achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:56

Tamary , dat is de omgekeerde wereld.
Die katten eigenaar moet zijn beest bijhouden. Niet de duivenhouder de kat weren.

Jij zegt nu het volgende:

Stel wij zijn nu buren.
Ik heb een pittbull en jij hebt een kindje.
Mijn pitbull kruipt onder de schutting door en bijt jou kindje.
Dan zeg jij, ja was ook mijn eigen schuld ik moet ook maat zorgen dat mijn kindje ten aller tijden veilig is?

Ik denk niet dat iemand dat gaat zeggen, maar juist gaan zeggen, Little_king, jij weet dat jou pitbull graag bijt, zorg maar dat hij de tuin nooit uit kan komen.
En zo hoort het ook.

Ook de kat, die hoort er niet uit te komen.
of hij nu duiven gaat eten, de vis uit de vijver vist of ergens gaat kakken.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:59

Volgens mij heb je niet goed gelezen wat Tamary in haar laatste post schrijft. Als de kat een duif grijpt op eigen terrein (= tuin van de kat) dan is dat pech voor de duivenmelker. Want die duif had nu maar niet in de tuin van de kat moeten komen. Net als de kat niet in de tuin van de duivenmelker moet komen.

MyHu

Berichten: 3025
Geregistreerd: 14-05-12
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:02

Onze buren hebben ook plannen om onze kat te vermoorden die alleen buiten loopt als ze op vakntie zijn, f in de ren, of aan het touwtje... En ze hebben nog niet eens vissen vogels etc. Maar als jullie er gewoon netjes mee kunnen praten (kunnen wij niet) moet het op te lossen zijn. Plaats inderdaad een stroomdraadje of overleg wat andere mogelijkheden zijn. Als de kat de duif grijpt, op jullie terrein, is het vette pech voor de buurman.

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:03

Lara_Silver schreef:
Volgens mij heb je niet goed gelezen wat Tamary in haar laatste post schrijft. Als de kat een duif grijpt op eigen terrein (= tuin van de kat) dan is dat pech voor de duivenmelker. Want die duif had nu maar niet in de tuin van de kat moeten komen. Net als de kat niet in de tuin van de duivenmelker moet komen.


jij hebt het begrepen :D
Een duivenman die zijn duiven laat rondzwerven en schijten bij de buren is een prutser. Gebeurt niet snel en als het gebeurt was de duif vast niet waardevol, dan is hij er wel zuiniger op. :+

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:05

Lara_Silver schreef:
Volgens mij heb je niet goed gelezen wat Tamary in haar laatste post schrijft. Als de kat een duif grijpt op eigen terrein (= tuin van de kat) dan is dat pech voor de duivenmelker. Want die duif had nu maar niet in de tuin van de kat moeten komen. Net als de kat niet in de tuin van de duivenmelker moet komen.

"Fout. Kat hoort niet op dat terrein te kunnen komen. Duivenmelker moet zijn beesten daartegen beschermen"

Dit lees ik als de duivenhouder moet maar zorgen dat er geen kat kan komen in zijn tuin.

Kan ik fout hebben maar ik weet niet hoe ik dat anders moet lezen :)

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:12

my_precious schreef:
ik had het echt niet gepikt, je kat lekker laten rondlopen die duiven vliegen ook over jouw woning en gaan ook op je schuur of dak lekker zitten kakken.
aangifte doen bij de politie dat je last heb van de vele duiven en dat je een kat hebt en de buurman je bedreigd de kat dood te maken.
mijn zwager is duivenmelker en je mag maar een aantal duiven hebben.
als buren gaan klagen over de duivenpoep dan kan meneer zijn duiven op gaan ruimen.
wees een streepje voor.
een kat kan je niet op zijn plek houden, die horen vrij rond te kunnen lopen en te kunnen jagen.
zelf heb ik geen kat maar weet heel goed hoe het is.


Mee eens!!

Die duiven kunnen dalijk vrij rond vliegen terwijl jouw kat in een ren zit -O- .. Op bokt moet je het niet hebben over een paard dat op een te kleine wei staat want dan kan die zn benen niet strekken en gaat die dood om het zo maar even te zeggen :o .. Maar een kat mag wel in een ren?.. Vindt het een beetje krom allemaal, een kat hoort ook ruimte te hebben om te ravotten en achter de beesten aan te gaan, het is een roofdier.. Vindt bijvoorbeel huiskatten ook echt not done.

