Oppas troubles voor huisdieren.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-13 17:38

Het zit me nu toch echt te hoog.
Elk jaar is het een gedoe om de huisdieren ondergebracht te krijgen.
Dan denken we het geregeld te hebben en komt er op het laatste nippertje (of nou ja, zo voelt het, ook al is het nog bijna twee maanden weg) iets tussen.

Dit jaar ook weer.
Onze hond, het konijn en de gerbils zouden hier in huis opgevangen worden door mijn ouders en mijn schoonouders.
In eerste instantie gooiden mijn schoonouders al 'roet in het eten', maar dat leek allemaal opgelost door een lieve tante van mij die de vrijgekomen dagen wel wilde opvangen.

Nu spreek ik net míjn ouders, blijkt dat zij hele andere data op hun kalender hebben staan als wij??? Gloeiende gloeiende -:(-
En ik geef niet hèn de schuld van dit probleem, maar ik baal er gewoon gruwelijk van dat dit op één of andere manier toch heeft kunnen gebeuren.

Nu heb ik dus weer dikke stress omdat ik mijn dieren ergens onder moet brengen.

Een hondenpension is voor onze hond echt geen optie, omdat hij helemaal NIKS heeft met andere honden. Dat gaat echt niet goed komen. Ons konijn en de gerbils, dat is nog tot daar aan toe, die zijn nog wel relatief makkelijk een aantal dagen ergens onder te brengen . Maar de hond... dat is echt wel een probleem....

Iemand die dit herkent? Ben ik de enige waarbij het lastig is om opvang voor de dieren te vinden?

(Pff... dit wegschrijven heeft m'n WHAAAAAAAA-gevoel al wel wat verminderd iig :j )

Yom
Berichten: 3785
Geregistreerd: 01-01-11
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:45

gelukkig niet, ik heb een super oppas in onze vakantie. Een stel van in de 50 die hier thuis komen om met onze (8) katten te spelen en ze te verzorgen en dat gaat ontzettend goed

luuntje

Berichten: 13969
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:49

Vervelend probleem.
Ik hoop dat je snel iemand vindt die op je huisdieren kan passen.
Geen vriendin of nichtje dat kan oppassen?

Onze honden kunnen bij 5 gezinnen terecht gelukkig.
In welke omgeving woon je?

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:52

Daarom ga ik nooit weg 8-)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 21:54

Maar er zijn toch ook pensions waar de honden indien gewenst alleen speeltijd krijgen? Dat ze niet in een groep losgegooid worden zeg maar.

Wellicht is het toch een rondje bellen waard?

Verder: ik zou met mail gaan werken. Spreek een datum af, en bevestig die naar alle partijen per mail en vraag ze te antwoorden.

Dan moeten mensen nogmaals kritisch naar de datum kijken die mondeling is afgesproken en dat werkt vaak meer dan iets zeggen.

Ik snap het van de oppassers niet zo moet ik zeggen. Ik pas zelf al jaren op huis + dieren van een gezin, en ik weet gewoon dat zij boeken op het moment dat ze van mij horen dat ik vrij van mijn werk kan krijgen. Als ik daar een fout mee zou maken zou hun geboekte vakantie in het water vallen. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?

dierenfan
Berichten: 9612
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:20

daarom gaan mijn honden als ze niet mee kunnen 100% zeker naar een pension. Daar krijgen ze een eigen kennel en als ze niet met andere honden kunnen gaan ze alleen uitgelaten worden. Mijn honden kunnen thuis enorm goed samen maar in een kennel niet. Dan vechten ze elkaar de kennel uit vanwege de drukte erom heen (mijn ene hond reageert zijn stress af op mijn andere helaas)

Ik werk zelf in pension/asiel en wij hebben dit jaar bij de dierenambu die we ook hebben al weer 7 honden gehad die bij de oppas weggelopen zijn. 3 zijn er 2 dagen kwijt geweest (enorm veel bossen in de buurt en ze lopen dan weg tijdens een wandeling in het bos). Dit zou mij vele malen meer stress geven dan de wetenschap dat ze een weekje minder aandacht krijgen en in een omgeving zitten die ze niet gewend zijn (hoewel de mijne wel natuurlijk ;) )

