achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
F_OrumsterJarig

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:16

De twee duivenhouders die ik van dichtbij heb gezien, zat de stront wel rondom de hokken, dit is vast al "thuis" voor de dieren. Ik denk dat het bij de ts wel meevalt, anders stond er vast wel in de OP dat hun tuin ondergescheten werd.


Anoniem

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 14:52

Maar als nog is het krom dat TS de kat wel binnen moet houden. Maar de duiven vrij rond mogen vliegen.

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:50

Of is het krom dat de eigenaar van een huisdier ervoor moet zorgen dat zijn/haar dier geen overlast bezorgt?

Ik heb geen kat. Ik wil dus ook geen kat in mijn tuin. Als ik wel een kat in mijn tuin zou willen, dan had ik er zelf wel een genomen.

De ts geeft nergens aan dat de duiven van de buurman in haar tuin zitten, maar wel dat haar kat in zijn tuin zit.
ze geeft ook aan dat de duiven op op gezette tijden vliegen, en daarbuiten dus binnen zitten.

Ik vind het goed om te lezen dat de ts bezig gaat om haar kat bij zich te houden. Daar zal de buurman blij mee zijn, en jij uiteindelijk ook. Kat kan niet meet onder een auto terecht komen of verdwalen.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Mars

Berichten: 33257
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 15:57

roylinde schreef:
Tja helaas is de hele tuin afzetten geen optie, dus we gaan zelf een kattenren maken, we hebben al wat leuke voorbeelden gezien. Dus dat word aan de knutsel.

Bedankt voor de tips allemaal!


Dat vind ik echt +:)+ van je TS.
Ik zou graag willen dat meerdere katteneigenaren zulke verantwoording voor hun dier zouden nemen. Helaas zie je dit maar al te vaak anders.

In het verleden gebeurd niets (meer)
In de toekomst gebeurd (nog) niets
Er is alleen maar nu

WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:00

Maar wat bedoeld hij met het woord: "opruimen" ??

Ik zoek geen prins mét het witte paard, mijn prins ìs het witte paard!

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:01

Valerieex schreef:
Maar wat bedoeld hij met het woord: "opruimen" ??


Doodmaken, lijkt mij.

WhiteLogness

Berichten: 818
Geregistreerd: 16-05-13
Woonplaats: Amstelveen

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:02

Nouja zeg ? Ik vind dit soort bedreigingen niet kunnen. Ik heb al wat goede oplossingen gezien. Betere kan ik niet bedenken ! Veel succes !

Ik zoek geen prins mét het witte paard, mijn prins ìs het witte paard!

aikon

Berichten: 3767
Geregistreerd: 11-12-09
Woonplaats: Bijna in drenthe

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 16:23

Mijn buren zijn juist blij dat mijn kat los loopt. Ook een volière houder. Mijn kat jaagt andere katten weg. Het is zijn territorium. Buren hebben nu dus te maken met 1 kat ipv 10 die hier ronddolen. Moet zeggen dat hij zijn behoefte netjes in eigen tuin doet. Ik heb geen probleem met kattenpoep. Goeie bemesting voor de tuin :D Wormen zijn er gek op.

TS ze hebben voor katten net als voor honden zo'n onzichtbare omheining. Je kat kan dan gewoon los met een bandje om in eigen tuin rondlopen. Lijkt mij erg voor je kat om in een ren te zitten als er andere buurtkatten in ZIJN tuin komen.

DE AANHOUDER WINT........................IK DUS! :)
ik ben jong van jaren, nog jonger van geest in een oud lijf ^)
Ik ben extreem ................ Mezelf :Y)

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-13 17:07

tja Aikon, daar heb ik ook al aan gedacht, maar weet niet of mijn kat niet gewoon denkt "harder rennen ik krijg een schok, weg hier" haha.
Dus ik ga denk ik toch voor de "veilige" oplossing.

Mits ik een adresje vind waar ik die onzichtbare omheining voor niet al te veel uit kan proberen.