Waarom niet gewoon weer met die buurman overleggen dat hij zich weer aan de tijden moet houden dat de kat binnen is en de vogels buiten kunnen zijn?..

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:17

little_king schreef:
Lara_Silver schreef:
Volgens mij heb je niet goed gelezen wat Tamary in haar laatste post schrijft. Als de kat een duif grijpt op eigen terrein (= tuin van de kat) dan is dat pech voor de duivenmelker. Want die duif had nu maar niet in de tuin van de kat moeten komen. Net als de kat niet in de tuin van de duivenmelker moet komen.

"Fout. Kat hoort niet op dat terrein te kunnen komen. Duivenmelker moet zijn beesten daartegen beschermen"

Dit lees ik als de duivenhouder moet maar zorgen dat er geen kat kan komen in zijn tuin.

Kan ik fout hebben maar ik weet niet hoe ik dat anders moet lezen :)

Klopt. Net zo goed als je je kippen moet beschermen tegen vossen/roofvogels door het bouwen van een ren en nachthok waar ze niet in kunnen ipv op die vossen/roofvogels te gaan jagen omdat ze je kippen opeten.

Eigenaar van de kat is verantwoordelijk voor de kat, maar de duivenmelker is verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn duiven. Resultaat zou dus eigenlijk zijn dat de katteneigenaar zijn tuin afzet om de kat er in te houden EN dat de duivenmelker zijn tuin afzet om katten buiten te houden. Dat is nl beide verantwoordelijkheid nemen voor je eigen beesten.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:55

Dus mijn pitbull die jouw kind bijt is jouw verantwoording.
Ja ik dacht echt dat mijn pitbull wel op eigen erf bleef door die schutting.
Dat zeg jij nu dus.

Ik kan het daar dus niet mee eens zijn :)
Ik als katten/honden/paarden eigenaar moet zorgen dat mijn dier bij mij blijft en niemand tot overlast kan zijn, daar hoeft een ander niet in te investeren.
Zou wat zijn zeg dat een ander onkosten moet gaan maken omdat ik een dier wil.

Een roofvogel is een wild en vrij dier, dat is dus heel wat anders als je daar je kippetjes tegen moet beschermen.

moonfish13
Berichten: 18228
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:59

gemma92 schreef:
my_precious schreef:
ik had het echt niet gepikt, je kat lekker laten rondlopen die duiven vliegen ook over jouw woning en gaan ook op je schuur of dak lekker zitten kakken.
aangifte doen bij de politie dat je last heb van de vele duiven en dat je een kat hebt en de buurman je bedreigd de kat dood te maken.
mijn zwager is duivenmelker en je mag maar een aantal duiven hebben.
als buren gaan klagen over de duivenpoep dan kan meneer zijn duiven op gaan ruimen.
wees een streepje voor.
een kat kan je niet op zijn plek houden, die horen vrij rond te kunnen lopen en te kunnen jagen.
zelf heb ik geen kat maar weet heel goed hoe het is.


Mee eens!!

Die duiven kunnen dalijk vrij rond vliegen terwijl jouw kat in een ren zit -O- .. Op bokt moet je het niet hebben over een paard dat op een te kleine wei staat want dan kan die zn benen niet strekken en gaat die dood om het zo maar even te zeggen :o .. Maar een kat mag wel in een ren?.. Vindt het een beetje krom allemaal, een kat hoort ook ruimte te hebben om te ravotten en achter de beesten aan te gaan, het is een roofdier.. Vindt bijvoorbeel huiskatten ook echt not done.

Waarom niet gewoon weer met die buurman overleggen dat hij zich weer aan de tijden moet houden dat de kat binnen is en de vogels buiten kunnen zijn?..

Dan moet je dus gewoon geen kat nemen als je je kat die ruimte niet kan bieden, heel simpel.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 17:16

Dus ik moet mijn kat herplaatsen omdat mijn achterbuurman duiven heeft? nou dacht het niet :P

We gaan uiteraard proberen een oplossing te vinden met de buurman, maar vaste tijden hebben we al geprobeerd, tuin "afzetten" helpt kennelijk ook niet. en is in ons geval niet mogelijk.

