Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:30

Afbeelding
Dit is mijn stafford terriër teef, net 5 jaar geworden. :)

Een nylabone heb ik 3 of 4 jaar geleden geprobeerd op aanraden van de dierenwinkel. Binnen 10 minuten hoorde ik *KNAP!!!* haar tanden waren gelukkig nog heel, het hele bot binnen een kwartiertje weg...:')
Ik geef nu dus maar weer gewoon af en toe kauwkluiven van runderhuid. Daar heeft ze langer plezier van.

Sasqiua

Berichten: 1337
Geregistreerd: 02-02-06
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 17:33

Afbeelding
Zo jammer dat deze onscherp is _O-

Afbeelding
Wat is hij toch mooi <3

En wat kan hij toch stout zijn. Soms hè. Dan kijkt ie zo schuld bewust als het even stil is, dan weet je alweer hoe ver het is... Dan heeft hij in een onbewaakt moment tóch een pantoffel te pakken gekregen. :+ :+

Esmee_RS

Berichten: 4892
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:00

Prachtige honden hierboven!! <3

Ja die schuldbewuste blik is hier ook heeeeeel bekend. :+

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-16 18:10

Leuke fotos weer *\o/*

kruimellover

Berichten: 867
Geregistreerd: 04-06-08
Woonplaats: Drunen

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:18

Oh wat een leuk topic!
Wij hebben een "stoere" amstaff. Hebben hem uit het asiel gehaald toen ie net een jaar was. Hij is echt van allerlei rare dingen bang, maar wel m'n grote vriend en hij gaat met mij overal mee naartoe.

Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-16 14:02

Afbeelding
Zo staan ze bij ons altijd

youaremystar

Berichten: 489
Geregistreerd: 21-06-14
Woonplaats: Potjewold

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:23

Haha heel herkenbaar! Altijd staan of liggen in de vensterbank, ookal is het 30 graden.


Sleeping beauty. :D
Afbeelding

Westernfreak

Berichten: 5498
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-16 19:48

:') Herkenbare slaaphouding!

romysch22
Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Groningen

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 11:09

Hoe gaat het hier met alle honden?
"Onze" puppy wordt nu wel iets groter om te zien. Krijgt ook steeds meer praatjes. Speelt veel met de Duitse herder van mn vriend.
Over 1.5 week hebben we de eerste puppycursus.

romysch22
Berichten: 98
Geregistreerd: 03-06-14
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-16 19:55

Hier nog een foto van de kleine Dex. Slechte kwaliteit foto, maar wel erg schattig;)Afbeelding

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-16 20:24

Wat een leuke foto :D

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-16 20:48


LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:19

Hoe gaat met de hondjes hier?
Ons teefje is zo dwars dat ik heb gekozen voor een band met luid geluid als ze iets fout doet dat die afgaat ze is zo nerveus en zo vervelend dat ik geen 5 seconde me om kan draaien of ze heeft iets gesloopt en ze is zo druk of bijt in je hand en daagt je uit het is de laatste redmiddel

Simbaa
Berichten: 3966
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:25

Haar straffen met geluid als ze al nerveus is? Ik snap het niet helemaal denk ik? Het klinkt in ieder geval niet alsof dat gaat helpen :)

AlwaysH

Berichten: 11290
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:31

Simbaa schreef:
Haar straffen met geluid als ze al nerveus is? Ik snap het niet helemaal denk ik? Het klinkt in ieder geval niet alsof dat gaat helpen :)


Dat werkt wel erg goed hoor, je kan er video's opzoeken want uitleggen is lastig maar de hond ziet het geluid uiteindelijk alsof zijn beloning wordt weggenomen waardoor ze dingen afleren.
Maar of een halsband met geluid de juiste oplossing is weet ik ook niet?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:36

