achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-13 17:04

als hij nog een keer in de buurt komt ruim ik hem op...
Kwam mijn achterbuurman vanochtend ons even vertellen.

Nou heeft hij Duiven, en is onze kat een van de betere jagers, en hij heeft inderdaad afgelopen zomer een van zijn duiven gepakt.
En daar voor zijn we om tafel gegaan, met als compromie dat de kat een belletje om zijn nek kreeg en op de tijden dat de duiven naar buiten gaan, de kat binnen blijft.
A fijn, wij de kat netjes 2 belletjes om zijn nek, binnen houden op de aangegeven tijden.
Maar... toen vlogen de duiven op andere tijden buiten en hoorde we nooit meer wat van die beste man.
De kat was ook vrij veel binnen, dus wij gingen er een beetje van uit dat dr geen problemen waren.

Nu komt hij dus met hoge poten, dat hij elke keer weer onze kat ziet en zijn duiven niet meer durven te vliegen... en dat hij 4 duiven kwijt is geraakt... (maar wij hebben niets gevonden, en onze kat brengt altijd trots zijn buid thuis)
nou ja hij zou in ieder geval onze kat zelf "opruimen" als hij hem nog een keer in zijn tuin ziet.
Dus we moeten hem binnen houden.

En nu... ik ben van mening dat mijn kat best naar buiten moet kunnen, en dat hij al helemaal niet moet zeggen dat hij hem opruimt als hij hem nog een keer in zijn tuin komt (die overigens achter onze tuin grenst)

Wat hebben jullie voor tips?

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"


juval

Berichten: 13092
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:07

tja.. helaas heb ik een slechte ervaring met een paar van onze katten/duivenmelker/rattengif... :( ...

kun je je tuin niet zo afzetten dat je kat er niet uit kan? met gaas of iets dergelijks? ik zou mijn kat niet meer buiten durven laten met zulke dreigementen..
misschien toch ook even een melding van maken bij de politie/dierenbescherming etc.. ook al kunnen die niets doen zolang er niets is gebeurt.

sterkte!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Kimbers

Berichten: 5098
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:09

Zorgen dat je kat op je eigen erf blijft. Kan me heel goed voorstellen dat de buurman er last van heeft, al had hij beter even weer met jullie rond te tafel kunnen gaan.

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:10

Lastig.

Ik vind Duiven in een woonwijk eigenlijk niet kunnen, anderzijds vind ik ook niet dat katten maar overal hoeven te lopen.
Wij hebben een appelboom en die is afgeschermd met gaas tegen het krabben, hetzelfde met planten daar moet dus gaas in de potten anders schijten ze er in.

Ik stem voor de tuin af zetten..

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:11

Mijn buren hebben ook duiven en ik 2 katten.
Schutting hebben we gezamelijk geplaatst (stond coniferen haag, die we beiden kwijt wouden),
mocht het nodig zijn (zal wel..) dan komt er een stroomdraadje.
Moet zeggen er zitten hier meer katten.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:12

Hij heeft duiven en wil dus absoluut geen katten in de tuin. Oplossing: hij koopt een kattenverjager en zet die in zijn tuin. Dingen zijn rond de 40 euro en de batterijen gaan vrij lang mee. Mijn buren hebben er ivm duiven ook 1 staan en wij zelf ook ivm de kat van de buren weer naast ons die de boel bij ons onder zeikt. Nu ben ik normaal van mening, dat als je een kat hebt je moet zorgen dat andere er geen last van hebben. Maar ik heb zo'n vermoeden dat als jullie tuin katproof is en de kat daar niet uit kan. Die buurman nog steeds duiven kwijt raakt door andere katten uit de buurt.

Zeg desnoods dat als hij weer op de afgesproken tijden vliegt jullie je kat binnen laten. Of dat jullie best bereid zijn jullie tuin af te zetten, zodat jullie kat niet bij zijn duiven kunnen. Maar dat jullie vrij zeker zijn dat jullie kat laatste tijd geen duif gevangen heeft, omdat er niks naar binnen is gebracht. Dat als hij last heeft van meerdere buurkatten, die misschien zo'n apparaatje neer moet zetten. Ze werken namelijk prima :j

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:13

Tja, jij vindt dat jouw kat buiten mag lopen. Meneer vindt dat zijn duiven buiten mogen vliegen.

