Kittenkletstopic!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yonker

Berichten: 13506
Geregistreerd: 19-09-06
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:42

Afbeelding
Afbeelding

:=

Hij gaat er serieus nog elke dag zo op liggen terwijl het eigenlijk al een tijdje niet meer past :') En altijd als ik een foto wil maken ligt hij niet stil -O-

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:12

Hangjongere!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:13

Zo leuk die vergelijkingsfoto's :D

Azara ik snap je wel ja. Is er niet een manier om ervoor te zorgen dat hij de tuin niet uit kan? Als hij echt niet reageert op geluiden of vreemde honden/mensen zou ik hem ook niet zonder toezicht naar buiten durven laten gaan..

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:16

Hier de hele tuin omheind.
Kat mag er niet uit..
Voelt voor ons echt veilig.

Azara71
Berichten: 756
Geregistreerd: 21-03-14
Woonplaats: ................

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:23

Smee_ Niet echt, we wonen op het platte land dus we hebben al niet zo heel veel verkeer me ze rijden wel snel langs. Mijn vriend zal dit onzin vinden.

Maar de katten gaan zo ie zo alleen voorjaar en zomer's naar buiten, als de jacht een maal weer begint houden we ze binnen. En als het donker word roepen we ze ook weer naar binnen of halen we ze op... Ja erg hè ? Maar anders lig ik er wakker van !

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:25

Oh hier zijn ze 's nachts ook binnen hoor :j Zoals ik vroeger binnen moest zijn als de straatlantaarns aangingen moet Karel dat nu ook :))

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:33

Ik zou hem binnenhouden, hij ziet overduidelijk geen gevaar en dat is imo vergelijkbaar met Russisch roulette.

lor1_1984

Berichten: 12045
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 14:44

Morgenmiddag komt de dierenarts voor Mowgli.
Ze heeft het regelmatig benauwd, komt door haar rare neusgaten waar gezwellen in zitten die soms opzwellen en haar dan letterlijk de adem benemen.
Ook heeft ze jeuk (ondanks ontvlooien en controleren op vlootjes) en lijkt ze in een vicieuze cirkel te zitten: jeuk > krabben > korstjes > jeuk enzovoorts en had ze van de week een scheef oor wat ook jeukte en waar zwartige rotzooi in zat, wsl oormijt.
Ik ben zelf 2 weken geleden geopereerd en mag niet zwaarder dan 1kg tillen dus gevraagd of de dierenarts ook aan huis kan komen en dat kan, assistentie is ook ingeschakeld voor als Mowgli geen zin heeft om mee te werken. :+

Oh en ik heb het leukste opvangkatje van de hele wereld, wat als het aan mij ligt binnenkort mijn eigen katje wordt. <3
Woonbegeleiding werkt niet mee, dus voorlopig is het nog een 'nee' maar ik laat me niet kisten en blijf proberen. O:)
En als het een nee blijft dan is het vanaf nu gewoon mijn vaste opvangkat. }>
Afbeelding
<3

Mando

Berichten: 15693
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:00

Maes is ondeugend.

Spinnenkopje...

Afbeelding

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 20:50

Wat een leuke katjes komen er voorbij!!

Mijn tuin is provisorisch helemaal afgezet, Vic wil nog wel eens een gaatje vinden, maar dan merk ik dat gelukkig tot nu toe op tijd en kan ik hem in de tuin achter ons ( 2 straten verder) halen. Dan komt hij meteen. "MAMA! DAT WAS KEI SPANNEND! " Hij heeft ook nog een belletje aan z'n bandje, dan hoor ik hem tenminste.
Komende maanden komen ze de tuin professioneel afzetten, en dan mag ook kleine Mollie naar buiten als ze er aan toe is. Hoef ik niet meer bang te zijn dat 1 van de zwartjes ontsnapt. Joey is vroeger wel los geweest, en zwerfkat geweest, die weet wel hoe het werkt. Als die een keer ontsnapt laat ik de poort open en dan is hij er 's ochtends weer.
Toch liever niet, tuin is veilig.

