf ook niet dat dat vriendelijker is dan de reacties tot nu toe? Ik zeg niet dat wat je doet slecht is, ik val je niet aan, ik probeer je een andere kijk te geven, en daarmee zeg ik niet dat het makkelijk is, en dat je het niet goed doet!

Oh,, het is nu best een heel verhaal geworden.. -O-

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 15:18

oke, ik ga het verhaal 1 keer van voor tot achter uitleggen en dan hoop ik dat deze onzinnige discussie over is.3,5 jaar geleden kocht ik mijn reu jayson gecontrasteerd van 12 weken oud met mijn ex. Was ook aan het puberen maar nee was nee en meneer was snel tevreden lag vaak te slapen en enorme goed sul.
Ben gaan samen wonen hond mee naar nieuwe huis en mijn vriend wilde heel graag een teefje erbij omdat 2 reutjes vaak niet samen gaat ivm dominantie niet dat mijn reu dat is maar als je er ander ongecastreerd reutje er bij zet waarschijnlijk wel. We gingen kijken bij sascha toen was zij uit me hoofd net 8 weken oud. Ze kwam met ons mee dekentje van mama mee en alles was thuis goed ze was wat druk maar verder niet bijzonder. We zagen later een litteken op haar hoofd. Daar heeft ze blijkbaar haar hoofd toen ze heel klein was aan gestoten aan de bench. Mijn reu jayson gaf niet zo veel om haar hij vond alleeen naar als ze in zijn pootjes bijten of aan ze lip hing als we er wat van zeiden was het klaar. Eenmaal snachts ging ze in de bench en jankte echt uren lang ja geen 5 minuten of uur maar echt 4 uur lang. Echt door merg en been als of er een klein kindje aan het gillen is. Maar ik wilde haar er niet uit hebben gewoon weg omdat ze het moest leren. Ze is overigens niet meteen aantal uur erin gegaan hoor we hebben het stapsgewijs gedaan en vanaf woonkamer tot nu in een aparte kamer. En vanaf begin doet ze al alles in haar bench. Terwijl ze gewoon netjes word uitgelaten en toen als pup zelfs meer zoals het hoort. Uiteindelijk sloopte ze alles zodra ik 5 seconde weg liep pakte ze de tafel poot of mijn reu enz ik kon haar geen seconde alleen laten dus zodra ik ging douche of iets in de bench en ja weer gillen maar ze ging er pas uit zodra ze stopte met gillen en ik klaar met alles was. Uiteindelijk heb ik toch maar een gedragstherapeut ingeschakeld aangezien ik van mezelf weet dat ik streng en duidelijk ben en zij dat dus niet accepteert en haar eigen zin doordrijft of na 5 seconden weer verder met terroriseren gaat wat ze al deed en na 3 uur geeft ze nog niet op gewoon heel vermoeiend als je het mij vraagt ik heb gewoon zo geen rust ik ben 24/7 haar politie agent of ze schreeuwt in de bench de hele boel bij elkaar. Visite was ook niet top in de bench weer gillen los was het 1 grote stuiter festijn. Maar goed de gedragstherapeut kwam langs ik moest haar los laten gewoon zoals altijd. Ze kwam binnen en sascha was zo door het dolle heen dat ze de hele kapstop van de muur af trok waarop de gedragstherapeut zei oke dit is sascha dus. Mooie binnenkomer. Ze merkte dat zij heel erg onzeker was en dat ik eigenlijk heel duidelijk naar haar ben en het perfect doe. Dus vandaar dat ik je opmerkingen gewoon niet leuk vind omdat zij duidelijk aan gaf dat ik het wel goed doe alleen het bij haar niet correct binnen komt. en te sterk karakter heeft door dat ze zo