Aangezien jouw kat al eerder een duif van hem vermoord heeft, geef ik hem gelijk dat hij van jullie eist dat je er wat aan doet.

Natuurlijk heeft hij niet het recht jouw kat te vermoorden.

Maar je moet er zeker wat aan doen, dan houdt je hem maar binnen.

O wat duiven in de woonwijk betreft. Zitten hier diverse duivenmelkers midden in het dorp. Nooit last van die beesten.
Hier ook veel katten in mijn buurt, en daar heb ik wel last van.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-13 17:14

tja wij zitten ook al te kijken hoe we dat zouden moeten doen de tuin af zetten, we wonen vrij staand hebben een vrij grote tuin... is dus best een prijzig en lastig karwij, gezien katten ook over al op en door kunnen... altans deze wel...

@ juval we hebben m inderdaad nu maar binnen tot we weer met deze "beste" man gaan praten...

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:15

Kimbers schreef:
Zorgen dat je kat op je eigen erf blijft. Kan me heel goed voorstellen dat de buurman er last van heeft, al had hij beter even weer met jullie rond te tafel kunnen gaan.


Zorgt de buurman dan ook dat zijn duiven boven eigen terrein blijven? :+
Ben het met je eens dat je katten anderen geen overlast moeten bezorgen, maar ik heb ook een schijthekel aan duiven die alles onder schijten :=

Toch maar proberen de kat in de tuin te houden d.m.v. een stroomdraadje over de schutting te spannen? Of een kattenren plaatsen, dan weet je zeker dat je kat niets overkomt :)

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:18

Nou duiven schijten ook je was vol hoor!
Misschien kun je de helft van de kattenverjager betalen?
Geeft een blijk van goede wil en jullie zijn van het gezeur af.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Kitty1985
Berichten: 1788
Geregistreerd: 06-01-13
Woonplaats: Er gaat niets boven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:19

amy_leftover schreef:
Kimbers schreef:
Zorgen dat je kat op je eigen erf blijft. Kan me heel goed voorstellen dat de buurman er last van heeft, al had hij beter even weer met jullie rond te tafel kunnen gaan.


Zorgt de buurman dan ook dat zijn duiven boven eigen terrein blijven? :+
Ben het met je eens dat je katten anderen geen overlast moeten bezorgen, maar ik heb ook een schijthekel aan duiven die alles onder schijten :=

Toch maar proberen de kat in de tuin te houden d.m.v. een stroomdraadje over de schutting te spannen? Of een kattenren plaatsen, dan weet je zeker dat je kat niets overkomt :)



En ik vind het ook vreselijk dat ik constant schijt moet ruimen van al die katten die hier in mijn tuin lopen. Mijn hond over de zeik helpen door in onze haag te gaan zitten.
mijn coniferen en palen naar de vernieling helpen. Dat gemiauw en krolse gejammer van die poezen. Vechtpartijen van al het ongeholpen meuk wat hier loopt midden in de nacht.

Doe mij die duiven maar.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-13 17:21

@ idinn die kattenverjager hebben we al naar gezocht, maar zijn bijna allemaal ook schrikwekkend voor duiven...lijkt me niet echt handig.
welke hebben jullie buren?

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

moonfish13
Berichten: 18218
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:21

MirandaFuego schreef:
Nou duiven schijten ook je was vol hoor!
Misschien kun je de helft van de kattenverjager betalen?
Geeft een blijk van goede wil en jullie zijn van het gezeur af.


De helft? Hij heeft toch geen kat?

suuzepuus

Berichten: 8824
Geregistreerd: 25-11-07
Woonplaats: nep drent!:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:22

sjeee wat een gedoe zeg. misschien toch nog een proberen om om de tafel te gaan?
Argumenten als ,je kat hoort niet buiten de tuin te komen vind ik nergens op slaan. de duiven blijven ook niet op eigen terrein.....

