Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ninette schreef:Welke operaties zijn in het verleden uitgevoerd en hebben niet geholpen zodat euthanasie wordt aangeraden? En ik mis hier verder ook de fokker in het verhaal wat zegt hij/zij hierover?
_San87_ schreef:Ninette schreef:Welke operaties zijn in het verleden uitgevoerd en hebben niet geholpen zodat euthanasie wordt aangeraden? En ik mis hier verder ook de fokker in het verhaal wat zegt hij/zij hierover?
Wat zou de fokker moeten zeggen dan? De fokker kan er al helemaal niks aan doen, behalve de hond terug nemen.
_San87_ schreef:Ninette schreef:Welke operaties zijn in het verleden uitgevoerd en hebben niet geholpen zodat euthanasie wordt aangeraden? En ik mis hier verder ook de fokker in het verhaal wat zegt hij/zij hierover?
Wat zou de fokker moeten zeggen dan? De fokker kan er al helemaal niks aan doen, behalve de hond terug nemen.
Tillie20 schreef:_San87_ schreef:
Neem aan dat de fokker dit gemerkt had toen de pup nog bij 'm thuis was. Lijkt me niet dat dit opeens op een dag ontstaan is. Dus de fokker had toen al iets moeten zeggen erover en naar de dierenarts moeten gaan. En TS had tenminste contact met de fokker kunnen opnemen hierover om een oplossing te bedenken.
Barbet schreef:_San87_ schreef:
Die kan inderdaad de hond terugnemen, kosten vergoeden?
Ze hebben een ongezonde pup verkocht dus ze zijn wel verantwoordelijk.
Maar het hangt ook af wat voor fokker het is.
Een goede fokker die geteste en goedgekeurde ouderhonden heeft gebruikt en alles doet om gezonde en goede pups te fokken - die zullen dit verschrikkelijk vinden en hun verantwoording nemen (in overleg met de eigenaar natuurlijk, wat die wil, in ieder geval gezamenlijk een oplossing zoeken)
Of een gelegenheidsnest of broodfokker, dan sta je al heel anders in het verhaal.
Tillie20 schreef:Het maakt niet uit of de pup al ziek was toen de fokker 'm had, wanneer de pup binnen een bepaalde tijd ziek wordt(dat zie je vaak bij bijvoorbeeld giardia) dan zal er toch een bepaalde compensatie moeten komenZeker wanneer het zoals in dit geval aangeboren blijkt te zijn.