onzeker is het omzet in terroriseren. Ik moest ook idd als er iemand binnen komt een halsband en riem om en een kong geven gevuld nou dat doen we nu dus nog steeds alleen krijgt ze steeds meer door hoe die kong binnen 1 seconde leeg is en ze dus dan gelijk helemaal weer gefocussed is op de mensen die binnen komen. Ik heb een nylabone voor der ik heb een herten gewei een kouw bot van alles maar niks vind ze intressant als er iemand is. Maar ik blijf vol houden en naast me zitten mag der los klikken als ze rustig is maar dat is het juist ze word niet rustig al is de visite er 5 uur sascha is 5 uur aan 1 stuk 1 bonk blijdschap en drukke bedoeling. Ook dan haar in de bench doen heeft geen zin ze gaat gerust hele tijd gillen als ze visite er is en ik kan de mensen niet eens verstaan zo hard gaat het. En ze plast en poept dan uit nijd heel haar bench vol. De gedragstherapeut wist geen optie voor het gillen in de bench ja iets kouwbaars geven maar daar kijkt ze dus ook niet meer naar om dat is even leuk maar erna gaat ze weer gewoon op der oude toer. ze doet het ook om 5 uur sochtends als ze eruit wil. Ik haal der nooit meteen eruit omdat ik dan weet dat ze wint. alleen ja ik moet ook gewoon haar uitlaten en na mijn werk en als het aan haar ligt gilt ze van 5 tot 9 aan 1 stuk door. ook als ze enthousiast is komt ze op je af gestormt en bijt ze zachtjes in je hand wat ik niet wil ook ben ik dan duidelijk naar haar dat ik dat niet wil hebben. ze stopt er dan mee en gaat na 1 seconde weer verder en ook ik herhaal dan dat dat gedrag niet oke is tegen haar maar dan verzint ze een ander spelletje uitdagen schuinbewegingen maken blaffen weg rennen dan negeer ik haar omdat ik weet als je er op in gaat word het alleen maar erger en als ik haar in de bench doe gaat ze weer gillen. het is gewoon geen doorsnee hond als me reu iets stouts had gedaan ging hij ook de bench in om af te koelen en kwam hij er gewoon weer rustig uit. zij is gewoon echt heel moeilijk en ik heb ook een baan een huishouden ik kan niet hele dagen met haar bezig zijn om te zegge nee niet doen hou op enz. het is wel wat ik doe omdat ik grens trek wat wel en niet mag. een voorbeeld ik veeg mijn huis aan en zij gaat er met de bezum vandoor ik zeg dat niet mag ze gaat door dan sluit ik haar op in de hal van de gang met de deur dicht. En dan gaat ze dus weer andere dingen verzinnen om te pakken of te doen heb der ook al in de hal gedaan met een bot dan is die niet intressant en begint ze aan de plint. Het is constant een gevecht waar ik grenzen stel en zij er overheen gaat met iets anders waar ik dan ook grens stelt en dan weer met iets anders verder gaat het is een eindelijk spelletje. Dus wat je zegt met dat ik niet consequent ben is niet helemaal waar ik stel mijn grenzen wat wel en niet mag en dat weet ze ook en toch verlegt ze ze constant waar ik dan ook niet van gediend ben uiteraard. Buiten is ze ook ontzettend druk ze trekt aan de riem of ze doet riem zeg maar vast pakken en soort trektouw effect ook dan ben ik consequent dat ze dat niet mag dan houd ze op en gaat erna weer verder en weer doe ik zelfde ze houd op en ze doet het weer paar seconde later en ga zo maar door. hoop dat ik nu beetje goed heb uitgelegd en niks vergeten ben

