Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Arrabel schreef:Staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken heeft besloten dat er in Nederland veel minder exoten mogen worden gehouden wat ik alleen maar goed vind maar ook geen Fretten en Chinchilla's meer....
Goof schreef:Arrabel schreef:Staatssecretaris Sharon Dijksma van Economische Zaken heeft besloten dat er in Nederland veel minder exoten mogen worden gehouden wat ik alleen maar goed vind maar ook geen Fretten en Chinchilla's meer....
Dat staat er niet, er staat dat eigenaren voortaan aan strenge eisen moeten voldoen, dat is iets anders.
Of gaat 't ook om dierentuinen? Er staat overigens wel degelijk dat deze dieren niet meer gehouden mogen worden. Citaat:Om welzijnsschade van dieren te voorkomen en dierenleed te verminderen heeft de Wageningen Universiteit onderzoek gedaan naar 90 zoogdieren. Onder meer wasberen, elanden, steppezebra’s en luipaardkatten mogen niet meer door bedrijven of particulieren in Nederland worden gehouden, gefokt of verhandeld.
).

Vivian__ schreef:_Tara_ schreef:Ik vind 't sowieso een beetje een raar bericht. Elanden, bizons en steppezebra's? Worden die uberhaupt als huisdier gehouden dan?
Dat dacht ik ook alWie heeft er nu een zebra in zn achtertuin
![]()
_Tara_ schreef:Zou me er nog niet te druk om maken ViefJor. Vanaf 2014 is 't verboden. Is er niet iets van een chinchillaforum of up to date site? Die zou je in de gaten kunnen houden om ontwikkelingen te volgen.
Amable, ja ik meen 't ook wel eens op bokt gelezen te hebben idd, over zebra's bij paarden in de wei... Belachelijk

Er mogen gewoon geen nieuwe dieren gefokt worden/verkocht worden.Citaat:Ik vraag me af waar ze mijn egel zouden willen chippen
Afrikaanse dwergmuizen mogen wel gehouden worden trouwens maar onder randvoorwaarden.