Nogmaals ik heb niets tegen die duiven, en mijn kat heeft er vorige zomer een gevangen, daarna nooit meer.
Maar ze worden wel bang van hem... en daardoor zouden ze niet meer terug komen, dus volgens de buurman mag die kat niet meer vrij loslopen.

maar t blijft lastig (kat is trouwens tot we een wederzijds besluit genomen hebben, zo snel mogelijk) wel binnen, krijgt daar wel voldoende aandacht en beweging (s winters kiest hij er zelf voor de hele dag binnen te zijn, dus echt erg vind hij het niet) maar iedeaal is anders... daarom snel naar een goede oplossing aan het zoeken.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:44

Nee hoor je hoeft je kat niet te herplaatsen, maar wel op je eigen erf houden.
Hoe dat is jou taak :)

StalNollie

Berichten: 9114
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:49

hier werd een reactie gegeven dat de eigenaar van de duiven maar iets moest kopen om de katten weg te houden.
dat is toch de omgekeerde wereld.
ts moet haar katten bij haar houden, en eventueel zelf wat verzinnen zodat de katten niet uit de tuin gaan.
ik snap de man van de duiven heel goed.

ander voorbeeld als mijn paard constant ontsnapt en bij een ander paard in de wei gaat en deze een trap verkoopt, dan zegt ook iedereen tegen mijn dat ik mijn paard bij me moet houden en de kosten van het beschadigde paard moet betalen.

eventueel een kat een tuigje omdoen en over de gehele tuin een draad spannen en daar een lint aan naar de kat toe

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 17:52

Inderdaad stalnollie.
Maar bij katten werkt dat ineens zo anders.
Als mijn hond in een ander zijn tuin schijt is de wereld te klein. Als die een ander bijt kan dat echt niet.
Maar een kat mag overal kakken, mag een ander dier doden of zo bang maken dat het van angst dood gaat, want het is een roofdier?
Ja mijn hond ook :) Toch mag die dat niet en betaal ik er nog belasting over ook.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 19:44

Tja de ene zegt, je doet je kat toch niet naar binnen, dat is niet eerlijk omdat het een roofdier is.
En de ander zegt neem je verantwoordelijkheid en zet je tuin af of houd hem binnen.

Dat heeft beide zijn voor en na delen.

Een kattenren bouwen kost wel meer als 2 tientjes, en daar komt ook wel het een en ander bij kijken.

De wet zegt dat je niet verantwoordelijk bent omdat het een roofdier is.

Dat maakt het niet echt makkelijk.

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 19:53

Zo'n persoon hebben wij hier ook zitten, ik ben bang dat hij iets te maken had met de verdwijning van onze kat. Als ik ooit bewijs tegen kom dan mag hij oppassen, als het om huisdieren gaat ben ik heel serieus.

Wij hebben nu alles bijna 2 meter hoog omheind, kostte een paar duizend euro. De nieuwe kat komt daar niet meer overheen. Mocht hij nu nog komen dreigen dan word ik heel boos..

Een oplossing heb ik helaas niet, ik neem aan dat je geen geld te veel hebt en er een leuke schutting neer zet van 2 meter hoog.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:01

Dan moet je de kat binnen houden. Vrij simpel vind ik zelf.Ik zou niet willen dat een ander last had van mijn dieren.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:06

roylinde schreef:
De wet zegt dat je niet verantwoordelijk bent omdat het een roofdier is.
k.

Hoe staat dat er dan precies in? Als ik een tijger losgooi die de hond van de buren opeet ben ik niet verantwoordelijk, omdat het een roofdier is?
Ik dacht dat het gewoon zo was, dat je alle schade die je huisdieren aanrichten (losgebroken paard, hongerige kat) moet vergoeden?

Brainless

Berichten: 29724
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:14

roylinde schreef:
Tja de ene zegt, je doet je kat toch niet naar binnen, dat is niet eerlijk omdat het een roofdier is.
En de ander zegt neem je verantwoordelijkheid en zet je tuin af of houd hem binnen.

Dat heeft beide zijn voor en na delen.

Een kattenren bouwen kost wel meer als 2 tientjes, en daar komt ook wel het een en ander bij kijken.

De wet zegt dat je niet verantwoordelijk bent omdat het een roofdier is.

Dat maakt het niet echt makkelijk.