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:46

Alsof je elke hertrain staff beschrijft die hier ooit langs is gekomen. Ongetwijfeld was onze eigen dame ook zo geweest als we dr meer ruimte zouden geven.

Wat hier goed werkt is binnen is het plaats, geen gespeel of gedoe in huis. Wij hebben dan ook 5 honden en moet er niet aandenken dat ze als gekken door het huis zouden gaan met speelgoed ea.
Ze hebben binnen dus een vaste plek in de woonkamer, kennels in de bijkeuken. Komen er mensen binnen ze blijven op hun plaats, gaan we eten plaats etc. Buiten of in de bench/kennel mogen ze doen wat ze willen hebben ze van alles om mee te spelen kauwen etc. Daarnaast speuren we met ze, doen we andere zoekspelletjes en houden ze bezig.

Ook hier gaat de stafford (net als de anderen ) naar de bijkeuken als ze zeurt, piept, of wat voor wangedrag dan ook vertoont en geloof me zelfs met 9 jaar kan ze oor verdovent zeuren en zagen. Ze heeft echter geleerd klaar is klaar, ik waarschuw dan ook 1 keer niet luisteren weg wezen. Dan wil ze zeker ook wel eens doorgaan maar doordat wij haar negeren en daarin consequent zijn is een waarschuwing veelal genoeg. Maar geloof me als jonge hond kon ze echt uren door gaan maar dan moet je juist niet toegeven, een keer deed m'n mams dat wel met oppassen en dan zaten wij weken met een teef die overal schijt aan had en die we nog korter dan normaal moesten houden.

Mijn tip aan jou is dan ook, accepteer niets wat je niet wil hebben maar dan ook niets. Wanneer jij zegt klaar is het klaar of en koppel een passende consequentie aan ongewenst gedrag en beloon het juiste gedrag met rust probeer het energieke binnen wat in te dimmen door trainen, spelen ea drukkere dingen buiten te doen.
Tevens haal ik overal uit je verhaal dat je wel consequent wil zijn maar de correctie niet op de zelfde lijn hebt als de energie van de hond.
Als ze bijv door gaat ben je niet duidelijk genoeg geweest. ;)

Ik weet zeker dat jullie het gedrag kunnen aanpakken en een fijnere hond weer kunnen krijgen. Soms kan het heel frustrerend zijn ik weet er alles van, we hebben menig herplaatsen die voor training kwam vervloekt als ze zich zo misdroegen maar kwam altijd weer goed :)

loez

Berichten: 11078
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 15:59

Lins, mag ik jou mail adres? Dan stuur ik je het verhaal van mij en mijn staff. Na 7 jaar bloed zweet en tranen heb ik eindelijk de hulp gevonden die we nodig hadden en uiteindelijk ontzettend simpel bleek.

Ik snap wat je schrijft erg goed maar weet ook dat dat niet de oplossing is! :)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 16:05

ik geef ook niet op en heb ook niet de drang om te zeggen ze gaat weg( oke wel is uitboosheid enkeltje marktplaats :') maar doe ik nooit). Ik ben geen opgever en weet ook zeker dat er licht aan eind van de tunnel is alleen de tunnel is verdomd lang. Ze heeft ook echt wel der lieve dagen net als gisteren heerlijk geslapen met me reu en buiten mocht ze eventjes los van mij ik zag niemand en ze kan nergens heen dan mag ze eventjes uit razen en dat doet der dan ook goed maar het zijn momenten dat ik der wel achter het behang kan plakken. En ik heb ook echt wel duidelijke visie wat ik wel en niet wil. Zo ook dat ze met mijn reu kliert en stoeit dat wil ik ook niet hebben want hij stoeit heel zachtjes en zij volgas en dat wil ik niet ik wil ook niet dat ze druk is binnen ( daar bedoel ik mee dat ze af en toe ineens kolder in de kop krijgt en neemt ze speurt door hele huis waarbij de stoelen van de eettafel door huis vliegen) en ze weet ook echt wel wat ze wel en niet mag en ik corrigeer haar ook zeker keer op keer alleen ik ga er niet telkens op door en zeg duidelijk nee en negeer haar omdat ze anders teveel aandacht krijgt en dan weer ziet als een spelletje.

Ja hoor loez dat mag.

