Hanen kraaien..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Hanen kraaien...

Wanneer het licht wordt
29 (96%)
Wanneer ze het hok uit morgen
1 (3%)

Totaal aantal stemmen: 30


BenaLaars
Berichten: 1362
Geregistreerd: 14-10-10
Woonplaats: Leusden

Re: Hanen kraaien..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:11

Ik heb juist gelezen dat hanen helemaal niet op licht reageren maar gewoon ene ingebouwde klok hebben, zoals mensen ook wel eens hebben. De mijne begint half 5, dan om 13:00 nog ff een discussie met de buurt hanen en dan houd ie z'n snavel voor de rest van de dag. Hij heeft niet lang meer te leven trouwens..

Brievenbus
Berichten: 2116
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 22:11

Ach, bijna midzomernacht.. ;) mijne is nog 'goed bij de tijd' :D

ThinkAgain

Berichten: 2925
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: Dublin, Ireland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 22:12

Wij hebben hier een haan lopen die echt tot ver in de middag doorgaat, elke paar minuten, gruwelijk irritant. Heb vroeger altijd geleerd dat ze dat in de ochtend doen als het net licht wordt, maar heb eigenlijk weinig hanen gezien die het alléén in de ochtend doen.. en wij hebben altijd kippen en hanen gehad.

ThessaKeizer

Berichten: 460
Geregistreerd: 24-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-13 06:22

Vivian__ schreef:
Haha Sorry Kuggur :=
Maar waar denk je het dan aan te zien? Ben van t weekend nog bij een Fokker geweest van zijdehoen krielen en die zegt precies wat de meeste over zijdehoenders zeggen: je weet pas wat het is als het een ei legt of kraait...


Nou dat is wel bijzonder dat hij dat zegt! Wij hebben ook zijdehoenders en ik zag al vrij snel dat er eentje een haantje was en deze kraaide nog lang niet!
Je ziet het verschil doordat ze wat fierder rechtoplopen, wat bekleuring op het kopje krijgen en die van mij sparde al heel snel met mijn serama haantje. Ondertussen kraait meneer en vrolijk op los dus weten we het zeker maar ik wist het al heel snel hoor, het is echt wel te zien :j