Zwaar onderkomen katje uit het bos geplukt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Catnip

Zwaar onderkomen katje uit het bos geplukt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 02:10

Goeienacht Bokkers :wave:

Ik zag vandaag een mager en sjofel katje langs de weg zitten toen ik onderweg naar huis was met m'n verloofde. Toen moest hij natuurlijk stoppen van me :Y) het katje vluchtte het bos in maar mauwde wel steeds naar me. Na een uur paaien, stiekem dichter schuifelen met m'n knieën in de zompige bosgrond, ongeveer 20 doorns in m'n huid te hebben verzameld en een halve struik in m'n haar, en half onderkoeld geraakt te zijn (katje zat ook helemaal te bibberen, arm ding) heb ik het katje kunnen vangen :+

Op naar de dierenarts: geen chip, 14 maanden oud ongecastreerd katertje, vreselijk mager (een skelet met haar op), vol klitten, kortom een scharminkeltje maar verder lijkt hij geen enge dingen te hebben. Behalve uiteraard de nodige dosis vlooien, wormen, en teken :Y)

Ik ga hem nu zelf opvangen voor het Felix Project, de castratie en andere kosten zijn voor hen, ook de adoptie gaat via hen, maar hij blijft ondertussen gewoon bij mij om lekker aan te sterken.

Hij ligt as we speak op mijn schoot, dankbaar knedend en spinnend. Hij is vreselijk lief. En hongerig :+ hij wil verpakking, blik, mijn handen, alles opvreten in zijn haast. Hij laat erge stinkscheten ook := maar zijn ontlasting zag er goed em stevig uit, behalve dat ook die erg stonk.

Ik heb veel ervaring met het opvangen van kittens, maar dit is de eerste zwaar onderkomen volwassen kat die ik erbovenop ga proberen te krijgen. Als jullie het leuk vinden om te volgen, kan ik wel laten horen hoe het meneer Scharminkel zal vergaan :D
Hij gaat trouwens een erg mooie vent worden, hij heeft een prachtige kleur en lijkt wel wat Abessijns oid te hebben. Hij heeft langer haar en gigantische lange pluimen uit zijn oren groeien :') hij komt totaal niet tot zijn recht op mijn foto's, maar ik had geen daglicht meer en meneer is ook geen held met stil zitten!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS: naamsuggesties zijn erg welkom! :)

xZiva_

Re: Zwaar onderkomen katje uit het bos geplukt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 02:52

wat lief!
en wat goed ook dat je hebt volgehouden met het vangen :D
ik zou graag zijn herstel zien :))

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 05:10

Ah gos!
Wat goed dat je hem hebt kunnen vangen, niet de neiging hem zelf te houden?
Volgens mij wordt hij prachtig inderdaad!!

swartbeessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 05:14

Wat goed van je TS!
Hoop dat niet dat meneertje je wakker houdt, gezien het tijdstip van je post :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 05:25

Topactie van je!! +:)+
En dat is een half langhaar toch? Ben heel benieuwd hoe die er over een paar weken/maanden uitziet!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 05:33

Ach gut! Het arme mannetje!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 05:59

Wat fijn dat je hem te pakken hebt gekregen!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 06:52

Lijkt wel of er wat van een Noorse boskat inzit...leuk kereltje.Succes en hopelijk straks een permanent mandje :)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:04

Tinky12 schreef:
Lijkt wel of er wat van een Noorse boskat inzit...leuk kereltje.Succes en hopelijk straks een permanent mandje :)

Ja, of Main Coon! Als ik hem had gevonden had ik hem gehouden :=

Maar puik werk, TS! Hij mag van geluk spreken dat jullie hem vonden!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:25

Dat is het levensverhaal van onze Leen.Ook een zakje botjes met vel eromheen.Het heeft een half jaar geduurt voor ze weer op gewicht was en geholpen kon worden.Maar je krijgt toch een aparte band met het diertje.Van mijn andere poesen hou ik ook super veel.Maar Leen is toch anders.Jammer dat je hem niet kan houden.Laat je nog weten hoe het met hem gaat op bokt?

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:31

Ahh wat een mooie kat, sneu dat ie daar zo in het bos liep. Ik ben benieuwd hoe het af gaat lopen en ook of ie echt weer weg gaat, ik zou daar zelf namelijk niet zo'n held in zijn :=

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:39

Dat herkennen van de Abbesijn zie ik wel, alleen dan de (half)langharige variant Somali. Is in principe hetzelfde ras, alleen de een heeft kort haar en de ander niet :P Zeker weten wat er precies achter zit gaat denk ik nooit lukken, maar knap is hij wel, nu al! Die gaat alleen maar nog knapper worden.