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:06

LinsxDot schreef:
oke, ik ga het verhaal 1 keer van voor tot achter uitleggen en dan hoop ik dat deze onzinnige discussie over is.3,5 jaar geleden kocht ik mijn reu jayson gecontrasteerd van 12 weken oud met mijn ex. Was ook aan het puberen maar nee was nee en meneer was snel tevreden lag vaak te slapen en enorme goed sul.
Ben gaan samen wonen hond mee naar nieuwe huis en mijn vriend wilde heel graag een teefje erbij omdat 2 reutjes vaak niet samen gaat ivm dominantie niet dat mijn reu dat is maar als je er ander ongecastreerd reutje er bij zet waarschijnlijk wel. We gingen kijken bij sascha toen was zij uit me hoofd net 8 weken oud. Ze kwam met ons mee dekentje van mama mee en alles was thuis goed ze was wat druk maar verder niet bijzonder. We zagen later een litteken op haar hoofd. Daar heeft ze blijkbaar haar hoofd toen ze heel klein was aan gestoten aan de bench. Mijn reu jayson gaf niet zo veel om haar hij vond alleeen naar als ze in zijn pootjes bijten of aan ze lip hing als we er wat van zeiden was het klaar. Eenmaal snachts ging ze in de bench en jankte echt uren lang ja geen 5 minuten of uur maar echt 4 uur lang. Echt door merg en been als of er een klein kindje aan het gillen is. Maar ik wilde haar er niet uit hebben gewoon weg omdat ze het moest leren. Ze is overigens niet meteen aantal uur erin gegaan hoor we hebben het stapsgewijs gedaan en vanaf woonkamer tot nu in een aparte kamer. En vanaf begin doet ze al alles in haar bench. Terwijl ze gewoon netjes word uitgelaten en toen als pup zelfs meer zoals het hoort. Uiteindelijk sloopte ze alles zodra ik 5 seconde weg liep pakte ze de tafel poot of mijn reu enz ik kon haar geen seconde alleen laten dus zodra ik ging douche of iets in de bench en ja weer gillen maar ze ging er pas uit zodra ze stopte met gillen en ik klaar met alles was. Uiteindelijk heb ik toch maar een gedragstherapeut ingeschakeld aangezien ik van mezelf weet dat ik streng en duidelijk ben en zij dat dus niet accepteert en haar eigen zin doordrijft of na 5 seconden weer verder met terroriseren gaat wat ze al deed en na 3 uur geeft ze nog niet op gewoon heel vermoeiend als je het mij vraagt ik heb gewoon zo geen rust ik ben 24/7 haar politie agent of ze schreeuwt in de bench de hele boel bij elkaar. Visite was ook niet top in de bench weer gillen los was het 1 grote stuiter festijn. Maar goed de gedragstherapeut kwam langs ik moest haar los laten gewoon zoals altijd. Ze kwam binnen en sascha was zo door het dolle heen dat ze de hele kapstop van de muur af trok waarop de gedragstherapeut zei oke dit is sascha dus. Mooie binnenkomer. Ze merkte dat zij heel erg onzeker was en dat ik eigenlijk heel duidelijk naar haar ben en het perfect doe. Dus vandaar dat ik je opmerkingen gewoon niet leuk vind omdat zij duidelijk aan gaf dat ik het wel goed doe alleen het bij haar niet correct binnen komt. en te sterk karakter heeft door dat ze zo onzeker is het omzet in terroriseren. Ik moest ook idd als er iemand binnen komt een halsband en riem om en een kong geven gevuld nou dat doen we nu dus nog steeds alleen krijgt ze steeds meer door hoe die kong binnen 1 seconde leeg is en ze dus dan gelijk helemaal weer gefocussed is op de mensen die binnen komen. Ik heb een nylabone voor der ik heb een herten gewei een kouw bot van alles maar niks vind ze intressant als er iemand is. Maar ik blijf vol houden en naast me zitten mag der los klikken als ze rustig is maar dat is het juist ze word niet rustig al is de visite er 5 uur sascha is 5 uur aan 1 stuk 1 bonk blijdschap en drukke bedoeling. Ook dan haar in de bench doen heeft geen zin ze gaat gerust hele tijd gillen als ze visite er is en ik kan de mensen niet eens verstaan zo hard gaat het. En ze plast en poept dan uit nijd heel haar bench vol. De gedragstherapeut wist geen optie voor het gillen in de bench ja iets kouwbaars geven maar daar kijkt ze dus ook niet meer naar om dat is even leuk maar erna gaat ze weer gewoon op der oude toer. ze doet het ook om 5 uur sochtends als ze eruit wil. Ik haal der nooit meteen eruit omdat ik dan weet dat ze wint. alleen ja ik moet ook gewoon haar uitlaten en na mijn werk en als het aan haar ligt gilt ze van 5 tot 9 aan 1 stuk door. ook als ze enthousiast is komt ze op je af gestormt en bijt ze zachtjes in je hand wat ik niet wil ook ben ik dan duidelijk naar haar dat ik dat niet wil hebben. ze stopt er dan mee en gaat na 1 seconde weer verder en ook ik herhaal dan dat dat gedrag niet oke is tegen haar maar dan verzint ze een ander spelletje uitdagen schuinbewegingen maken blaffen weg rennen dan negeer ik haar omdat ik weet als je er op in gaat word het alleen maar erger en als ik haar in de bench doe gaat ze weer gillen. het is gewoon geen doorsnee hond als me reu iets stouts had gedaan ging hij ook de bench in om af te koelen en kwam hij er gewoon weer rustig uit. zij is gewoon echt heel moeilijk en ik heb ook een baan een huishouden ik kan niet hele dagen met haar bezig zijn om te zegge nee niet doen hou op enz. het is wel wat ik doe omdat ik grens trek wat wel en niet mag. een voorbeeld ik veeg mijn huis aan en zij gaat er met de bezum vandoor ik zeg dat niet mag ze gaat door dan sluit ik haar op in de hal van de gang met de deur dicht. En dan gaat ze dus weer andere dingen verzinnen om te pakken of te doen heb der ook al in de hal gedaan met een bot dan is die niet intressant en begint ze aan de plint. Het is constant een gevecht waar ik grenzen stel en zij er overheen gaat met iets anders waar ik dan ook grens stelt en dan weer met iets anders verder gaat het is een eindelijk spelletje. Dus wat je zegt met dat ik niet consequent ben is niet helemaal waar ik stel mijn grenzen wat wel en niet mag en dat weet ze ook en toch verlegt ze ze constant waar ik dan ook niet van gediend ben uiteraard. Buiten is ze ook ontzettend druk ze trekt aan de riem of ze doet riem zeg maar vast pakken en soort trektouw effect ook dan ben ik consequent dat ze dat niet mag dan houd ze op en gaat erna weer verder en weer doe ik zelfde ze houd op en ze doet het weer paar seconde later en ga zo maar door. hoop dat ik nu beetje goed heb uitgelegd en niks vergeten ben