Dat klopt niet hoor.
Onze kat heeft ooit eens in de voiliere van de buren gehangen (filmpje was aanwezig).
Daardoor waren hadden zich enkele goede poppen zich doodgevlogen en hij had er 1 (die tegen de tralies zat) te pakken.
Onze verzekering vergoedde dit dan ook gewoon omdat wij verantwoordelijk waren.
Daarna hebben wij gelijk gezorgd voor een stroomdraad op de schutting.

Als jouw kat in mijn tuin mijn loslopende cavia/kip zou pakken ben ik ook niet echt blij en zal dan ook bij je aan de deur staan.

tamary

Berichten: 29176
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 20:45

little_king schreef:
Dus mijn pitbull die jouw kind bijt is jouw verantwoording.
Ja ik dacht echt dat mijn pitbull wel op eigen erf bleef door die schutting.
Dat zeg jij nu dus.

Jij hebt de pitbull onder controle te houden. Dier is het erf af gekomen = jouw fout. Ouders kind waren er niet bij/tuin was niet veilig = hun fout.

2 kanten, 2 partijen en beide hebben hun verantwoordelijkheden. Jouw voorbeeld is dan 50/50 verantwoordelijkheid, want beide zijn in gebreke gebleven. Let ook goed op wat voor voorbeelden je kiest, want 2 dieren waartussen iets gebeurt is een andere zaak dan dier en mens.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-13 21:02

Maar hij hij heeft dus zins vd zomer niets meer gevangen, hij komt alleen wel in zijn tuin... en dus ook bij het hok in de buurt

Anoniem

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:12

Ik heb duiven en een kat en een hond. De duiven vliegen los, de kat en de hond zorgen er voor dat er geen ander beest in de tuin komt. Alleen gaan duiven ook je tuin uit en de kans dat ze gepakt worden is het risico van het los laten vliegen. Ook een roofvogel kan ze uit de lucht plukken. Wil je je duiven veilig hebben, moet je die ook binnen houden. Laat je ze vliegen, is de kans dat ze gepakt worden en niet eens altijd op je eigen terrein.

Jennyxx

Berichten: 3042
Geregistreerd: 11-10-06
Woonplaats: Bij de duinen

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:21

Kan je de kat niet overdag binnen houden en 's nachts lekker los naar buiten? Dan slapen de duiven en katten zijn eigenlijk ook nachtdieren.

liedje89
Berichten: 7156
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:31

StalNollie schreef:
hier werd een reactie gegeven dat de eigenaar van de duiven maar iets moest kopen om de katten weg te houden.
dat is toch de omgekeerde wereld.
ts moet haar katten bij haar houden, en eventueel zelf wat verzinnen zodat de katten niet uit de tuin gaan.
ik snap de man van de duiven heel goed.


Als je dergelijke dieren houd moet je sowieso zorgen dat een dergelijk hok bijvoorbeeld marter en vosproof is en aangezien marters veel handiger zijn dan katten is het hok dan automatisch ook katproof :Y) .

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 21:45

Jennyxx schreef:
Kan je de kat niet overdag binnen houden en 's nachts lekker los naar buiten? Dan slapen de duiven en katten zijn eigenlijk ook nachtdieren.


Dit zou idd ook nog een oplossing kunnen zijn, hoeft die arme kat niet dag en nacht binnen of in een ren of iets.. Maar je kat had toch belletjes om?.. Dan kan die toch zowiso geen vogel meer vangen, of zijn het gewoon hele domme vogels }:0 ?..

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 22:32

Onze kat heeft ook een belletje om en vangt echt regelmatig wat.
Vind ik ook niet heel leuk, maar ze is gewoon niet binnen te houden en we kunnen de tuin niet omheinen.
Dus hebben we het er met de buren over gehad toen we hier kwamen wonen en niemand had er problemen mee dat ze losliep. Ze waren zelfs een beetje verbaasd want er lopen nog veel meer katten hier.
Ik heb zelf ook een hekel aan andersman katten in onze tuin.

Onze andere kat is wel binnen te houden en wil ook niet naar buiten, dus die blijft dan ook binnen.

Goed dat je nadenkt over een oplossing. Wellicht kun je toch nog proberen om er samen uit te komen en je kan dan ook aangeven dat je zijn opmerking niet heel leuk vind, maar dat je wel begrip hebt voor zijn kant van het verhaal. Dan hou je de band toch ook nog een beetje goed.