Kat krabt aan bank, wat te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nafnaf

Berichten: 2744
Geregistreerd: 20-10-10

Re: Kat krabt aan bank, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:06

Die spray schijnt goed te werken!

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 13:07

F_Orumster schreef:
Er zijn ook sprays die je op meubels kan spuiten waardoor de kat het heel vies vindt.


Die hebben we ook, werkt best goed. Ze heeft al twee dagen niet aan de meubels gezeten dus dat is goed.

Momenteel ligt ze achter mijn laptop te slapen, haar nieuwe favoriete slaapplaats :p

F_Orumster

Berichten: 15337
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:08

Hier wel... ze blijft van de meubels af behalve 1 stoel, als webdie insprayen loopt ze er met een boog omheen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Kat krabt aan bank, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:15

Maar dan komen ze er ook niet meer op denk ik? Ik vind het juist gezellig om lekker met een kat die me als mat gebruikt op de bank te hangen...

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Kat krabt aan bank, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 13:17

Op de bank springen doet ze wel, we hebben het echt onder de bank gespoten. In een gekke bui kruipt ze onder de bank en gaat dan onderaan aan de achterkant krabben. Maar dat doet ze niet meer nu :P

Solleke_Noah

Berichten: 11089
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:24

Voor het borstelen, als de kat met haar staart gaat zwiepen/geïrriteerd kijken, is het tijd om te stoppen! Er zijn veel katten die niet houden van constant getut/geborstel, jullie kat is echt niet abnormaal of agressief, het is gewoon een kat :P Onze katten liggen ook graag op de laptop (lekker warm), als je het niet wilt hebben kat er gewoon vanaf zetten, schreeuwen of straffen lijkt me niet de meest handige manier.

Enneh, hier ook een leren bank die er na twee kittens niet mooi meer uitziet. Maar goed dat de tips voor de bank lijken te helpen!

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:25

Ik help je hopen dat ze het niet meer doet. Ik vind twee dagen rijkelijk Daan de korte kant om te stellen dat ze het niet meer doet.

Maar hoe oud is ze? En wat heeft ze aan andere speeltjes/krabmogelijkheden?

*edit: ik lees net dat ze drie is. Jonge katten kun Je imo het beste met z'n tweeën houden. Dan spelen ze met elkaar en houden ze zichzelf bezig. Kennissen van me hebben sinds kort een katje van 7 maanden. Gruwelijk leuk ding, maar ze sloopt het hele huis. Puur uit verveling...

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Kat krabt aan bank, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 13:31


Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Re: Kat krabt aan bank, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:39

Mooi katje, zeker weten!
Maar ik denk dat een groot deel van haar gedrag toch verveling is, zoals het 'aanvallen'. Dat is vaak het spelen, aanvallen en worstelen met andere jonge katten zeg maar. Katten spelen met haar, speeltjes niet.

Hoe lang is jullie vorige kat nu weg trouwens?

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-13 13:44

Sylvia schreef:
Mooi katje, zeker weten!
Maar ik denk dat een groot deel van haar gedrag toch verveling is, zoals het 'aanvallen'. Dat is vaak het spelen, aanvallen en worstelen met andere jonge katten zeg maar. Katten spelen met haar, speeltjes niet.

Hoe lang is jullie vorige kat nu weg trouwens?


Ik heb al geprobeerd een tweede katje te krijgen, maar dat mocht al helemaal niet van m'n ouders. Ze kan nu wel naar buiten, dat vind ze wel leuk.

Ruim een maand. Wel snel om dan weer gelijk een kat te nemen, maar ik werd helemaal naar van de stilte in huis. Ik had m'n hele leven nog nooit zo lang zonder kat gezeten. En we hebben álles gedaan. Ik weet zeker dat de hele stad weet dat we haar zoeken, maar niemand heeft haar gezien.

De enige tip die we kregen was dat een vent hier in de straat soms wel eens een kat vangt, omdat hij duiven heeft. Als dat gebeurd is dan kom je daar natuurlijk niet achter. Hij zegt van niks te weten trouwens. Kan ook dat ze ziek was ofzo, dat ze zelf weg is gelopen. Of misschien heeft iemand haar wel meegenomen?

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Kat krabt aan bank, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 13:47

onze kat krabte aan de kast, We hebben er nu gewoon iets aan gehangen en nu doet hij het niet meer. een paar plakbandjes is al genoeg.

succes.

jesito
Berichten: 12806
Geregistreerd: 14-08-04

Re: Kat krabt aan bank, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 08:13

Nou ja zeg, je pa wil 'm dood slaan.
Wij hebben sinds vorig jaar een gloednieuwe bank en toch gekozen voor stof, we wisten van tevoren dat het met toen nog maar twee katten, een uitdaging werd.
We hebben de krabpaal er toen dichtbij gezet en steeds als ze aan de bank krabde of wilde krabben zetten we ze bij de paal.
Het gebeurd soms toch nog wel eens hoor, maar ja we hebben katten, so be it.