Het was nogal een lap, maarja dat was dat van mij ook. :')
Dat piesen en poepen in de bench herken ik hier ook. Maar hier doet hij het alleen in de nacht, als hij niet op dezelfde kamer slaapt als wij. Nu heb ik daar niet zo'n moeite mee dus de bench staat gewoon in de slaapkamer.( en natuurlijk eentje op kantoor)
Wat ik begrijp is dat het dus met de gedragstherapeut niet gelukt is om haar ''goed'' te krijgen? Misschien heb je dan iets aan de tips van Loez. Misschien is de gedragstherapeut wel een goede, alleen misschien niet voor jou en deze hond. Dat kan natuurlijk ook nog. Ik hoop dat je haar snel op de rit hebt, want dit is voor geen van beide een pretje..

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:22

Ik heb haar ook al keer op de slaapkamer gehad! Dan doet ze nog steeds het gillen! En als ik wakker word ruikt het als of ik in een kennel slaap dus no thanks! Ze heeft ook al een keer in bed geslapen tja je probeerd alles uit en dan word je wakker met een drol naast je bed :') ook geen succes bah! De gedragstherapeut was lieve vrouw en goed maar de tips die zij mij gaf waren goed en uiteindelijk paste de puzzel wel maar werkte maar voor paar dagen dan had ze het alweer door! Ze terroriseerd ook vaak mijn reu of gaat op hem staan bungeejumpen dan komt ze aangestiert terwijl hij slaapt en springt zo 4x op en neer op ze lichaam heel sneu! Dus het is echt niet dat ik niet hard genoeg voor der ben of niet consequent ik denk dat er gewoon een kabeltje los is :') weg doen doe ik er sowieso niet maar ik hoop wel dat ze veranderd want je hebt honden voor je plezier en er zijn dagen dat ze na uitlaten savonds naar de bench gaat dan slaapt ze wel gelijk en dan denk ik echt phieuw rust in de tent. Ik durf ook niet aan kinderen te denken terwijl zij hier al voor 10 kinderen telt :')