Mollie is niet lekker. Ze is hangerig, diarree.. eten doet ze wel.
Ze is vanmiddag wel ontwormt, misschien dat dat meespeelt. Toch wil ik morgen even met haar naar de DA.. hoe we dat gaan doen met mevrouw weet ik nog niet. Voor mij is ze hanteerbaar, maar voor vreemden niet.. maar goed, dat lossen ze daar maar op. Ze is nog te klein om ziek te zijn.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:42

Ze heeft niet teveel gekregen? Dat ze daar even wat Op reageert?

Hoe gaan ze je tuin afzetten?

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 21:48

Afbeelding

Sienna's kittens hun gewicht. Wat vinden de 'ervaren' fokkers ervan hier? :)

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:11

IMJ schreef:
Ze heeft niet teveel gekregen? Dat ze daar even wat Op reageert?

Hoe gaan ze je tuin afzetten?



Zou best kunnen, dat het dat is, maar ze moet sowieso naar de dokter, ze is nog helemaal niet nagekeken sinds ik haar heb gevonden.. er heest hier iets in huis, hondje ziek, vic niet helemaal fit...
Ik kan ook wel blijven uitstellen, maar even de zekerheid dat ze verder goed is, is ook wel prettig. Maar ik kijkt morgen hoe het is met haar, voor ik bel, is ze zichzelf weer, dan wachten we gewoon rustig nog even. :)

Edit; vraag over afzetting niet gezien :)

www.nettenlijn.nl komt mijn tuin afzetten, langs de kanten gaas, en overkappen met net.. schuine stroken gaan victor niet binnenhouden.. We gaan dus allemaal gezellig in een kooi leven ;)

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:17

Knappe kat die daar nog uit komt :D

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:42

IMJ schreef:
Knappe kat die daar nog uit komt :D


Dat bedoel ik... Maar dat dacht ik van mijn zelf gemaakte nettenafzetting ook... tot meneer Victor me riep van e achterkant van de heg.. " maaaaamaaaaa... het is eeeeng hier! "

>;)

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:08

Celine_Famke schreef:
Sienna's kittens hun gewicht. Wat vinden de 'ervaren' fokkers ervan hier? :)


Het is soms lastig per dag te beoordelen, vaak geeft na een weekje delen door 7 een wat fijner beeld maar ze lijken nog niet super aan te komen. Ik zou persoonlijk liever zien dat ze wat meer aankomen per dag. Een richtlijn van ong 10% van het gewicht van de dag ervoor zeg maar is altijd wel een handige. De eerste dag kunnen ze best wat afvallen, maar in de dagen erna zou ik wel goed in de gaten houden, als ze nu niet goed bijkomen of nog een keer afvallen zou ik persoonlijk ingrijpen. Je kan altijd een paar keer per dag bijvoeren om de moeder wat te ontlasten en ervoor te zorgen dat ze goed bijkomen. Kunnen ze allemaal goed bij de moeder drinken? Anders evt de sterkste kittens wat bijvoeren zodat op dat moment de zwakkere kittens/de kittens die afvallen beter bij de moeder kunnen drinken.

Gewichtsverlies is mijns inziens in ieder geval wel een teken dat er moet worden ingegrepen of ondersteund.

Verder niet helemaal bijgelezen maar zal weer eens een beetje gaan volgen hier! Mijn poes is volgende week zaterdag uitgerekend dus dan komt er vast kittenspam :D

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 00:33

De donker bruine verliest gewicht ipv aankomen. Zou die goed in de gaten houden! Rest ziet er aardig uit :j

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 04:16

Ik zou inderdaad vooral donkerbruin even goed in de gaten houden. Dat ze de eerste paar dagen ietsje afvallen of rond hun geboortegewicht zitten is niet zo uitzonderlijk maar daarna moeten ze toch echt wel aankomen :j

