Labrador 's avonds even binnen

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 13:57

Onze labrador van 3 jaar zit altijd buiten. Ze heeft een binnenhok in de garage waar ze de hele dag door zelf binnen en buiten kan wandelen door een luikje. Ze slaapt ook in de garage.

Normaal mag ze tijdens de wintermaanden 's avonds altijd even binnen bij ons. Ik vind het zo zielig dat ze daar buiten in de kou voor het raam zit. Ze begint dan ook vaak te blaffen, wat ze anders nooit doet. Maar, tegen 10u of zo gaan wij altijd nog een klein wandelingetje maken en gaat ze daarna weer de garage in om te slapen.

Is dit nu eigenlijk wel een goed idee om ze 's avonds even binnen te halen?

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:02

Mijn honden zijn altijd waar ik ben , ben ik binnen zijn ze dus ook binnen gewoon omdat ik ze op de eerste plaats als gezelschap heb en op de tweede plaats om samen mee te trainen en te werken .

Ik snap nooit zo goed dat mensen een dier nemen die er vervolgens niet bij mag moet ik eerlijk zeggen, maar ieder zijn ding natuurlijk

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:03

Wij vinden het geen probleem hoor dat de hond binnen zit. Maar ik vroeg me gewoon af of dit wel goed is ivm warmte/koude.

Collie2008
Berichten: 9644
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Ergens in Noord Holland

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:05

Ik begrijp een tuinhond niet, tenzij je wellicht een duur erf hebt met echte waakhonden.

Een hond is een sociaal dier, dat laat je toch niet buiten verpieteren? Schaf er dan ten minste nog 1tje bij aan en creëer een mini roedel

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:08

@Collie2008: Onze hond is geen "tuinhond" zoals jij het noemt. Overdag kan ze binnen en buiten zoveel ze wil. Dit is als wij weg werken zijn. Ze zit niet opgesloten in een bench of zo, ze heeft alle vrijheid die ze wil.
Wanneer wij thuis komen zitten wij heel veel buiten bij de paarden en gaan we ook veel wandelen. In de zomer zijn wij 's avonds ook altijd buiten, daarom dat ze in de zomer ook nooit in huis zit. Maar nu het weer kouder wordt is dit natuurlijk een ander verhaal. Vandaar mijn vraag of dit qua temperatuursverschil wel goed is om binnen en buiten te zitten en dan savonds in de garage te moeten gaan slapen.

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:09

Je hond lijkt je te vertelen dat hij alleen in de schuur in de winter niet leuk vindt, waarom haal je hem niet binnen in de nacht of geef je hem een vriendje?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:09

Ik snap dat ook niet. Bij mij drie huizen verder hadden ze ook zo'n hond die altijd in de achtertuin leefde, in een kooi kon ie overdekt zitten. Ik vraag me dan af... why? Wat is er dan de lol aan? Dier is uiteindelijk weggedaan omdat die op alles aansloeg, en 's nachts blafte uit eenzaamheid.

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:13

@Troi: ik denk niet dat ze het erg vind om in de garage te gaan slapen. Eens we haar er savonds zetten horen we ze ook niet meer (blaft niet of zo). 's Morgens ligt ze ook nog altijd rustig te slapen. En overdag gaat ze ook vaak in haar mandje in de garage liggen.
Ze komt eigenlijk alleen aan het raam blaffen als het 's avonds koud/regen en donker is. Ze ziet ons dan binnen zitten en wil er natuurlijk heel graag bij.

Een extra hondje nemen hebben we overwogen, maar zijn hier toch vanaf gestapt. 2 honden in huis zien we niet zitten

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:14

Maar TS puur uit nieuwsgierigheid: waarom een hond in de garage houden?

Ik vraag me dat oprecht af.

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:18

de hond slaapt alleen in de garage. De garage staat in onze tuin (hangt vast aan het huis). Hierin is een luik waardoor ze altijd binnen en buiten kan voor als wij weg zijn. Wij moeten haar dus nooit "opsluiten" als we weg zijn. Voor de rest zit ze altijd buiten bij ons. Maar nu het winter wordt komt ze normaal altijd mee binnen 's avonds zodat ze niet alleen moet zitten. Maar om te slapen zit ze in de garage. ik ga geen hond op mijn slaapkamer houden of zo hoor, dat vind ik echt vies.

Eunomia

Berichten: 7957
Geregistreerd: 29-09-12

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:23

Je kunt je hond toch gewoon in de woonkamer laten slapen? Ik snap niet waarom mensen een hond nemen om deze vervolgens in de garage te stoppen.

Er zijn genoeg plaatsen in huis, naast de slaapkamer, waar de hond kan slapen.