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:41

Misschien heb ik er overheen gelezen hoor. Maar krijgt ze wel genoeg beweging? :o

MissYvette4u

Berichten: 2991
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:43

Ik heb door de jaren heen met diverse gedragstherapeuten en hondenscholen te maken gehad, en ze hadden allemaal stuk voor stuk verschillende werk- en denkwijzes. Ze gaven/geven allemaal goed les en bereikten veel maar....ze weten vaak nét niet om te gaan met het uithoudingsvermogen en de intelligentie van de Staff of Pitt >;)

Probeer 's een keer een andere gedragstherapeut, en dan liefst eentje die op de werk- en denkwijze van Cesar Milan werkt. Dat heeft mij in ieder geval enorm geholpen.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:49

Ze krijgt genoeh beweging en ook in huis doe ik vaak spelletjes met der!
Ja alleen weet je wat het is zo iets kost geen 100 euro maar vaak over de 100e euros dus is wel heel duur grapje als ik elke keer ander moet uitnodigen om te kijken wat werkt ze komen met prijs opgaves van 300 euro!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:50

LinsxDot schreef:
Ik heb haar ook al keer op de slaapkamer gehad! Dan doet ze nog steeds het gillen! En als ik wakker word ruikt het als of ik in een kennel slaap dus no thanks! Ze heeft ook al een keer in bed geslapen tja je probeerd alles uit en dan word je wakker met een drol naast je bed :') ook geen succes bah! De gedragstherapeut was lieve vrouw en goed maar de tips die zij mij gaf waren goed en uiteindelijk paste de puzzel wel maar werkte maar voor paar dagen dan had ze het alweer door! Ze terroriseerd ook vaak mijn reu of gaat op hem staan bungeejumpen dan komt ze aangestiert terwijl hij slaapt en springt zo 4x op en neer op ze lichaam heel sneu! Dus het is echt niet dat ik niet hard genoeg voor der ben of niet consequent ik denk dat er gewoon een kabeltje los is :') weg doen doe ik er sowieso niet maar ik hoop wel dat ze veranderd want je hebt honden voor je plezier en er zijn dagen dat ze na uitlaten savonds naar de bench gaat dan slaapt ze wel gelijk en dan denk ik echt phieuw rust in de tent. Ik durf ook niet aan kinderen te denken terwijl zij hier al voor 10 kinderen telt :')

Haha in bed sla ik ook nog even over, hij is perfect zindelijk, maar ik ben ook bang voor zo'n drol :')
Zou het gedrag veranderen door evt haar te laten helpen? Is maar gewoon een idee.. ik bedoel je weet eigenlijk niet echt waar haar gedrag vandaan komt..

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:53

Daar heb ik wel aan zitten denken inderdaad maar wil haar toch nog keer loops hebben! De vorige keer was geen goede loopsheid om zo maar te zeggen! En nee het is een raadsel haar gedrag! Net als vandaag is ze weer super lief ze slaapt ze loopt wat rond ze snuffelt wat en ze gaat weer de bank op!

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:56

LinsxDot schreef:
Daar heb ik wel aan zitten denken inderdaad maar wil haar toch nog keer loops hebben! De vorige keer was geen goede loopsheid om zo maar te zeggen! En nee het is een raadsel haar gedrag! Net als vandaag is ze weer super lief ze slaapt ze loopt wat rond ze snuffelt wat en ze gaat weer de bank op!

Het is vooral lastig omdat je niet echt weet waar het gedrag dus vandaan lijkt te komen..