Daarnaast krijgen we ook altijd wel mensen aan de telefoon die terwijl het hoogseizoen is nog een plaatsje voor hun hond/kat moeten zoeken omdat de oppas opeens niet meer kan. Erg triest want dan zit echt alles al vol aan pensions. Je hebt natuurlijk veel verschillende pensions en iedereen heeft zo zijn eigen regels. Bij ons bijv. als de hond het kan gaan ze met 2 of meer de speelplaatsen en weiden op. Gaat dat niet dan alleen. Daarnaast zullen we nooit 2 honden in 1 kennel zetten als de eigenaar gezegd heeft dat zijn honden dat niet kunnen en 2 honden die niet van dezelfde eigenaar zijn proberen we al helemaal niet!! Iedereen zijn eigen verblijf. Net zo rustig en veilig ;)

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:30

Vind het een beetje raar dat mensen soms zo makkelijk van hun afspraken afstappen, ik zou daar niet vrolijk van worden.
Zij snappen toch ook dat als zij ja zeggen in eerste instantie dat jij er dan vanuit gaat.
Gelukkig heb ik zelf dat probleem niet, onze hond gaat altijd naar de schoonouders.
Als zij kunnen gaat hij erheen ook als ik moet werken soms, kunnen zij niet dan houd het op.
Maar als ze afgesproken hebben houden ze er ook rekening mee.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:32

Ik zie dat het bij jouw ouders om een foutje op de kalender gaat en zij kunnen op de echte datum dan niet??

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:33

Nikka schreef:
Daarom ga ik nooit weg 8-)



Dat heb ik dus ook, wij gaan zelden weg en al helemaal nooit op vakantie.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 07:59

Vraag eens rond bij mensen met honden of zij oppas kennen. Die kunnen evt. ook nog in huis logeren natuurlijk en blijft de hond in zijn
vertrouwde omgeving. Pension doen wij hier nooit meer, nare ervaring mee gehad en onze honden (en het ras, Duitse Doggen) zijn daar
alles behalve geschikt voor. Dan krijg je een zwaar gestresst, mager dier terug, dan hoef ik niet zo nodig op vakantie met dat vooruitzicht.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 21:31

In Liempde zit echt een super pension waar wij 13 jaar lang met volle tevredenheid onze hond hebben ondergebracht in de vakanties. Van een weekendje tot een maand.
Mocht alleen buiten spelen en werd elke dag meegenomen naar het bos voor een wandeling.

Niet alle pensions zijn verschrikkelijk, maar je moet wel goed zoeken.
Vervelend dat het zo loopt voor je

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-13 23:48

Bedankt voor jullie reacties!
Een pension is geen optie voor onze hond. Hij komt uit het asiel, waar hij als pup heen is gegaan en drie maanden later weer uit gehaald door ons. Hij heeft niks met (de meeste) andere honden.

Uiteindelijk was de stress gelukkig van korte duur. De tante die zou komen oppassen heeft ook haar schema omgegooid en past nu op andere data, EN langer op!!
Zij heeft twee boomertjes (5 en 12), waar onze hond het wel mee kan vinden. Dat komt niet zo vaak voor, dat het meteen klikt met hem en andere honden, maar hier dus wel gelukkig.
Ze neemt onze hond voor die dagen in huis en gaat óók nog eens elke dag naar ons huis voor de overige dieren. _/-\o_
En eigenlijk 'heb ik niks' met deze tante. Ik vind dit zó lief van haar!!

Bedankt voor het meedenken! Ik ga eens kijken hoe dit afloopt, of zij de hond misschien wel vaker zou willen opvangen. Het komt eigenlijk alleen in ze zomervakantie voor dat hij niet mee kan, maar dan hebben we iig altijd haar achter de hand.
En als het niet lekker loopt mss eens bij andere hondeneigenaren in de omgeving vragen hoe zij het oplossen, zoals Loiz zegt.

Jesito, ivm werk was het voor hen heel lastig. Afhankelijk van anderen. Gelukkig kon mijn tante zonder al te veel moeite haar plannen wijzigen. Ik had nooit gedacht dat ze dit zou doen, ik heb namelijk niet vaak contact met haar. Zelden, zeg maar. Echt heel lief!

Amaris, via de mail ga ik onthouden idd!

Nogmaals allemaal bedankt voor het reageren!!

