Baarmoederontsteking bij hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Baarmoederontsteking bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 21:23

Onze lieve Cintha is sinds vorige week maandag niet zo lekker. Het begon met 's ochtends overgeven, diarree en trillen.
Daarna heeft ze geen klachten meer gehad, behalve dat ze meer sliep dan normaal. Drinken en eten deed ze verder goed, dus geen alarmsymptomen.

Echter was het gisteren nog steeds niet over. Ze had weer diarree en het trillen bleef maar.
We zijn met haar naar de dierenarts geweest en ze heeft een baarmoederontsteking :(:)

Gisteren heeft ze twee injecties gehad (pijnstilling en antibiotica) en vandaag moesten we haar ook twee tabletjes antibiotica geven. Woensdagochtend terug naar de dierenarts.
Vanavond heeft ze drie keer overgegeven. Eerste keer was het slijm met water, de keren daarna puur gal.
We hebben net de dierenarts gebeld om te vragen of we wel tot morgenochtend kunnen wachten.

Het plan nu: vanavond en vannacht mag ze alleen nog een klein beetje drinken, geen eten meer.
Morgenochtend naar de dierenarts, daar zal ze nog een keer nagekeken worden en morgen zal ze geopereerd worden aan de baarmoeder.

We hopen dat Cintha haar operatie en herstel voorspoedig zullen gaan en dat ze zich snel weer beter voelt. :(:)
Afbeelding

tinker_sally

Re: Baarmoederontsteking bij hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:34

Onze vroegere hond was 13 toen ze met spoed geopereerd werd aan een baarmoederontsteking.
Wij waren er net op tijd bij, haar baarmoeder stond bijna op klappen.
Na de operatie ging ze haar tweede jeugd weer in. Ze was er zo mee opgeknapt.
Het herstel ging bij Goldie heel goed, zij was zo makkelijk dat ze niet eens iets aanhoefde ze bleef uit zichzelf van de hechtingen af.

Sterkte met je hondje, en dat alles maar goed mag gaan en ze snel weer de oude is.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 21:54

Oh dat klinkt veelbelovend! Wij waren er gelukkig heel erg op tijd bij zei de dierenarts, dus dat is ook wel fijn.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:03

Onze hond is in oktober geopereerd en is haar baarmoeder verwijderd. Ze is best snel weer opgeknapt. Onze hond is 9 jaar. Haar baarmoeder was niet ontstoken, maar er zaten cystes in/op. Een van onze vorige teefjes had ook een baarmoederontsteking en zij moest wel redelijk met spoed onder het mes. De ander had een acute eileider en eierstok ontsteking. Heel sneu, want zij had veel pijn. Ze zijn er allemaal weer goed van hersteld. Tegenwoordig heb je van die honden shirtjes voor na de operatie. Hoeven ze niet zo' n kap om. Succes en sterkte. De hond is vast in goede handen. Het komt wel goed. Niet opereren is geen optie, je moet wel.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:07

Ik wil je niet de moed in de grond stampen, maar bij onze hond was het te laat :z De baarmoeder was al geknapt en er was een te lage overlevingskans. Ik wil jou heel veel sterkte wensen, gelukkig waren jullie erop tijd bij :+:

Nikka @ [BB] Dag lieve Sisa

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 22:10

Ik neem aan dat de dierenarts er verstand van heeft en het niet eerst 2 dagen met antibiotica probeert als de baarmoeder al op knappen staat. :Y)
Wel heel erg sneu voor jullie (hond) dat het wel al te laat was...

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:11

dan is het neem ik aan al niet zo ver?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:13

Beterschap, die van ons is ook op haar 10e nog geopereerd.
Vorige hond was wel gecastreerd, ga dat in het vervolg ook altijd doen.

