Polly's verblijf is geupdate !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Arafiore

Polly's verblijf is geupdate !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 21:35

Eindelijk is het dan zover, Polly krijgt een vriendje. Voordat dit gaat gebeuren wilden we eerst het verblijf vergroten.

Hier het verblijf in oude staat:

Afbeelding

Broerlief doet opleiding bouwvakker dus heeft handje meegeholpen :D

Afbeelding

Eindresultaat:

Afbeelding

Ik ben er zelf erg blij mee! Het is een stuk ruimer (2 bij 5) en er zit nieuw gaas in. Ook is er een stukje ingegraven zodat ze wat te doen hebben. Heb afgelopen week contact gehad met het knaagdiercentrum in Heiloo. Er is deze week een rammetje gevonden van rond de 1, dit zou wel eens een goeie match voor Polly kunnen zijn *\o/*

Ik ga hem morgen even bezoeken. Hij wordt volgende week gecastreerd en daarna gaat het koppelen beginnen ! Het is niet moeders mooiste (op de foto dan) maar daar kan Polly wel doorheen kijken denk ik :+

Het rammetje heet momenteel Friso, maar als hij bij ons blijft gaat het Guus worden.

Hoe vinden jullie het geworden?

WinSel

Re: Polly's verblijf is geupdate !

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:11

Heel mooi , prachtige ruimte ! En wat goed dat je er een maatje bij neemt :) ben wel heel benieuwd naar Friso :))

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:49

Heel mooi! Daar zullen je konijntjes van gaan genieten :)

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:24

Wat een mooie ruimte! Ook een stuk strakker dan eerst.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 23:43

Vanmiddag Friso bezocht in de knaagdieropvang. Onwijs aardige mensen! Hem even vastgehouden en geaait, wat een schatje zeg. Ziet er leuker uit dan op de foto van de site.

Hij wordt aankomende woensdag gecastreerd, dan nog een week gehouden zodat de wond goed geneest en dan kan hij bij ons komen!
Ik ben onwijs benieuwd hoe Polly zal reageeren, ze zit nu al een jaar alleen, sinds ze bij het nest weg is. Ik hoop dat ze het goed met elkaar kunnen vinden maar maak me er eigenlijk niet zo druk om.

Hier fotos van vandaag;
AfbeeldingAfbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:54

heb je geen gaas voor die gazen delen van de schutting? is moeilijk te zien, maar zo niet.. gaten kunnen zo door

verder ziet het er mooi uit

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 18:11

speurneusc schreef:
heb je geen gaas voor die gazen delen van de schutting? is moeilijk te zien, maar zo niet.. gaten kunnen zo door

verder ziet het er mooi uit

Is idd moeilijk te zien op de foto maar overal zit gaas :D

Waar we wel nu achter zijn gekomen is dat we gewoon kippengaas hebben ipv konijnengaas. Dus ze is alweer bezig met knagen -O-

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-14 23:59

Helaas, Friso is opgehaald door de eigenaar. Vind het fijn voor m dat ie weer thuis is maar voor mij en Polly is het wel vervelend. Nu goed de site van de knaagdieropvang in de gaten houden en als er iets is dat een match zou kunnen zijn direct bellen. Vervelend dat het nu allemaal weer langer duurt. heb graag voordat het echt koud wordt buiten dat ze lekker samen kunnen zitten. afwachten wat komen gaat..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:16

Hebben ze geen andere rammetje zitten dan ? Uiterlijk maakt uiteindelijk niet uit, als de klik er maar is met t vrouwtje

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:29

Heel mooi! Lekker ruim :)
Jammer van Friso, zou je niet op marktplaats kunnen kijken voor een ander konijn?

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 08:42

Het moet natuurlijk wel klikken, als t niet lukt zit je met een extra konijn. Daarom is een opvang zo mooi omdat ze daar gekoppeld worden en er gelijk gekeken wordt of t klikt.

Maar idd jammer van Friso, hij ziet er leuk uit :) was hij gevonden, omdat hij nu terug is bij de eigenaar ?

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 15:46

WinSel schreef:
Het moet natuurlijk wel klikken, als t niet lukt zit je met een extra konijn. Daarom is een opvang zo mooi omdat ze daar gekoppeld worden en er gelijk gekeken wordt of t klikt.

Maar idd jammer van Friso, hij ziet er leuk uit :) was hij gevonden, omdat hij nu terug is bij de eigenaar ?

Hij was gevonden ja, maar het was al 2 weken geleden dus we hadden nooit gedacht dat de eigenaar hem nog op zou halen.

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 15:48

WinSel schreef:
Hebben ze geen andere rammetje zitten dan ? Uiterlijk maakt uiteindelijk niet uit, als de klik er maar is met t vrouwtje

het uiterlijk maakt mij idd niet uit. Ze hebben we andere rammetjes maar de meeste zijn een aantal weken tot een aantal maanden oud. Polly is 1,5. Friso was 1. De leeftijd moet een beetje gelijk liggen. Ook is polly een dwerg, en om daar nou een reus bij te zetten is ook niet zo'n goed idee

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 15:50

MelissaYM schreef:
Heel mooi! Lekker ruim :)
Jammer van Friso, zou je niet op marktplaats kunnen kijken voor een ander konijn?

heb dat al gekeken maar dan moet het castreren allemaal zelf gebeuren, en dan heb ik ook nog het risico dat het na de castratie helemaal niet blijkt te klikken met mijn konijn. Dan zit ik met een gecastreerd konijn. Als het met die uit de opvang niet klikt kan ik hem zonder probleem weer terugbrengen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 15:55

Geen andere knaagdier/konijnen opvang in de buurt?
Wel goed hoor dat je denkt aan het welzijn van je konijn :j

En misschien vindt je over een paar weken een vriendje voor polly, ze zit nu al alleen, dus dan kunnen die paar weekjes er ook nog wel bij. Houdt je alleen wel rekening met de kou die er misschien over een paar weken (wel eindelijk) is? Een konijn erbij is dan geen probleem, maar dan moet hij wel al gewend zijn aan het buiten zitten :j

Arafiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-14 16:10

Anoli schreef:
Geen andere knaagdier/konijnen opvang in de buurt?
Wel goed hoor dat je denkt aan het welzijn van je konijn :j

En misschien vindt je over een paar weken een vriendje voor polly, ze zit nu al alleen, dus dan kunnen die paar weekjes er ook nog wel bij. Houdt je alleen wel rekening met de kou die er misschien over een paar weken (wel eindelijk) is? Een konijn erbij is dan geen probleem, maar dan moet hij wel al gewend zijn aan het buiten zitten :j

nee helaas niet, in heiloo (4 km verderop) zit de knaagdieropvang van noorhollandnoord. verder zijn er geen in de buurt.

En ook daarmee hadden we ook geluk. Het buitenverblijf zat eigenlijk vol maar er was net een konijn uit gegaan dus kon hij er nog bij. Als er een ander konijntje is die bij polly zou kunnen moet het ook maar in de buitenopvang kunnen, voordat het echt koud wordt buiten.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-14 16:14

Gewoon kijken tot er een juist konijntje voorbij komt :j
Polly zit nu al eventjes alleen, dus die paar weken kunnen er ook wel bij.
Natuurlijk is een maatje belangrijk, maar het is niet het einde van de wereld als dat een paar weken/maanden niet lukt :n