Vlooien & teken, wat doen jullie ertegen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 13:56

Ik gebruik knoflook en yoghurt als preventiemiddel. Gooi altijd een beetje door de groentemix die hij krijgt en heb nu ook de minibonbons van biofood erbij gekocht (schapenvet met knoflook). En als het warm is krijgt hij een zelfgemaakt (fruit)yoghurt ijsje.
Verder zorg ik ervoor dat de huid en vacht in zo'n goed mogelijke conditie zijn bij hond en kat zodat áls ze een vlo hebben ze zich niet meteen een ongeluk krabben. Dit doe ik dmv vis, schapenvet en een omega 3-6-9 olie en uiteraard goede voeding (kvv en barf).

Teken haal ik er gewoon uit met het 'tekenkoevoetje' en ontvlooien doe ik met advantage, maar alleen als ik ook daadwerkelijk een vlo heb gezien. Die zie ik namelijk zelden dus vind het dan onzin om elke maand gif in m'n hond te stoppen voor iets wat misschien 1x in de 3 jaar voorkomt.

Nikkivdnberg

Berichten: 1064
Geregistreerd: 30-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 14:40

essiesilly schreef:
ik gebruik zga niks, ik ben vorig jaar juli naar zuid frankrijk gegaan en daar de scalibor band omgehad, verder niks.. veel te slechte ervaringen met al die pipetten, o.a hele dikke witte pluk haar wat tussen haar schouders kwam, en rare kwaaltjes hier nooit meer zomaar chemisch spul op m n honden!
voer wel elke week knoflook bij


Ben inderdaad ook niet echt voor het chemische spul vandaar dat wij nu die bonbons gebruiken en gelukkig helpen ze :) Bij mijn vorige hond met lange haren hebben we wel een keer zo'n band om gehad, maar anders zat ie echt elke dag min onder 30 teken dus dat was ook niet echt te doen...

R00s
Berichten: 479
Geregistreerd: 25-05-11

Re: Vlooien & teken, wat doen jullie ertegen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 16:18

Helemaal niks hier bij ons. Al helemaal die pipetjes niet, allemaal chemische troep. :)

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 18:40

Ik vergeet nooit meer de vlooienplaag die ik had in mijn huis. Vooral het geld dat het gekost heeft om alles weg te krijgen %)
Heel raar, had al jaren katten en nooit narigheden, nou ik kan jullie vertellen dat een vlooienplaag niet is wat je graag wil :+

plovesb
Berichten: 1467
Geregistreerd: 30-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-13 22:09

pluisje88 schreef:
Wij doen preventief behandelen. de ene keer met exil, de andere keer met een ander middel (dat verschilt nog wel eens) om en om

Ik ben persoonlijk geen fan van frontline en mijn hond ook niet. hij heeft er last van


In Exil als in Frontline zit de zelfde werkzame stof, ben zelf ook niet echt fan van frontline want mn katten zijn er immuun voor geworden. Die van mij krijgen Bolfo Gold of advantage andere werkzame stof en werkt prima!