Ik zag vandaag een mager en sjofel katje langs de weg zitten toen ik onderweg naar huis was met m'n verloofde. Toen moest hij natuurlijk stoppen van me
het katje vluchtte het bos in maar mauwde wel steeds naar me. Na een uur paaien, stiekem dichter schuifelen met m'n knieën in de zompige bosgrond, ongeveer 20 doorns in m'n huid te hebben verzameld en een halve struik in m'n haar, en half onderkoeld geraakt te zijn (katje zat ook helemaal te bibberen, arm ding) heb ik het katje kunnen vangen
Op naar de dierenarts: geen chip, 14 maanden oud ongecastreerd katertje, vreselijk mager (een skelet met haar op), vol klitten, kortom een scharminkeltje maar verder lijkt hij geen enge dingen te hebben. Behalve uiteraard de nodige dosis vlooien, wormen, en teken
Ik ga hem nu zelf opvangen voor het Felix Project, de castratie en andere kosten zijn voor hen, ook de adoptie gaat via hen, maar hij blijft ondertussen gewoon bij mij om lekker aan te sterken.
Hij ligt as we speak op mijn schoot, dankbaar knedend en spinnend. Hij is vreselijk lief. En hongerig
hij wil verpakking, blik, mijn handen, alles opvreten in zijn haast. Hij laat erge stinkscheten ook
maar zijn ontlasting zag er goed em stevig uit, behalve dat ook die erg stonk. Ik heb veel ervaring met het opvangen van kittens, maar dit is de eerste zwaar onderkomen volwassen kat die ik erbovenop ga proberen te krijgen. Als jullie het leuk vinden om te volgen, kan ik wel laten horen hoe het meneer Scharminkel zal vergaan
Hij gaat trouwens een erg mooie vent worden, hij heeft een prachtige kleur en lijkt wel wat Abessijns oid te hebben. Hij heeft langer haar en gigantische lange pluimen uit zijn oren groeien
hij komt totaal niet tot zijn recht op mijn foto's, maar ik had geen daglicht meer en meneer is ook geen held met stil zitten!

PS: naamsuggesties zijn erg welkom!
Zeker weten wat er precies achter zit gaat denk ik nooit lukken, maar knap is hij wel, nu al! Die gaat alleen maar nog knapper worden.