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 07:16

Persoonlijk zou ik er een flesje bij pakken, maar goed, ik ben altijd een beetje panisch op niet aankomen sinds bij het eerste nestje Anushka zo ziek bleek dat ik alles moest flessen... Maar ik denk altijd, better save than sorry en vind het prettig om het iig aangeboden te hebben.

gaby12
Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-10-06

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:36

Ik zou persoonlijk ook even 2 keer op een dag om te beginnen het flesje erbij pakken voor de kittens die matig aankomen.
Ik heb er nu ook twee die wat matig aankomen en geef ze sinds gisteravond een heel klein beetje bij.
Kijk wel uit dat het niet te snel gaat want de kans op verslikken en het in de luchtpijp komen ligt op de loer bij die hele kleintjes met alle nare gevolgen van dien.
Het beste kan je een klein spuitje geven en druppel voor druppel in het bekje totdat ze het zelf doorhebben en de spuit leegtrekken.

HouVanUtopia
Berichten: 7173
Geregistreerd: 19-03-07
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 09:55

Alweer even niet geweest hier. Gizmo is al eerder 13 maanden en bijna 1 jaar bij ons.
Ondertussen weer een kleintje erbij genomen als gezelschap voor gizmo. Grace ze is van juni en een flinke dame geloof ik met 2.6 kilo vermoedens vooral hoe haar broers eruit zagen zit er iets van Brits korthaar in.

Grace is echt een leuke poes zo speels en druk. Ze is wel heel bang als je met je gezicht te dicht bij komt.
En ze laat zich heel snel makkelijk vallen soms loopt ze over je been en valt ze weer.

Super blij met onze draakjes
Eerst vond gizmo het maar niets speelde niet meer met haar speeltjes kwam niet meer op de bank ging zich verstoppen en nu zijn ze onafscheidelijk zo fijn slapen samen elkaar wassen samen drinken

Afbeelding

Afbeelding
Hier was ze net bij ons


Afbeelding

Afbeelding
En zo liggen ze nu

_Rianne_
Berichten: 5239
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Huisje weltevree :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:24

oooh... Grace... ❤️

Uitdaging vanmiddag!
Miss Mollie moet naar de dokter.
Gewoon, voor de check en eventueel de eerste prikjes. En omdat ze gisteren toch niet helemaal lekker was, en flinke diarree had.
Met een kleine kitten vind ik dat toch minder prettig.

Heb ze bij de DA wel even gewaarschuwd toen in belde.. :') Ze vindt mij 9 vd 10 keer nu prima, maar andere mensen is nog een groooooooote no go.
Ach, zei de assistente.. we werken ook met volwassen zwerfkatten.. dus dat lukt wel..

Ben benieuwd.
Haar reismandje heeft ze al lekker in geslapen in de bench, en als ze los is zoekt ze dat ook op, dus dat is een vertrouwde factor voor haar.. en natuurlijk blijf ik er erbij.
Denk maar even aan ons om 14.40.. ;-)

Anoniem

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 12:34

Yonker :')

Mando wat een bekkie haha

HouvanUtopia wat een leuk stel!

Succes Rianne

Afbeelding

Boris is lui vandaag :j

Rennie89
Berichten: 37250
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:21

Ik heb een ren gekocht voor als er straks kittens zijn xD dan hoef ik mij in het begin geen zorgen te maken waar ze zijn hihi. Tot een week of 5 houd dit ze wel binnen. Ginger zou er gewoon over heen kunnen springen.

Wel heerlijk dat er weer allemaal kittens in dot topic zijn <3 ik hoop zo dat Ginger dragend is want anders is ze echt in korte tijd moddervet geworden xD je kan haar omrollen lol

Jodie_

Berichten: 2770
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:27

Hoe ver zou ze zijn lifaya? Meestal zie je het wel aan het soort buikje wat ze ontwikkelen. Mijne heeft echt een smal ruggetje en daaronder ineens zo'n buik, maar misschien is het lastiger te zien bij langharige katten. Is een echo of röntgenfoto geen idee?

Ik heb ook kittenpanelen, van plexiglas, echt ideaal :j