Emie99

Berichten: 1202
Geregistreerd: 29-06-11
Woonplaats: In Zuid-Holland

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:41

Wij hebben een achterbuur die al 7 jaar lang voor onze katten zorgt als, we op vakantie zijn.
De poezen komen voor hun raam zitten als ze eten of naar binnen willen dus gaat prima hier :)
Geen buur die wil opasse?

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 19:59

Nee, we hebben maar aan één kant buren en daar hebben we niet echt contact mee (is een flatje).

Ik ga eens rondvragen aan mensen die ik ken met honden in de buurt. Wie weet.. :)*

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:12

fijn dat het alsnog opgelost is Saskia :j
hier hebben we nog geen problemen gehad met de hond onderbrengen, hoewel er vrij beperkte opties zijn.
Tis nu eenmaal geen hond die ik bij zomaar iemand kan achterlaten, de gemiddelde hondeneigenaar in mijn omgeving trekt ons huppeltje niet :n die speelt gewoon met hun voeten :+
mijn schoonmoeder en mijn zwager en schoonzusje kunnen hem gelukkig uitlaten indien nodig en als wij echt een paar dagen weg gaan/op vakantie gaan. Dan brengen we hem onder bij een adres wat de fokker ons geadviseerd heeft(vrienden van hen) die fokken het ras (hebben een stuk of 8 rotties) en zijn ook bekend met het fenomeen werkhond :+ dat heeft ons kereltje wel nodig, anders ben ik de 2 maanden daarna week bezig om alle vrijheden die hij zich heeft toegeëigend recht te breien

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 20:18

Dat is handig, van dat adres via de fokker. Ik ken een hondentrainster die ik vertrouw, ik zal het haar eens vragen ook! :)*

Ik krijg steeds meer ideeën :))

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:22

ik ben trouwens ook echt ene bezorgde hondenbaasje merk ik :+
ben heel kieskeurig in wie er wat met hem mag , maar ja, tis gewoon echt geen hond voor iedereen :n hij is gruwelijk lief en goudeerlijk, maar tis wel een sterk karaktertje met oneindig veel energie en enthousiasme waar je echt gruwelijk stevig voor in je schoenen moet staan om dat in goede banen te leiden

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 20:26

Hihi, ik zou ook wel een paar mensen kennen waar onze Jordi niet heen mag hoor. Omdat ze hem de boel over zouden laten nemen, of omdat ze hem te veel zouden verwennen.
Hij heeft echt duidelijke regels nodig. Als hij 1keer iets mag als uitzondering, dan krijg je dat nog maar heel moeilijk uit z'n systeem :oo

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:27

Ik had 2 adressen waar ik standaard oppaste als de eigenaar weg was.
1 adres van mn verzorgpaarden en 1 adres van main coon fokkers.
Verder hebben we zelf 2 konijnen maar die verzorgen onze buren altijd als we weg zijn.
Maar dat is altijd maar 1 weekend per jaar, want voor de rest gaat nooit het hele gezin in 1x op vakantie hier :')

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:32

Sonja_vR schreef:
ik ben trouwens ook echt ene bezorgde hondenbaasje merk ik :+
ben heel kieskeurig in wie er wat met hem mag , maar ja, tis gewoon echt geen hond voor iedereen :n hij is gruwelijk lief en goudeerlijk, maar tis wel een sterk karaktertje met oneindig veel energie en enthousiasme waar je echt gruwelijk stevig voor in je schoenen moet staan om dat in goede banen te leiden



Daarom ging onze hond alleen maar naar 1 bepaald pension in Brabant. Die eigenaar traint politiehonden en weet echt goed waar hij mee bezig was. Onze reu mocht daar altijd lekker alleen buiten spelen en ging met regelmaat mee voor een rondje bos alleen met de eigenaar.

kiki1976

Berichten: 16855
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:34

Hier gaan we daarom eigenlijk amper weg. Omdat het altijd weer zo'n gedoe is om voor alle dieren oppas te regelen.