Voor de gene die over de duiven poep lopen te typen, ik heb geen last van zijn duiven die in onze tuin zitten of wat dan ook, wel van andere katten, maar nu we onze kat hebben niet meer (hij is erg goed in het weg jagen van alles) dus dat zal hij in het begin wel wat vervelend vinden ja... maar tja t is even niet anders.

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"

my_precious

Berichten: 2311
Geregistreerd: 29-09-09
Woonplaats: Nederland

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:14

ik had het echt niet gepikt, je kat lekker laten rondlopen die duiven vliegen ook over jouw woning en gaan ook op je schuur of dak lekker zitten kakken.
aangifte doen bij de politie dat je last heb van de vele duiven en dat je een kat hebt en de buurman je bedreigd de kat dood te maken.
mijn zwager is duivenmelker en je mag maar een aantal duiven hebben.
als buren gaan klagen over de duivenpoep dan kan meneer zijn duiven op gaan ruimen.
wees een streepje voor.
een kat kan je niet op zijn plek houden, die horen vrij rond te kunnen lopen en te kunnen jagen.
zelf heb ik geen kat maar weet heel goed hoe het is.

Een goede ruiter begrijpt zijn paard met rijden.Een uitmuntende ruiter kan zijn paard horen fluisteren.Maar een slechte ruiter begrijpt het niet eens wanneer zijn paard het uitschreeuwt

Sachet

Berichten: 607
Geregistreerd: 13-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:19

Duiven horen niet in een woonwijk vind ik lijkt met dat jullie ook wel last onder vinden van de duiven?
Ik zou letterlijk gek worden van die fluitende duiven en duivenschijt.
Daarnaast hoort jouw dier op jouw terrein dus kan me ook voor stellen dat de buurman goed pissig is, er zijn namelijk duiven die echt behoorlijk wat geld kunnen opleveren en als die vermoord worden door jouw kat (zoals de buurman beweerd) kan ik me voorstellen dat hij kwaad is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:39

Sachet schreef:
Duiven horen niet in een woonwijk vind ik lijkt met dat jullie ook wel last onder vinden van de duiven?
Ik zou letterlijk gek worden van die fluitende duiven en duivenschijt.
Daarnaast hoort jouw dier op jouw terrein dus kan me ook voor stellen dat de buurman goed pissig is, er zijn namelijk duiven die echt behoorlijk wat geld kunnen opleveren en als die vermoord worden door jouw kat (zoals de buurman beweerd) kan ik me voorstellen dat hij kwaad is.

Maar dan horen de duiven ook op eigen terrein. Maar die worden ook telkens los gelaten. Het moet dan ook van 2 kanten komen.

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 17:42

Love_western, heb jij gelezen wat de te post?
Volgens mij niet.

Te heeft geen last van de duiven, geen last van duivenpoep.
De vogels van de buurman veroorzaken geen overlast.

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

Jis_

Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:02

Mri schreef:
Love_western, heb jij gelezen wat de te post?
Volgens mij niet.

Te heeft geen last van de duiven, geen last van duivenpoep.
De vogels van de buurman veroorzaken geen overlast.


Geloof dat de TS een stuk toleranter en behulpzamer is dan die duivenmelker.
TS hielt kat op gezette tijden binnen (want het is ook niet leuk als een dure duif wordt gemold door een kat) en de melker verandert zonder de TS in te lichten de vlieg tijden om vervolgens de kat met de dood te bedreigen, fijn type mens is dat.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Mri

Berichten: 15305
Geregistreerd: 01-12-04

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:25

dat de ts niet meewerkend reis hoor je mij niet zeggen ;)
wat dat betreft echt petje af.

Er zouden meer mensen moeten zijn die verantwoording nemen voor hun huisdier.
Hier is ontzettend veel overlast van katten. In ons blok is 1 iemand met een kat, en die komt niet buiten.
Wekelijks hangen er nieuwe briefjes op lantaarnpalen en zeker 1 keer per maand ligt er eentje die is aangereden /doodgereden. Nee, ik woon niet in een buitengebied. Ik woon in de randstad en in een 30km zone.