Deze baarmoeder stond al op klappen terwijl de hond bijna geen signalen gaf.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 22:14

Cintha is overigens 7. In juni wordt ze 8.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:26

Zuci was 2,5 toen ze gecastreerd is, ze had al flinke baarmoederontsteking gehad (daarvoor ook vaak schijnzwanger geweest) en was al een tijd niet lekker.

Ik wou dat ze verder gingen onderzoeken mijn da wou niet dus naar een ander gegaan deze vond wel dat we moesten kijken. Kijk operatie bracht een verkleving en flinke tumor met meerdere ontstekingen aan het licht.

Naar haar operatie is ze echt veel beter geworden, ze had duidelijk pijn haar herstel duurde vrij lang door dat de druk de hechting te groot werd.

Ze is nu 6 en gaat heel goed met haar. Beste keuze ooit anders waren we haar verloren.

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:33

oooh gosh Jorinda! Wat verschrikkelijk sneu zeg.. Onze hond had ook een baarmoederontsteking, ze moet direct opgenomen worden en geopereerd worden. Anders kon haar baarmoeder knappen, door alle rotzooi die er in zat. Het kwam er bij haar vulva ook uit. Echt heel sneu. Na de operatie nog antibiotica gehad en mevrouw dartelde weer vrolijk rond. Gelukkig waren we er op tijd bij. Ik hoop dat Cintha ook snel weer de oude is!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 22:38

Mijn hond was de dag na de operatie alweer met stokken aan het sjouwen.
Nee, dat is niet de bedoeling, maar het was een bordercollie en ondanks dat ze aan de riem zat wist ze ze toch van de grond af te rapen. :')

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 22:42

Cintha heeft niks met stokken, dus dat scheelt haha. Op dit moment kunnen we niet veel meer doen dan duimen draaien...

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 00:07

Hebben haar net nog naar de dierenarts gebracht, ze bleef overgeven. Dierenarts stond al klaar in zijn operatiepakje, dus ze ligt nu onder het mes....

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:09

Ach de lieve skat! Knuff voor haar, beterschap!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:11

Succes! :+:

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:20

Och, je maakt je dan zo zorgen!! Ik hoop dat het goed komt en dat de dierenarts er op tijd bij is.
Nu is het wachten... en dat duurt zooooo lang!

Mijn ouwgie is toen ook geopereeerd aan haar baarmoeder (tumor in melkklieren)toen ze 9 was. Alles weggehaald en ze is ook helemaal opgeleefd na de operatie. Ze heeft het nog bijna 5 jaar uitstekend gedaan. Ik hoop dus dat Cintha ook nog lang bij jullie zal zijn en dat ze helemaal opknapt!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:27

Zo nu onder het mes dan was het wel nodig, maar joh rustig afwachten, dit doen ze gelukkig vaker.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:30

Achhh veel beterschap voor je hondje. Zo sneu om je hond zo ziek te zien en je kan niks doen..

Alleen vraag ik me dan oprecht af en niks aanvallends, waarom is ze nooit jonger gesteriliseerd om dit zulk problemen te voorkomen?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:38

franka75 schreef:
Zo nu onder het mes dan was het wel nodig, maar joh rustig afwachten, dit doen ze gelukkig vaker.

Eigenlijk helaas gebeurt het vaker, maar het betekent wel dat ze er ervaring mee hebben. Ik blijf duimen voor je.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 00:39

We duimen mee voor een geslaagde operatie en een spoedig herstel !
Sterkte :(:)

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 01:33

Briitje: dat zal ik aan mijn vader moeten vragen. Ik was nog te jong/puberig om me daarmee bezig te houden...

Bedankt allemaal. :) Tot nu toe geen telefoontje gehad. Goed nieuws horen we morgenochtend pas.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 01:46

Dat is rot slapen vannacht!
Duimen draaien dat alles goed komt.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 09:27

Cintha is de nacht goed doorgekomen. Ze is al even uitgelaten en heeft al geplast. Assistente overlegt straks met de dierenarts en dan belt ze terug.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 10:07

dat klinkt alweer wat beter :)