Wat goed ook van je dat je je die moeite hebt genomen om hem uit het bos te krijgen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 07:45

Wat goed van je ts!
Ik volg graag!:)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:05

Met jullie goede zorgen wordt het vast weer een mooie poezel.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:24

"Meneer" lijkt me wel een toepasselijke naam voor hem. Succes ermee.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 08:41

Mooi beestje! Ik zou het zeker leuk vinden om hem te volgen en zien hoe hij uit groeit

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 12:41

Wat een leuke reacties! Fijn, al deze dierenliefhebbers op Bokt :D

Om enkele vragen te beantwoorden:
Zelf houden is helaas geen optie, ik heb zelf al 3 ex-gedumpte poezenmeiden hier, waarvan eentje een neurologische aandoening heeft en zo weinig mogelijk stress mag hebben.
Het afscheid nemen is bij elk opvangertje heel zwaar, maar weten dat ze naar een fijne thuis gaan (waar ik zelf zeggenschap in heb gehad) maakt veel goed!

Maar zo ver is het nog niet, eerst even lekker sterk en dikker worden zodat hij de narcose aankan, ongecastreerd gaat hij sowieso niet weg.

En over de mogelijke rassen die erin kunnen zitten, tja, ik ken er zelf echt heel weinig van dus ik geloof jullie allemaal :D

Hij is echt heel lief, hij kletst veel tegen me en is zo dankbaar! Maar nog steeds uitgehongerd, hij at zo de ontwormpil uit mijn hand en was daarna boos dat ik niet meer had :')

Hij krijgt grote hoeveelheden brokjes uit zo'n "werk-voerbak" (even de naam kwijt :')) zodat hij niet schrokt, maar hij geraakt maar niet verzadigd :=

Ik ben ZO blij dat ik hem toevallig heb gezien! Maar mijn hart gaat uit naar alle andere katjes in dezelfde situatie die niet worden gezien...

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:45

Maar als je deze weer weg doet is dat wellicht veel stress voor de poezedame! Ik bedoel, wie valt er nou niet voor zo'n knappe meneer! En ik heb even in je profiel gespiekt, hij past er wel mooi bij :))

Heb ik je kunnen overtuigen? :Y)

Top dat je volgehouden hebt en dat je dit voor hem wil doen. Ik zou het niet kunnen om weer afscheid te nemen :(:)

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:46

Wat goed van je TS, ik ga je volgen! Jaren geleden heb ik zo een kitten in het bos gevonden, waarschijnlijk door een roofvogel bij 1 van de omliggende boerderijen weg gegrist en weer laten vallen. Ik was op de fiets en heb haar in mn rugzak meegenomen. Heeft een behoorlijke tijd geduurd voor ze weer fit was, maar met de nodige ladingen Brinta is het helemaal goed gekomen :) Hebben haar heel toepasselijk Remi genoemd en ze heeft nog jaren bij mn tante gewoond. Kon haar zelf ook niet houden ivm andere kat.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 12:59

Super dat je 'm kunnen vangen hebt !! Wordt idd vast en zeker een heel mooi meneertje met jouw goede zorgen <3
Heb hier ook 3 dametjes (ex)-zwerfkatjes...zooo lief en dankbaar die beestjes !

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-15 12:59

Nou, de stresspoes des huizes ( :+ ) weet wel dat er iets gaande is achter de gesloten deur van de tweede slaapkamer, maar meer hoeft ze niet te weten :Y)

Ik vind Keizer wel een mooie naam voor hem, wat vinden jullie? Ik denk namelijk dat hij een prachtige, statige man wordt en dat hij die naam alle eer aan gaat doen :=

Afbeelding
Hij ligt weer dankbaar te stinken op schoot :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:05

Ohhh jeetje hij is echt mooi zeg!!
En jouw pyjama (althans, ik ga er vanuit dat het je pyjama is) ook :D :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:06

goed van je, succes met hem!

AngeliqueB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:08

Een mooie is het, en hij lijkt me best groot ook!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 13:14

je bent geweldig !! _/-\o_ +:)+
ik hoop dat ie snel een eigen baasje met gouden mandje vind..