Ik leg het idd beetje apart uit! Ze is zenuwachtig heeft gewoon geen rust en haalt dan kattenkwaad uit! Zodra ze dingen doet die ik niet wil geef je een piepje! Als ik haar namelijk met mijn stem straf krijgt ze aandacht en vind ze de aandacht positief en gaat lekker door met wat ze doet! Door zo een piepje hebben ze snel door dat iets niet correct is en hoef ik niks te zeggen waardoor ze dingen minder als een spel gaat zien

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:38

Ik heb van alles al geprobeerd gedrags therapie! Moest spelletjes met haar spelen haar geestelijk moe maken omdat fysiek ook niet helpt! Ze word nergens moe van fysiek en geestelijk niet ze heeft gewoon een duidelijkere grens nodig! En schijnt dat zo een halsband echt werkt en je dan duidelijk en consequent bent

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:40

LinsxDot schreef:
Ik heb van alles al geprobeerd gedrags therapie! Moest spelletjes met haar spelen haar geestelijk moe maken omdat fysiek ook niet helpt! Ze word nergens moe van fysiek en geestelijk niet ze heeft gewoon een duidelijkere grens nodig! En schijnt dat zo een halsband echt werkt en je dan duidelijk en consequent bent

Ik hoop oprecht dat je dit stukje verkeerd verwoord hebt. Je bent niet door een halsband duidelijk en consequent namelijk. Dat is iets wat tussen je oren zit.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:42

kiwiwitje schreef:
LinsxDot schreef:
Ik heb van alles al geprobeerd gedrags therapie! Moest spelletjes met haar spelen haar geestelijk moe maken omdat fysiek ook niet helpt! Ze word nergens moe van fysiek en geestelijk niet ze heeft gewoon een duidelijkere grens nodig! En schijnt dat zo een halsband echt werkt en je dan duidelijk en consequent bent

Ik hoop oprecht dat je dit stukje verkeerd verwoord hebt. Je bent niet door een halsband duidelijk en consequent namelijk. Dat is iets wat tussen je oren zit.

Oke dus als jij 10000x nee zegt dat iets niet mag en als ze lachen kon lachte ze je uit ga jij dan nog 1000x nee zeggen? Terwijl 1 piepje genoeg ie dan is dat toch consequent of ben ik nou gek?

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Wie hebben er ook leuke am. Stafford of pitbulls!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:45

Leuke woordkeuze. Ik neem aan dat het over de jongste hond gaat uit je op? Je hond is aan het puberen. Als jij nee zegt, en er word niet geluisterd, zal je moeten zorgen dat haar gedrag consequenties heeft. En dat is niet een halsband met een piepje. Als je pas consequent word door een halsband met een piepje, betekend het dat je niet consequent bent. Daar kun je lang en kort over zijn.
Als zij jou ''uit kan lachen'' zoals je het zelf zegt, ben je gewoon geen baas, en geen leider. En dat los je niet op met een halsband.

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:50

kiwiwitje schreef:
Leuke woordkeuze. Ik neem aan dat het over de jongste hond gaat uit je op? Je hond is aan het puberen. Als jij nee zegt, en er word niet geluisterd, zal je moeten zorgen dat haar gedrag consequenties heeft. En dat is niet een halsband met een piepje. Als je pas consequent word door een halsband met een piepje, betekend het dat je niet consequent bent. Daar kun je lang en kort over zijn.
Als zij jou ''uit kan lachen'' zoals je het zelf zegt, ben je gewoon geen baas, en geen leider. En dat los je niet op met een halsband.