Ik kan me dus zeer goed inleven in de buurman, maar ook als eigenaar. Als een van mijn vogels wat overkomt vind ik het verschrikkelijk. Dat zal ern baasje van een doodgereden kat dus ook vinden.
Maar op het moment dat jij jouw kat buiten laat lopen, loop je het risico dat er wat met dat beest gebeurt. Met opzet is nooit goed te praten, dat voorop. Maar als eigenaar heb je zelf voor ern dier gekozen. De leuke dingen (knuffelen etc) en de minderleuke dingen (kattenshit).
De buren hebben er niet voor gekozen dat jij ern kat neemt en vervolgens oliebol kunnen ruimen in hun moestuin.

hier is een deel van de tuin helaas openbare kattenbak volgens mij. Te ranzig voor woorden en begraven doen ze hier niet hoor :n
De emmer water en tuinslang hebben hier geen effect trouwens

Ik zal het nooit zo durven zeggen,
Hardop denken op z'n meest, misschien heb ik het fout gedaan

De mooiste dingen komen uit een onverwachte hoek

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-13 19:41

Er komen wel heel vaak van dit soort topics langs, waarbij katten in de tuinen van de buren schijten en hun beestjes terroriseren. Vaak wil de katteneigenaar het wel graag oplossen, maar zouden ze ook niet weten hoe. Misschien een idee voor iemand om een bedrijfje op te richten om omheiningen zo af te zetten dat je katten binnen of juist buiten je tuin kunt houden? Als deze dienst een beetje betaalbaar wordt aangeboden gaat dat een gouden business zijn.

Koop mijn boek via je lokale boekhandel of hier: https://www.bol.com/be/nl/p/beestige-dr ... b9a4d5f70d

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 00:06

Mri schreef:
Love_western, heb jij gelezen wat de te post?
Volgens mij niet.

Te heeft geen last van de duiven, geen last van duivenpoep.
De vogels van de buurman veroorzaken geen overlast.

Daar gaat het mij niet om. Maar gewoon om het principe. Iedereen klaagt hier dat je je dieren op eigen terrein moet houden. Maar duiven mogen wel overal rondvliegen. Dan vind ik dat de duiven ook op eigen terrein moeten blijven.

En misschien heeft TS geen last van de duiven, maar de buren wel. Daarnaast kunnen duiven ook veel lawaai maken.

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:16

Duiven vliegen zo hoog dat je er echt geen last van hebt hoor.. Denk niet dat dat ook bij je "eigen terrein" hoort, 100m de lucht in. Dat is best wel mierenneuken :=

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:22

@capriole; dat bestaat al hoor, in verschillende vormen en prijsklassen.

Naast dat TS geen last zegt te hebben van de duiven (en er zitten zat duivenmelkers in de bebouwde kom) lijkt het me niet meer dan normaal om je kat op eigen terrein te houden. Jij wilt tenslotte een kat, de buren niet. Sowieso raar dat de buren spullen moeten aanschaffen om jouw kat uit hun tuin te houden. Dat bedoel ik overigens niet specifiek voor TS, maar meer in het algemeen.

In mijn jaren tussen de duivenmelkers (3 vlakbij elkaar :P) had ik ook 2 katten, die keurig in mijn tuin bleven. Mijn tuin werd daarnaast flink bemest door de katten van anderen. Die katten (nou ja, de eigenaren) bleken erg hardnekkig. Zo hardnekkig dat ik menig kat heb opgepakt, in een vervoersbox heb gedaan en afgeleverd bij het asiel. Dan leren ze het vrij snel kan ik je vertellen, aangezien je daar een mooie rekening voor krijgt.

Het lijkt mij idd het slimst om een ren of geschikte afscheiding te maken. Hier heb je heel veel opties in, van kleine ren tot compleet paradijs en van schrikdraad tot hekwerk. Het kost wat natuurlijk, dus even zoeken wat bij het budget past en dan is iedereen blij denk ik.

Sommige katten die goed zijn in uitbreken reageren trouwens wel goed op de onzichtbare omheining. Misschien kun je die nog op MP vinden ofzo om te proberen?

