Traumatisch: Sally gegrepen...

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Traumatisch: Sally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 13:52

Ik kopieer even een bericht van gister:


Sally is eergister gegrepen door een middelgrote hond op de camping terwijl ze aangelijnd was en keurig liep. De hond pakte haar in d'r bek en schudde haar als een knuffel heen en weer. Haar hele zijkant lag open en het vel was niet meer te gebruiken. De dierenartsen zijn 2 uur bezig geweest en ze is daar gister nacht gebleven. Ze is nu net weer bij ons maar moet heel rustig aan doen, is helemaal ingezwachteld, heeft morfine etc en heeft erg veel pijn. De artsen hebben t overige vel bij elkaar getrokken, de wond is dicht maar er is nog een stuk vel wat de vraag is of dat nog levend is. Morgen moet ze weer onder een roesje bekeken worden en daarna gaan we naar huis zodat ze thuis verder verzorgd kan worden.

De hond was een kruising tussen een terriër en een Mechelse herder van 9 jaar, doet normaal geen vlieg kwaad en speelt altijd tussen de kinderen. Erg vreemd dat ze Sally greep, Sally liep keurig rustig aan de lijn en keek niet eens de kant op van de hond.

Gelukkig is er vreselijk snel gehandeld. De eigenaar van de camping zat al in de auto toen hij Sally zag, we konden meteen instappen en hij is naar de kliniek geraced waar de artsen klaar stonden. Ook de eigenaar van hond was mee en leeft erg mee. Ik ben erg blij dat alles zo goed geregeld is en was.

Nu duimen dat ons arme kleintje er weer bovenop komt en snel herstelt.

Inmiddels gaat het een klein stukje beter met Sally. Ze is vrolijk, knuffelt veel en laat zich lekker verwennen. Ze eet goed, drinkt goed en liep vanmorgen een klein stukje om een plasje te doen waarbij ze ook haar gekneusde pootje voorzichtig gebuikte.

Ik ben nog nooit zo blij geweest met die likjes op m'n neus en haar kwispelende staartje. Duimen voor ons kleine meisje, wat zijn die kleine hondjes toch vreselijk kwetsbaar.

Vanochtend de controle gehad:
Sally ligt bij te komen van haar roesje. We mochten erbij zijn dat ze uitgepakt werd en ze de wond bekeken. Voor nu was de dierenarts positief, het twijfelachtige stuk vel was goed warm en zag er niet raar uit. Dat stuk vel is heeeeeeel dun, dus ze moet heel erg rustig aan doen, als ze zou springen kan het vel bijvoorbeeld scheuren. We gaan morgen vertrekken richting huis, ze moet uiterlijk maandag gecontroleerd worden dus dan willen we zeker thuis zijn. Maandag gaat ze dus naar onze eigen dierenarts, we gaan zo een afspraak maken.

Over een week kunnen ze pas met zekerheid zeggen dat het stuk vel levend is, maar het leek nu goed.
Ze is nu weer helemaal ingepakt.

De dierenartsen hebben echt fantastisch werk geleverd, een super kliniek. Dat zul je ook zien aan de foto's van de wond.
Ik heb van de dierenarts een foto gekregen dat ze op de operatietafel lag en ze de wond schoongemaakt hebben. Deze foto zou ik niet bekijken als je er niet tegen kan.
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... 3e0509.jpg

En hier hoe het er vanmorgen uit zag, de gehechte wond. Je ziet dat het onderste deel heeeeeel dun is, dat is dus het twijfelachtige stuk.
http://i587.photobucket.com/albums/ss31 ... 9759de.jpg

We mochten haar een uurtje later weer halen, dan was ze weer wakker. Toen we kwamen moesten we weer wachten in de wachtkamer. Even later komt de arts naar ons toe: *zucht en glimlacht* "i need your help". Hij kon Sally weer niet uit het kooitje halen haha, dat kon ik m ook wel vertellen.