Zijn Engelse hier eigenlijk ook welkom(aangezien er amstaf en pit staat)? Want dan zal ik zo ook eens een fotootje posten van mijn monster.

Walkure

Berichten: 1397
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 17:57

Wat een geweldig knappe hondjes komen hier voorbij zeg! :D

Heb zelf een hele andere hond, maar vind het ras wel onzettend leuk! Met stage en vrijwillig werk in asiels veel mee gewerkt en vond het eigenlijk allemaal met een paar uitzonderingen enorm leuke en lieve beestjes en daarom is het ook een van de rassen op mijn wenslijstje :3

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 17:59

De gdrags therapeut zei onzekerheid! Maar ik heb nog nooit een onzeker iemand gezien die zo terroriseert en vraag me af of dat de oorzaak is! Haar houding is inderdaad onzeker als je haar zeg maar straft maar zodra ze de terrorist uithangt is zij zeker niet onzeker!! ( sorry noem haar terrorist :') bijnaam geworden)

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:01

Afbeelding
Zo ligt ze al de hele middag! Ze kan het wel

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:08

LinsxDot schreef:
De gdrags therapeut zei onzekerheid! Maar ik heb nog nooit een onzeker iemand gezien die zo terroriseert en vraag me af of dat de oorzaak is! Haar houding is inderdaad onzeker als je haar zeg maar straft maar zodra ze de terrorist uithangt is zij zeker niet onzeker!! ( sorry noem haar terrorist :') bijnaam geworden)

De onzekerheid past in zekere zin wel bij haar bench bevuilen en compleet over de flos gaan als ze in de bench zit. Vind het alleen niet bij het slopen en dergelijke passen..
Misschien zou je zoiets kunnen proberen :
http://www.medpets.nl/phytonics+hormone/?lpc=272
http://www.medpets.nl/puur+hormone+balance/?lpc=272

Of dit:
http://www.medpets.nl/puur+tranquil/
http://www.medpets.nl/puur+nervositeit/?lpc=26

Wel in combinatie die laatste twee. Die hebben we bij een heel angstige kat gebruikt en dat haalde in ieder geval het scherpe eraf.

Dat is in ieder geval niet heel duur en ''onschuldig''..


ah wat schattig.
Zo ligt Boellie er hier bij;

Afbeelding


En zo ziet ie eruit als ie met vriendlief mee gaat klussen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 15-11-16 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:09

Onze dame kan ook goed manipuleren daarin dus dat herken ik heel goed, bij mij alleen loopt ze niet onderdanig te doen. Is er iemand bij en ik waarschuw dr piept ze al alsof ze vermoord word, loopt letterlijk met de staart tussen de beentjes weg. Geeft iemand haar dan geen aandacht gaat ze gewoon weer normaal doen. Ze is echt de lastigste hond die ik ooit heb gehad zeker omdat ze wat jij ook beschrijft zich zo anders laat lezen dan dat ze zich gedraagt. Nu heb ik zelf gedrag bij honden en katten gestudeerd dus prik ik daar makkelijker doorheen maar het eeuwige uitleggen waarom ik iets doe is ook wel eens vervelend :)
Daarnaast is ze ook een geweldige lieve dame die met elke hond over weg kan, ze heeft door kanker etc wel veel pech gehad dus we zijn ze erg blij dat ze alweer 9 jaar word.

Edit ook dat wat je zegt kwa loopsheid is herkenbaar, onze dame had baarmoeder en eierstok kanker daar is ze zo van veranderd ze was tot 1 jaar een gemakkelijke mee gaande hond