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:41

caroline_max schreef:
Naast dat TS geen last zegt te hebben van de duiven (en er zitten zat duivenmelkers in de bebouwde kom) lijkt het me niet meer dan normaal om je kat op eigen terrein te houden. Jij wilt tenslotte een kat, de buren niet. Sowieso raar dat de buren spullen moeten aanschaffen om jouw kat uit hun tuin te houden. Dat bedoel ik overigens niet specifiek voor TS, maar meer in het algemeen.

Nogmaals, waarom moet enkel de katteneigenaar maatregelen nemen? Duivenmelker is net zo goed verantwoordelijk voor de veiligheid van zijn beesten. Als je prooidieren houdt betekent dat bescherming tegen roofdieren (kat, rat, bunzing, vos, etc.) jouw verantwoordelijkheid is. En nee die neem je niet door de eigenaar van de buurkat onder druk te zetten. Jouw beesten = jouw verantwoordelijkheid voor veilige huisvesting.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:47

Als die duif bij de buren opgevreten wordt is dat het risico van die duivenmelker en moet hij er wat aan doen.
Maar als een kat op de duivenmelker zijn terrein een duif op komt vreten is het toch de katteneigenaar die er wat aan moet doen.

En als iemand voor een dier kiest kiest de buurman er niet voor. Alleen bij katten blijkt het heel normaal te zijn dat buren het maar moeten pikken dat die dieren daar ook komen.
Mijn paard zet ik ook niet ongevraagd bij de buren in de tuin want die heeft groener gras :P

Life is what happens to you while you're busy making other plans.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:51

Dit soort topics bevestigen maar weer waarom ik mijn katten gewoon lekker binnen houd. Geen overlast voor anderen en geen zorgen maken om mijn katten. Iets wat iedere katteneigenaar zou moeten overwegen ipv. ze naar buiten te laten onder het mom dat dat 'normaal' is en die beesten dan door alle tuinen gaan struinen, dat doe je met je hond toch ook niet? Als diereneigenaar hoor je respect te hebben voor de mensen die er geen hebben en je zo organiseren dat je dieren anderen niet tot last zijn.

tamary

Berichten: 29163
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:52

little_king schreef:
Als die duif bij de buren opgevreten wordt is dat het risico van die duivenmelker en moet hij er wat aan doen.
Maar als een kat op de duivenmelker zijn terrein een duif op komt vreten is het toch de katteneigenaar die er wat aan moet doen.

Fout. Kat hoort niet op dat terrein te kunnen komen. Duivenmelker moet zijn beesten daartegen beschermen. Als een kat op eigen terrein een duif grijpt is dat pech voor de eigenaar van die duif.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

Lianne86
Berichten: 3730
Geregistreerd: 21-12-12

Re: achterbuurman met Duiven wil kat "opruimen" ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:55

Dat staat er ;)

Maar ben het er wel mee eens... De kat hoort niet in een andere tuin te komen, dat je je kat buiten wilt hebben, ok, kan ik begrijpen, maar die moet niet tot overlast zorgen voor andere. (Of het nu mensen met vogels zijn, of fanatieke tuinders...)

Voor een hond krijg je tegenwoordig een boete als de stront niet opgeruimd wordt en katten mogen alles :') Beetje hypocriet..

Meeleesmodus - Mijn mening ja ;)

Magiccc

Berichten: 1027
Geregistreerd: 05-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:56

Maar als het goed is gaan die duiven niet bij de buren in de tuin zitten. Sowieso niet op de grond. Ze vliegen hun hok uit, gaan hoog in de lucht rondjes vliegen tot ze moe zijn, landen op het dak van hun hok en gaan via de klep weer naar binnen.
Ze komen niet op de grond of bij de buren en ze poepen tijdens hun vlucht ook niet.
Dus als een kat een duif te pakken wil krijgen zal hij OF op het dak moeten OF het hok in moeten. maar meestal gaan ze gewoon in het gaas hangen haha :P om vervolgens een emmer water over zich heen te krijgen als ze ontdekt worden.

Edit: als de duiven wel bij de buren zitten of op de grond, of je huis onderschijten, is het waarschijnlijk een prutser van een duivenman. :Y)
Laatst bijgewerkt door Magiccc op 20-05-13 14:58, in het totaal 1 keer bewerkt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, Kabayo, User3 en 75 bezoekers

cron