Duimen voor goed herstel...
Laatst bijgewerkt door Neej op 01-08-13 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Puntje uit titel verwijderd.

MDWStables

Berichten: 1439
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Traumatisch: S.ally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:55

Wat naar zeg. Ik duim met je mee voor een voorspoedig herstel!

uggy

Berichten: 953
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:56

oh! wat schrikken zeg!
veel sterkte houd je ons op de hoogte?

Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:56

Wouw...wat een indrukwekkende wond zo! Verbazingwekkend dat ze dat dicht hebben kunnen krijgen. Ik kan me voorstellen dat je je vreselijk zorgen hebt gemaakt en maakt. Wat kunnen dingen toch snel fout gaan heh. Wel fijn dat iedereen zo adequaat reageerde, ik kan me voorstellen dat de eigenaar van de andere hond zich ook helemaal rot schrok! Heel veel succes met het herstel en erg fijn dat ze weer kusjes geeft :)

tyleysmiley

Berichten: 1898
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:57

:oo ;( jeetjemina,ben er echt even stil van,wát een wond zeg,arm arm arm diertje.
Wat zullen jullie ontzettend geschrokken zijn ,super dat er zo vlug actie werd ondernomen.
Wat gaat er nu met het mecheltje gebeuren?
Heel veel sterkte met het hopelijk vlugge herstel

kleinvosje
Blogger

Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:57

Jeeeeeetje wat een gapend gat, en wat hebben ze dat mooi dicht weten te maken. Ik hoop heel erg dat ze hier niets aan overhoudt, niet lichamelijk maar ook niet geestelijk.

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:58

Jeminee wat verschrikkelijk. Fijn dat iedereen zo met je meedacht, ook de eigenaar van de andere hond.
Hoop dat die kleine vechter zich hier doorheen knokt.

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:58

Jeetje dat ziet er heftig uit. Arm klein ding, veel sterkte en beterschap!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:59

jeetje dan....shocking, idd verbazingwekkend dat ze dat dicht hebben gekregen zeg, arm meiske toch.\
wel fijn dat iedereen zo meewerkte en hielp en dat het allemaal de goede kant op lijkt

Tabaluga12

Berichten: 2946
Geregistreerd: 12-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 13:59

Goeie grutten, ik schrok me rot van de foto! Zo had ik het niet verwacht... arm beestje, hopelijk knapt ie snel weer op en heeft ie niet te veel pijn... Beterschap!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:00

Arm beestje, die is flink toegetakeld!
Wat fijn dat er zo snel gehandeld werd. Voor de eigenaar van de bijter ook naar

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:00

holy moly wat een wond joh! Dat ze dat nog bij elkaar hebben kunnen krijgen :wow:

Waar waren jullie ergens op vakantie? In het buitenland? (omdat de da blijkbaar engels sprak)

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Traumatisch: S.ally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-13 14:01

We zitten in Frankrijk inderdaad. Morgen gaan we naar nederland terug.

Jennnnn

Berichten: 776
Geregistreerd: 17-02-06
Woonplaats: Tilburg

Re: Traumatisch: S.ally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:07

Zo, ze hebben d'r flink te pakken gehad! Knap werk dat de dierenartsen hebben geleverd.
Verwen d'r maar extra goed! Heel veel beterschap met je hondje!

lisa_pluisje
Berichten: 1354
Geregistreerd: 14-06-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:07

Beterschap met je hondje, zorg je wel dat je een verklaring van de eigenaar van de andere hond hebt dat hij de kosten kan vergoeden?
Wat een k..thond trouwens.

DeLabrador

Berichten: 561
Geregistreerd: 12-09-10

Re: Traumatisch: S.ally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:10

Jeetje, dat is een flinke wond! Inderdaad knap dat men het nog zo goed heeft weten te hechten. Hopelijk geneest alles mooi en houdt Sally er verder geestelijk ook niets aan over.

kiki1976

Berichten: 16897
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:12

Jeetje wat heftig zeg!
Fijn dat iedereen zo snel gereageerd heeft en dat daardoor jouw hondje snel in de kliniek was.