Misschien kun je ergens een stroomdraadje maken bij de buurman? of vragen of hij de kat eens een emmer water over zn kop wil gooien of de tuinslang?

Mooie Brahma kuikens te koop!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:24

Lastig. Een kat is een roofdier en een duif een prooidier. Het zou toch heel vervelend zijn als jullie kat er de dupe van wordt, terwijl die man zich niet aan de afspraken houdt.
Doe sowieso aangifte bij de politie!! Dan staat het maar genoteerd...

Samblabla

Berichten: 3312
Geregistreerd: 28-03-13
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:24

Ik kan het me goed voorstellen dag die kat niet gewenst is. Mijn konijn werd altijd lastig gevallen door de katten van de buurt. Sommige liepen ook zonder pardon naar binnen. Maar even terug te komen op de vraag.. Als die beste man zich niet aan de afgesproken tijden houdt dan hoeven jullie dat ook niet. Afspraken zijn afspraken.

:¨·.·¨:
`·. Kyara
:¨·.·¨:
`·. Ninar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:25

roylinde schreef:
@ [***] die kattenverjager hebben we al naar gezocht, maar zijn bijna allemaal ook schrikwekkend voor duiven...lijkt me niet echt handig.
welke hebben jullie buren?

Ik weet niet precies welk merk we hebben, gewoon bij de plaatselijke dierenwinkel gehaald. De duiven van de buren hebben er geen last van. Zo wel, dan doen ze iets verkeerds en zitten ze op de grond. Leren ze dat ook direct af :+ Hij staat bij hun en bij ons gericht op de poort + het hek tussen ons in (die is namelijk erg laag). Tot nu toe ook niet het probleem gehad dat katten via de schuur duiven proberen te vissen.

amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:27

begrijp me niet verkeerd hoor, ik zeg niet dat katten maar gewoon overal moeten kunnen lopen.
Maar dat geldt wat mij betreft net zo goed voor honden en duiven }:0 Ik wordt er ook flauw van dat mijn voortuintje door een aantal honden als pisplek wordt gebruikt en dat ik steeds duivenstront van de auto kan poetsen, omdat het compleet in de lak bijt :x

Gaat me vooral om de manier waarop de buurman dit op wil lossen ;) kennelijk is een normaal gesprek te veel gevraagd
Laatst bijgewerkt door amy_leftover op 18-05-13 17:39, in het totaal 1 keer bewerkt

caboclo

Berichten: 2632
Geregistreerd: 03-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:28

ik zal uit eigen veiligheid voor je kat de tuin afzetten met of prikkeldraad over de schutting heen of stroomdraadje of je kat aanlijnen (al is dat een lastige klus bij sommige)

igg succes

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-13 17:39

tja dat aanlijnen word hem zoiezo niet, daar is hij binnen 3 tellen uit (een tuigje)
Mijn vriend is nu "aan het overleggen" voor een kattenverjager, die betalen wij wel dan voor hem. Maar dan moet hij wel met zijn vingers van mijn kat af blijven...

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

MirandaMalik

Berichten: 9868
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:43

moonfish13 schreef:
MirandaFuego schreef:
Nou duiven schijten ook je was vol hoor!
Misschien kun je de helft van de kattenverjager betalen?
Geeft een blijk van goede wil en jullie zijn van het gezeur af.


De helft? Hij heeft toch geen kat?

Nee maar met die paar tientjes spaar je wel het leven van je kat en het scheelt een hoop gezeur.
Ik zou dat er gewoon wel voor over hebben.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

willemieke

Berichten: 792
Geregistreerd: 27-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:47

Tja, dreigen je kat te vermoorden gaat natuurlijk erg ver. Maar kan het wel begrijpen, ik ervaar de katten van anderen ook als overlast, leuk dat andere ze hebben maar ik wil ze niet in mn tuin zien en zeker niet dat ze mn dieren lastig vallen.
Anderzijds schijten zijn duiven de boel bij andere waarschijnlijk ook onder en ervaren anderen dus ook overlast van zijn dieren...

opisop_shop

Berichten: 15057
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:49

prikkeldraad? :7 Stroomdraad bedoel je hopelijk, caboclo??