Fiorini
Berichten: 233
Geregistreerd: 17-02-09

Re: Labrador 's avonds even binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-15 14:25

wat maakt nu het verschil tussen woonkamer of garage? Onze garage is ook geisoleerd en er is ook verwarming hoor. De verwarmingsinstallatie staat er, dus koud is het daar zeker niet, het is er even warm als in de woonkamer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:25

Laat je de in de winter hond toch in de hal slapen ?

Women2
Berichten: 443
Geregistreerd: 07-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:26

Bij osn slapat de hond ook gewoon in de schuur hoor. Hij mag s avonds best in de woonkamer, maar zon enorme kwijlende voddenbaal die s nachts op de bank slaapt... Nee dank je.

Ik ben stapelgek op mn kwijlende voddenbaal, maar hij slaapt maar lekker in de schuur s nachts, in zn mand, met zn eigen dikke kussen.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:28

Fiorini schreef:
wat maakt nu het verschil tussen woonkamer of garage? Onze garage is ook geisoleerd en er is ook verwarming hoor. De verwarmingsinstallatie staat er, dus koud is het daar zeker niet, het is er even warm als in de woonkamer.


beantwoord je nu niet je eigen vraag?? ;)

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:30

Een hond wil graag bij de roedel zijn. Helaas zie ik hier in Duitsland ook nog veel honden in Kennels zitten. Ze krijgen wel genoeg beweging maar een hond wil bij zijn roedel zijn. Dus wanneer jij binnen bent willen ze bij jou zijn. Dus ik zou zeggen laat je hond lekker bij je in huis wanneer je zelf ook thuis bent.
Qua temperatuur zal hij het wel overleven.

rien10
Berichten: 14802
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:30

Tja, even binnen betekent van koel naar warm en weer naar koel. Ik vind het lastig. Die van mij komen nooit binnen. Ik denk dat je gewoon goed naar je hond moet kijken. Heeft ze het warm? Wordt ze binnen onrustig? Dan denk ik dat je niet niet of niet vaak moet doen.

judith__

Berichten: 1817
Geregistreerd: 13-09-09
Woonplaats: onbekend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:31

maar als de garage toch ook verwarm is.. wat is dan het probleem met de koude/warmte wisseling van de hond binnen halen? die is er dan toch niet?

marleen_usar

Berichten: 24686
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:32

Je schrijft ze zit voor de rest buiten bij ons. Maar wanneer zijn of zitten jullie buiten?

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:34

Ik lees dus: de hond is altijd buiten en slaapt 's nachts in de garage.

Dan blijft mijn vraag toch wel uit nieuwsgierigheid: waarom dan een hond? Dat is zo toch helemaal niet gezellig? Niet voor de hond, maar toch ook niet voor jullie?

Overigens ontopic: als de garage verwarmt is dan is er geen spraken van warm/kou dus dan zou ik haar 's avonds gezellig naar binnen halen.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 14-10-15 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14802
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:34

Mijn binnenkennel is ook verwarmd als het buiten echt koud is. Maar niet zo warm als een huiskamer. Scheelt toch snel 10 graden in de winter, in de zomer scheelt het niets uiteraard.

djinnie

Berichten: 2796
Geregistreerd: 23-04-05
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:35

Als het in de garage even warm is als in de huiskamer, maakt het natuurlijk niets uit of ze 's avonds bij jullie binnen komt. Qua temperatuur dan. Voor haar maakt het duidelijk wel uit. Ze is er graag bij, dus lekker 's avonds binnen halen tot ze/jullie gaat/gaan slapen.

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:35

kaatjemuts schreef:
Fiorini schreef:
wat maakt nu het verschil tussen woonkamer of garage? Onze garage is ook geisoleerd en er is ook verwarming hoor. De verwarmingsinstallatie staat er, dus koud is het daar zeker niet, het is er even warm als in de woonkamer.


beantwoord je nu niet je eigen vraag?? ;)



:j

jiperdepip
Berichten: 2702
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: tussen de tulpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:37

Fiorini schreef:
Wij vinden het geen probleem hoor dat de hond binnen zit. Maar ik vroeg me gewoon af of dit wel goed is ivm warmte/koude.


Je spreekt jezelf dus enorm tegen :(

rien10
Berichten: 14802
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 14:37

Fiorini schreef:
wat maakt nu het verschil tussen woonkamer of garage? Onze garage is ook geisoleerd en er is ook verwarming hoor. De verwarmingsinstallatie staat er, dus koud is het daar zeker niet, het is er even warm als in de woonkamer.


Hi hi, daar had ik dus finaal overheen gelezen. Nou, lekker naar binnen dan savonds zou ik zo zeggen.