Duimen voor een spoedig herstel!

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:13

Zo die eerste foto *shock*.

Arme hond. Beterschap, hopelijk heeft ze een voorspoedig herstel

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:14

Wow, dit is wel echt heftig, ik had het niet zo groot verwacht. Wat raar dat die hond vanuit het niets aanviel, zeker als het normaal gesproken een goeie is?!
Sterkte met het herstel :(:)

lisa_pluisje: Nou nou wat minder mag ook wel, de hond deed normaal geen vlieg kwaad :)

Seven

Berichten: 21230
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:17

Zo dat is inderdaad een flinke wond wat een vreselijk voorval
ik hoop dat Sally er weer helemaal bovenop komt het is zo'n leuke hond

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Traumatisch: S.ally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:20

Allemachtig, wat een wond! Veel sterkte met je hondje. Ik duim dat alles goed komt.

Diaz

Berichten: 7892
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Gouda | Diaz staat in Stolwijk

Re: Traumatisch: S.ally gegrepen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:21

Ohw wat vreselijk!! Heel veel beterschap en een spoedig herstel toegewenst!

Nena_

Berichten: 409
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:24

Oh wat verschrikkelijk! Sterkte met Sally
Laatst bijgewerkt door Nena_ op 01-08-13 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:25

jeetje heftig zeg! heel veel beterschap!

Arrabel

Berichten: 5391
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 14:25

Heel veel beterschap voor Sally!!
Ik weet niet of je er wat aan hebt maar mijn hondje is een keer met haar lies op de punt van een schep gevallen.
Bij de dierenarts wilde ze haar eigenlijk hechten maar ze kon niet meer onder narcose omdat ze al gegeten had daarom hebben ze het "op goed geluk" gekramd met krammetjes.
De dierenarts twijfelde echter of dat wel zou werken.
Ik heb toen op aanraden van iemand de wond 3 keer per dag ingesmeerd met Honingzalf (http://www.dierenapotheek.nl/vetramil-h ... d-kat.html) dit ontsmet de wond maar houd de wond ook soepel en het versneld het genezingsproces.
Ondanks dat de dierenarts twijfelde of de wond wel dicht zou gaan was de wond dankzij de honingzalf binnen 14 dagen helemaal genezen en het was echt een gapend gat...
Heeft de dierenarts wel een klein stukje van de wond open gehouden zodat het wondvocht naar buiten kan?

Hieronder wat informatie over honingzalf:
Citaat:
Vetramil Wondzalf bevat zuivere, medicinale honing met een hoog enzymgehalte. De enzymen in de honing produceren in een vochtige wond kleine hoeveelheden waterstofperoxide, waardoor de wond binnen enkele dagen schoon en bacterievrij wordt. De honing versnelt de wondheling en heelt de beschadigde huid. Aan Vetramil wondzalf zijn specifieke essentiële oliën toegevoegd met antibacteriële en schimmelremmende eigenschappen. De lage pH van Vetramil Wondzalf ondersteunt de conditie en de natuurlijke weerstand van de huid.


P.S ik had zelf ook een hele diepe wond in mijn been wat maar niet dicht wilde, dat is dankzij honingzalf ook heel snel genezen.
Dit zijn de foto's van de wond, ik wil iedereen er wel op wijzen dat het echt nare foto's zijn om te zien.
De wond is zo diep omdat ik hier net ben geopereerd om alle dode huid te verwijderen.
http://i50.tinypic.com/24oc950.jpg
http://i47.tinypic.com/2w2n437.jpg
http://i48.tinypic.com/125suc7.jpg
[MW] Na 8 weken nog steeds open wond op mijn been

Ik zou ook graag willen weten hoe je het hebt geregeld met de eigenaren van de hond die Sally heeft gebeten, vergoeden ze wel de gemaakte kosten?