Ik wil al mijn hele leven een hondje. Ik ben nu lekker aan het sparen, en zit elke dag op dierenasiel sites te kijken. Nu vroeg ik mij af of wij geschikt zijn voor een hond. Ik zal even beschrijven hoe ik het in mijn hoofd had qua aandacht voor de hond. Qua kosten zijn er geen problemen.
Ik kan de hond elke ochtend voordat ik naar school ga een kwartier uitlaten. Het ligt aan mijn schoolrooster hoelaat ik thuis ben, maar als ik vroeg thuis ben laat ik hem gelijk (20-30 min) uit, een paar uur later weer (kwartiertje), 's avonds na het eten (kwartiertje) en 's avonds rond 10 uur nog een keer(20 min) Verder kan hij ook nog de tuin in. Als ik thuis ben mag hij mee naar boven als ik bijvoorbeeld mijn huiswerk moet maken. Ik woon alleen met mijn moeder, zij werktn4 dsgen in de week van 09:00 tot 17:30 (dan is ze thuis). Zij zal ook wel even knuffelen of spelen met de hond als ze thuis is.
Ik vroeg me af of deze situatie geschikt zou zijn voor een klein hondje.
Bedankt!
. Dan komt hij er tussendoor niet uit. 'Smorgens loop ik wel 45min tot bijna een uur met hem. Kwestie van de wekker wat eerder zetten. Klinkt nu misschien wat vroeg maar het went hoor een slow start met je hondje.
)