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:13

Het gaat niet persee om het geld hoor! Alleen ik vind over de 300 euro als uitprobeersel beetje te aangezien zij al vaak bij dierenarts loopt mijdt in der oren litteken op der hoofd wat ontsteekt enz enz enz! Word het een duur hondje. Ja maar ze deed al vanaf pups af aan in de bench en gaat ook gerust erin liggen soms is het echt een pisbom die rond huppelt hihi! Dierenarts en gedragstherapeut vonden dat wel heel raar dat ze het sowieso in de bench doet en er in gaat liggen! Dat gillen word je ook dood ziek van als je wilt uitslapen na hele week werken nouja uitslapen uurtje of 8 is mevrouw om 5 uur al aan het gillen! Ik heb het gevoel dat ze de bench niet oke vind! Als ze eenmaal moet slapen is het goed maar zodra ze iets hoort of er geen zin meer in heeft zet ze haar zang carriere weer in

kiwiwitje

Berichten: 20129
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 18:17

LinsxDot schreef:
Het gaat niet persee om het geld hoor! Alleen ik vind over de 300 euro als uitprobeersel beetje te aangezien zij al vaak bij dierenarts loopt mijdt in der oren litteken op der hoofd wat ontsteekt enz enz enz! Word het een duur hondje. Ja maar ze deed al vanaf pups af aan in de bench en gaat ook gerust erin liggen soms is het echt een pisbom die rond huppelt hihi! Dierenarts en gedragstherapeut vonden dat wel heel raar dat ze het sowieso in de bench doet en er in gaat liggen! Dat gillen word je ook dood ziek van als je wilt uitslapen na hele week werken nouja uitslapen uurtje of 8 is mevrouw om 5 uur al aan het gillen! Ik heb het gevoel dat ze de bench niet oke vind! Als ze eenmaal moet slapen is het goed maar zodra ze iets hoort of er geen zin meer in heeft zet ze haar zang carriere weer in

Maar ergens is het ook niet meer te doen. Als je alles blijft uitproberen, zeker zonder resultaat, houd het een keer op. En als het dan goedkoper kan, in ieder geval als je niet weet of het iets uithaalt, is dat wel prettig :P

Er zijn stiekem veel honden die het in de bench doen. De fokker van die van ons, had het hem geleerd.. net als dat piepen in de bench betekend dat hij eruit mag. Of dat het normaal is dat meubels opgegeten werden enzo.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 18:18

Seven schreef:
Onze dame kan ook goed manipuleren daarin dus dat herken ik heel goed, bij mij alleen loopt ze niet onderdanig te doen. Is er iemand bij en ik waarschuw dr piept ze al alsof ze vermoord word, loopt letterlijk met de staart tussen de beentjes weg. Geeft iemand haar dan geen aandacht gaat ze gewoon weer normaal doen. Ze is echt de lastigste hond die ik ooit heb gehad zeker omdat ze wat jij ook beschrijft zich zo anders laat lezen dan dat ze zich gedraagt. Nu heb ik zelf gedrag bij honden en katten gestudeerd dus prik ik daar makkelijker doorheen maar het eeuwige uitleggen waarom ik iets doe is ook wel eens vervelend :)
Daarnaast is ze ook een geweldige lieve dame die met elke hond over weg kan, ze heeft door kanker etc wel veel pech gehad dus we zijn ze erg blij dat ze alweer 9 jaar word.

Edit ook dat wat je zegt kwa loopsheid is herkenbaar, onze dame had baarmoeder en eierstok kanker daar is ze zo van veranderd ze was tot 1 jaar een gemakkelijke mee gaande hond

Dat heeft mijn reu als ik hem grote mond geeft zit die in hoekje als of ik hem helemaal lens heb geslagen! Zij heeft dat totaal niet hoe bozer jij word hoe grappiger ze het vind. Ik heb geprobeerd heel boos te worden dan springt ze tegen me op en gaat weer uitdagen ik heb keer hard nee gezegt dan keert ze om en komt meteen terug san negeer ik haar dat werkt het beste maar het is wel echt een diehard volhouder dit! zoals ik al zei mijn reu is heeeel makkelijk ik heb vaker dit ras gehad en 1 was zelfde als haar alleen die had een grens en rem moest je ook wel vaker nee zegge maar uiteindelijk gaf die toe! En nog een pitbull die was ook puberig maar handelbaar! Zij is ook echt wel lief alleen ze houd alles zo lang vol en ik ook maar me energy raakt wel echt op soms