Berner Sennen fokkers ervaringen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ijsklontje

Berner Sennen fokkers ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 16:42

Ik ben opzoek naar ervaringen met verschillende fokkers van berner sennen honden.

Natuurlijk ik weet dat ik via de rasvereniging kan zoeken, maar ik wil graag ervaringen van mensen zelf.

Ik wil op termijn weer een pup, nadat we onze Dana vorig jaar op 12 jarige leeftijd hebben moeten laten
inslapen.
Ik wil een goed vertrouwd adres. Ik wil mijn nieuwe hond een goede basis geven om weer oud te worden.
Natuurlijk geeft niemand mij die garantie, maar ik wil wel alles doen om het te kunnen realiseren.

R00s

Re: Berner Sennen fokkers ervaringen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:25

Ik pb je :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:27

Wij hebben hier onze Berner vandaan: http://www.vdluvoheem.nl
Er staat een foto van bij kopje Pups. Het C- Nest en dan de foto waar Cai onder staat.

Hij is nu 6 jaar. En nog steeds gezond. Alleen door een klein ongelukje is hij 3 jaar geleden verlamd geweest. Maar dit heeft niks met de Berner kwalen te maken. Zijn voorouders hebben ook allemaal mooie leeftijden bereikt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 20:42

Enigste wat ik weet is dat je erg goed moet zoeken naar een goede fokker bij de berners. Lang niet alle fokkers die bij de rasvereniging aangesloten zijn, zijn ook goede fokkers helaas. Verder ben ik niet bekend met het ras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 21:27

dierenfan schreef:
Enigste wat ik weet is dat je erg goed moet zoeken naar een goede fokker bij de berners. Lang niet alle fokkers die bij de rasvereniging aangesloten zijn, zijn ook goede fokkers helaas. Verder ben ik niet bekend met het ras.

Dat heb je wel bij elk ras denk ik :)

Wij zijn specifiek op zoek gegaan naar fokkers, die de honden niet in kennels hielden. En daarnaast ook naar de foklijnen van de ouders. En waaraan ze overleden zijn, en de leeftijd en ziektes natuurlijk

ijsklontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 11:00

bedankt allemaal voor het mee denken.
Ik heb nu 2 fokkers op het oog. Een duitse fokker en een in Nederland. Ik wil graag afwijken van de standaard lijnen. Om zo veel mogelijk vers bloed te hebben. Er zijn natuurlijk een aantal bekende fokkers, maar wilde idd geen grote fokker.