Vorig jaar hadden we een familie weekend. Heel gezellig maar wel een heel geregel.
Buurvrouw gaf de katten en de vissen te eten.
Normaal hadden beide honden wel naar mijn moeder gekunt, maar die had toen pas net een nieuwe knie gehad dus dat was toen geen optie. M'n schoonouders daar heb ik mijn honden liever niet (schoonmoeder kan nog wel eens uit het niets een onredelijke klap verkopen. Zo zijn ze lief en zo krijgen ze een klap omdat ze weer weg moeten) en die gingen ook mee naar het familie weekend.
Net als de meeste familie waar ik ze wel aan toe vertrouw.
Dus gekozen voor een pension. Hebben samen in een kennel gezeten met ieder hun eigen mand. Hebben niet los gelopen met andere honden maar alleen saampjes.
Ze hebben het daar prima naar hun zin gehad!
Een stal genootje zorgde voor paardlief.....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 21:03

Saskia schreef:
Hihi, ik zou ook wel een paar mensen kennen waar onze Jordi niet heen mag hoor. Omdat ze hem de boel over zouden laten nemen, of omdat ze hem te veel zouden verwennen.
Hij heeft echt duidelijke regels nodig. Als hij 1keer iets mag als uitzondering, dan krijg je dat nog maar heel moeilijk uit z'n systeem :oo

dat heeft die "kleine"hier dus ook heel erg,
"opa en oma" daar mag hij papschaaltjes uitlebberen na het eten...nu heeft ie dus een papschaaltjes fetish :roll:

Keet: ons echte vakantieadres voor hem die fokken en lopen IPO met verschillende honden
en heb nog een adresje, vriendin die al verschillende duitse en hollandse herders voor de beveiliging en (Amerikaanse)politie heeft afgericht , maar die werkt zelf ook in de beveiliging dus die kan niet altijd.
maar dat is wel heel fijn om zulke adresjes te hebben als je net even wat meer hond hebt eg maar :j

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-13 23:32

Keet, dat is geen pension, maar bij iemand thuis? Van die politiehonden?

O ja, sturen ze een foto van onze hond, om te laten zien dat hij het naar z'n zin heeft, zie je op die foto dat hij OP de bank OP een plaid ligt. Beiden zeer duidelijke no go dingen!! Tja, leer hem dat maar weer af. Terwijl ze weten dat hij niet op de bank mag...
Maar ja, ik zeg er niks van, want je bent allang blij dat ze erop willen passen ;)

Zahlina

Berichten: 2640
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Bandabou Curacao

Re: Oppas troubles voor huisdieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:40

Fijn dat het is opgelost met je tante.
Onze voorkeur heeft het om mensen in huis te laten verblijven als we weggaan, zo hoeven de dieren niet uit hun vertrouwde omgeving.
Mijn ouders zitten met het zelfde probleem alleen hebben die wel een grote beestenboel (4 honden, 3 katten en 7 paarden) maar hebben een hele goede deal kunnen sluiten. In het dorp waar ze wonen is een dame met twee pony's die een klein stukje land van mijn ouders mag gebruiken inruil dat ze oppast als mijn ouders weg willen.

Ziviaantje

Berichten: 723
Geregistreerd: 13-06-11
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 23:44

Saskia schreef:
Keet, dat is geen pension, maar bij iemand thuis? Van die politiehonden?

O ja, sturen ze een foto van onze hond, om te laten zien dat hij het naar z'n zin heeft, zie je op die foto dat hij OP de bank OP een plaid ligt. Beiden zeer duidelijke no go dingen!! Tja, leer hem dat maar weer af. Terwijl ze weten dat hij niet op de bank mag...
Maar ja, ik zeg er niks van, want je bent allang blij dat ze erop willen passen ;)


Honden zijn héél slim hoor, mijn honden weten precies waar ze wel en niet op de bank mogen :D Ze mogen het nu helemaal niet meer (ander huis, andere situatie), maar in mijn vorige huis mochten ze op de bank en als we ergens op visite waren niet.... Waar ik nu woon mogen ze het ook niet en ze hebben het zelfs nooit geprobeerd :+

Ik zit ook altijd met mijn honden. Omdat ik er twee heb, behoorlijk actief zijn en niet echt klein zijn kan ik ze niet zomaar bij iemand onderbrengen. We nemen ze nu altijd mee op vakantie, maar ik zou graag weer eens naar Disneyland Parijs gaan of een keer een busreisje en dan kunnen ze dus niet mee... Pension wil ik niet. Mijn oudste hond zou lettelijk wegkwijnen, mijn jongste is wat makkelijker, maar kan niet met alle honden overweg... Voorlopig dus maar niet naar Disneyland :P