Vind jou reacties altijd geniaal ik zou zeggen word hondentrainster jij weet altijd alles! Heb een reu die perfect luisterd dus ben duidelijk wel een leider anders had die er allang met me vandoor gegaan! Ik hou niet van hond slaan of schoppen sorry! En zeg 3x streng nee moet ik dan op me kop gaan staan? Ze blijft haar eigen zin door drijven dat heeft niks met leider te maken dat heeft te maken met sterke karakter van een hond! Ceaser milan gebruikt een stroomband dit is een band met een piepje ze gaat er niet dood van hoor! En ze is al ouder dan jaar nu puberen is geen excuus

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 16:54

Nee hoor niet nodig. Ik heb hier ook een puberende stafford zitten. En ik zie gewoon letterlijk wat het gedrag doet. Als mijn vriend hem heeft, of zijn ouders, heeft de hond ook geen rust, sloopt, blaft, hapt. En als ik hem hier gewoon op de zaak heb, is er niks aan de hand. Maar dat je een hond hebt die perfect luistert betekend niet dat de andere hond dat dan ook zou moeten doen. Nee je moet niet op je kop gaan staan, maar nee is nee. En interesseert haar dat niet hoort ze een consequentie te krijgen. Als ik tegen jou, op wat voor manier dan ook, zeg dat je geen snoepje pakt, en je pakt hem toch en ik doe dan niks, interesseert het je geen ruk dat ik nee zeg. Op wat voor manier dat ik het dan ook zeg.
Ik heb geen moeite met dat soort banden. Ik heb moeite met hoe er naar gegrepen word. Omdat het de hond is die het verkeerd doet. Maar zie eens in dat de fout bij jezelf ligt, en dan pas bij de hond. En dit heeft niks met honden trainen te maken, maar met puur je verstand gebruiken.
En puberen is niet gelijk over bij een jaar. :')

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 16:58

Ik zeg toch dat ik al gedragstherapeut er naar heb laten kijken! En als ik nee zeg en ze luisterd niet en pak der in der nek en zet der terug is ze binnen 5 seconde weer bezig met terroriseren! En dat kan ik 30x herhalen maar blijft 30x hetzelfde dus vind je argument met er snel naar grijpen beetje een domme opmerking aangezien je mij niet kent de hond niet kent! Maar fijn dat iedereen ze hond verkeerd opvoed en jij ze allemaal zo onder de duim hebt wou dat ik jou was :')

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 17:02

En concenqeuntie je krijgt een dag geen voer foei :') of je gaat in de gang kan je de plinten en de deur posten bewerken! In je bench kan je de boel bij elkaar gillen ja nee dat gaat allemaal echt wel werken! Of je gaat in de hoek en veroer je niet

kiwiwitje

Berichten: 20146
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:07

Dan ben je niet duidelijk. Haar in haar nek pakken en terug zetten? Negatieve aandacht is ook aandacht. Hier verdwijnt de hond de bench in als ie iets doet wat mij niet zint. En hij komt er pas uit als ie rustig is.
Ga je zitten gillen, dan kom je er pas uit als je stil bent. En als je zegt dat dat niet werkt, houd je het gewoon niet vol. Je hond vertoont gewoon echt schandalig gedrag als ze de plinten en de deurposten bewerkt. En dat los je niet op met een hals band. En straffen door geen voer te geven is gewoon echt ziek.
Dat is veel duidelijker dan ''nee!'' of even in der nekvel pakken. Ze heeft namelijk precies wat jij dan wil. Ze heeft aandacht. En vergeet niet dat je met een ras werkt wat incasseert en doorgaat. En dat is precies wat jouw hond doet.
Als je nu voor het gemak eens stopt met je overdrijving van sarcasme, en mij te ''pesten'' en eens inziet dat de adviezen die ik nu geef en al eerder, toen je het nodig vond je berichten te verwijderen, gewoon puur je verstand gebruiken is. Ipv alles in de wind te slaan. Want de enige die doet dat ze alles allemaal zo goed weet, ben jij. Ook dat is je al eerder gezegd.
Iedere hond is anders, en dat jouw reu makkelijker was dan de teef dat kan makkelijk. Maar je slaat gewoon een hoop stappen over. Een hond is niet per definitie klaar met puberen na een jaar. En het is erg jammer dat je steeds zo reageert.
Maar ga vooral lekker verder. Succes, en ik hoop voor je dat de band werkt zoals je hoopt. Maar eerlijk naar je hond toe is het niet.