Onze teckel is door de jaren heen veels te dik geworden. Hij woonde hiervoor bij mijn moeder waar hij alleen werd uitgelaten om zijn behoefte te doen, verder wel vaak in de tuin was maar omdat hij van zichzelf redelijlk "lui" is lag hij dan ook vaak in zijn hok. Sinds kort woont hij bij mij en ik heb besloten actie te ondernemen om hem echt te laten afvallen. Het is natuurlijk voor geen enkele hond goed om te dik te zijn, maar omdat teckels meer kans hebben op rug problemen denk ik dat het belangrijk is dat er iets aan gedaan wordt.
Mijn hond heeft (zoals de meeste honden) altijd honger. Hij krijgt 2x per dag speciale teckel brokken van royal canin, hij krijgt (bijna) nooit iets extra's. Afentoe krijgt hij een rauw ei met wat brood voor zijn vacht.
Ik probeer hem zoveel mogelijk uit te laten zodat hij genoeg beweging krijgt, maar er lijkt weinig te veranderen.
Nu lees ik overal over het sperziebonen dieet en vandaag heb ik voor de eerste keer verse sperziebonen gekookt en hem een klein bakje gegeven. Hij at het wel, maar liet veel restjes liggen en je merkte dat hij het echt alleen at omdat hij gewoon wilde eten

alvast bedankt!