~ When life gives you mountains, put on your boots and hike ~

dierenfan
Berichten: 9563
Geregistreerd: 27-02-10

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:03

ik zou gewoon terug dreigen als je kat iets overkomt dat zijn duiven ook het een en ander gaan over komen. Het is geven en nemen natuurlijk en jullie hebben al jullie best gedaan en het houd ook een keer op natuurlijk.
Nu ben ik er wel niet voor om katten overal op straat te laten lopen echter dat wil niet zeggen dat ik vind dat iemand dit zomaar kan zeggen of zou kunnen doen. Tenslotte eten duiven overal en scheiten ze overal dus vind ik niet dat hij wat kan zeggen van jullie kat. Ik neem aan dat jullie ook niet zodanig wonen dat jullie alleen maar een kat hebben en hij alleen duiven en verder niemand met dieren in de buurt woont?

Ik bedoel maar vorig jaar hebben mijn honden samen een duif te pakken gekregen (zat in het hoge gras en bleek niet meer te kunnen vliegen maar tja ik kon hem niet zien zitten mijn honden schijnbaar wel en die liepen lekker los op het veld) eerdat ik erbij was was er geen duif meer. Nu was dit geen geringde duif maar ik bedoel maar dat echt niet alleen katten een duif om zeep helpen... Gelukkig jagen mijn honden totaal niet en zijn ze het na het voorval ook niet gaan doen maar zo'n fladderende verenbaal was net te leuk denk ik....

Ik snap overigens (heel iets anders ;) ) die duiven mensen sowieso niet. Je hoort dit soort verhalen zo enorm vaak dat ze katten van kant willen maken enz. Uiteindelijk blijf ik erbij dat verreweg de meeste duiven helemaal niet dood gaan door de katten maar vanwege de extreem lange vluchten die ze de dieren laten maken. Bij vlagen hebben wij weken bij de dierenambu dat we makkelijk 10 geringde duiven in 2 dagen binnen krijgen. Helemaal verzwakt en uitgeput.......
Wat willen ze daar mee bereiken? Mij maken ze niet wijs dat die dieren toevallig de weg kwijt zijn want dat zijn duiven echt niet zomaar!

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:07

idinn schreef:
Hij heeft duiven en wil dus absoluut geen katten in de tuin. Oplossing: hij koopt een kattenverjager en zet die in zijn tuin. Dingen zijn rond de 40 euro en de batterijen gaan vrij lang mee. Mijn buren hebben er ivm duiven ook 1 staan en wij zelf ook ivm de kat van de buren weer naast ons die de boel bij ons onder zeikt. Nu ben ik normaal van mening, dat als je een kat hebt je moet zorgen dat andere er geen last van hebben. Maar ik heb zo'n vermoeden dat als jullie tuin katproof is en de kat daar niet uit kan. Die buurman nog steeds duiven kwijt raakt door andere katten uit de buurt.

Zeg desnoods dat als hij weer op de afgesproken tijden vliegt jullie je kat binnen laten. Of dat jullie best bereid zijn jullie tuin af te zetten, zodat jullie kat niet bij zijn duiven kunnen. Maar dat jullie vrij zeker zijn dat jullie kat laatste tijd geen duif gevangen heeft, omdat er niks naar binnen is gebracht. Dat als hij last heeft van meerdere buurkatten, die misschien zo'n apparaatje neer moet zetten. Ze werken namelijk prima :j


dan wel een duurdere.....
Bij ons in de buurt is ook een kattenverjager ( die de hele buurt rond gaat... )
maar deze is dus te horen. tot ongeveer 20 jaar kan iederee die hier was hem horen. bzzz, aan, pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep , bzzz, uit, rust.... bzzz, aan, pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep bzzz, rust, bzzz pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeep

wat een hel heeft dat ding van me zomer gemaakt :( en nu is hij weer aan _-:(

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rijsa en 47 bezoekers