Een jaar later weer een zwerfhond.. Update P19!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Een jaar later weer een zwerfhond.. Update P19!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 12:45

Vorig jaar vonden mijn man en ik de gedumpte Nora in de duinen van Rockanje [BB] Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden
Helaas vandaag vinden we tijdens een wandeling met de hond op Flakkee wederom een (waarschijnlijk) achtergelaten hond.
Een (kruising) herder teef. Broodmager en erg afstandelijk. Gezien haar conditie zwerft ze al enige tijd rond.
We gaan vanmiddag terug met voer en een riem om te kijken of we haar weer zien en kunnen pakken. Lukt dit niet dat schakelen we wederom de dierenbescherming in. Deze hebben met Nora toen der tijd ook succes gehad. Gelukkig is het weer nu een stuk milder als vorig jaar. Maar sneu is het wel.

Word vervolgt.

Moderatoropmerking:
Hond is helaas overleden, zie update op pagina 19
Laatst bijgewerkt door Neej op 04-01-13 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast ivm hond helaas overleden

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 12:50

Dat meen je niet -O-
Ik snap dat echt niet..

Misschien is ie wel weggelopen tijdens het uitlaten..

Ibbel

Re: Een jaar later weer een zwerfhond gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:00

Hoeft idd niet gedumpt te zijn, op de Ginkelse Hei is ook al maanden een jonge Duitse herder 'zoek'. Ergens van geschrokken en weggevlucht. Maar daar wordt wel voor geflyerd door z'n baas. Is ook recent nog gezien, maar (nog) niet te vangen. Vreselijk, je moet er niet aan denken...

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:01

Super dat je teruggaat vanmiddag TS! Ben benieuwd hoe dit verder gaat..

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:02

Zou eens op marktplaats bij gevonden of vermiste dieren kijken of andere websites.
Heb namelijk gehoord dat de laatste tijd veel honden worden gestolen. Als de dieren niks waard blijken te zijn dumpen ze ze ergens.
Dus misschien is die wel van iemand van wie die gestolen is?

lisetteexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:04

Wat verschrikkelijk
Hopen dat hij gewoon van iemand is

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:04

Veel succes vanmiddag. Hoop dat de hond toegankelijk genoeg is om snel actie te kunnen ondernemen. Wellicht met voer. Hoe reageerde de hond op jullie hond?

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 13:14

Jeetje wat naar.. Hoop dat se snel gevangen kan worden en hopelijk kan zij met haar oude baasje herenigd worden. Zou fijn zíjn! En anders een ander goed thuis. Je weet idd niet of ze gedumpt of weggelopen is,

Mijn vorige hond is met uitlaten bij mijn ex-vriend ook geschrokken en weggerend. Dit soort dingen gebeurd ook helaas. Ik heb ook weken gezocht, geflyerd, oproep in de krant etc. Helaas is hij door een auto geschept en overleden..

Hopelijk heeft deze hond meer geluk. Ik houd je topic in de gaten vind het super dat je je hiervoor inzet en wens je veel succes!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 15:11

Het gebied waar de hond loopt is ver van autowegen, dus de kans dat ze aangereden zal worden is klein. De hond reageerde sociaal op onze hond, ze zocht enige toenadering. Dus straks nemen we onze hond ook weer mee en gaan we gewapend met frikandellen en een riem opzoek. Dus duimen maar.
Overigens staat deze hond nergens als vermist geregistreerd, niet op mp, amevedi, da en hondenfora.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 18:55

Nou we zijn net thuis en hebben de hond weer gezien. Helaas was ze buiten ons bereik en konden we weinig (er zat een flink stuk water tussen). Ik ga het iig vanavond melden bij de juiste persoon van de db, en dan maar hopen dat deze actie ondernemen en de hond vinden. Het leek me nog een vrij jong dier.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:52

arm dier, goed van je dat je je zo inzet.
heel veel succes.
ik ga dit volgen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:02

Pff.. het gebeurt echt teveel!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:05

ik ga dit weer volgen hoop dat jullie wat kunnen betekenen vor ook weer deze hond.top van jullie ts ;)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:06

Dit meen je niet.. Wordt je toch mega moedeloos van als het idd weer een achtergelaten hond betreft! zucht -O-
Mocht het idd zo zijn dan weet ik nog wel een heel fijn huisje voor het diertje. Mijn moeder is net haar hondje kwijt, ze zoekt nog niets nieuws , maar ik weet heel zeker dat ze met zo'n dier heel graag haar huis en haard en vooral haar liefde wil delen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:09

Wat worden er toch weer snel conclusies getrokken! Zucht. Misschien gaat het idd om een hond die weggelopen is?

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:15

Cassidy schreef:
Wat worden er toch weer snel conclusies getrokken! Zucht. Misschien gaat het idd om een hond die weggelopen is?

dan zou toch wel ergens melding gedaan zijn.ts geeft aan dat hij nergens als vermist opstaat.dus dan ga je toch er bijna zeker van uit dat het hondje gedumpt is.wel vreemd zo op de zelfd plek.misschien zelfde eigenaar als de hond van 1jr geleden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:20

Het kan inderdaad van alles zijn! Wij hebben ook eens een hond gevonden. Uiteindelijk hadden die mensen wel het asiel gebeld, maar door allerlei miscommunicatie was er geen onderling contact met de opvang waar wij het dier gebracht hadden en is er een dag langer overheen gegaan voordat de hond weer verenigd konden worden met zijn baasjes.
Hopelijk wordt ie gauw gevangen en nog meer hoop ik dat ie dan wel gechipt is!!
TS, super dat je weer stappen onderneemt en ga heel hard duimen voor weer net zo'n goede afloop :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:25

Ik wil er niet eens aan denken dat de eigenaar de zelfde is of zou kunnen wezen. Het blijkt gewoon weer een hond ? dier te zijn wat aan zijn lot wordt over gelaten.. dat feit alleen al maakt je zo intens verdrietig.
Het is nog steeds geen leeggedronken pakje appelsap, het is gvd een dier!
Het pakje appelsap gooi ik altijd in een container.. raad eens wat ik/andere dierenliefhebbers doen als je toch van je dier afmoet door wat dan ook, dan neem je je verantwoordelijkheid!!.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 20:36

Het hóeft geen gedumpt dier te zijn!! Als je bijvoorbeeld het topic bekijkt over die golden retriever. Dat arme dier heeft 3 maanden rondgezworven nadat ze geschrokken was van vuurwerk! Is ook in allerlei streken geweest, terwijl haar baasje alles op alles zette om haar terug te vinden!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:16

De mail naar de DB is er inmiddels uit. Hopelijk kunnen ze wederom iets betekenen. Ik denk dat de DB ook wel inzage heeft in meldingen van vermiste honden. Dus mocht het een zoekgeraakte hond betreffen weten we dat snel genoeg.
Aangezien we hier op een eiland zitten denk ik dat de kans klein is dat het dier van weet ik veel hoe ver komt. Ik vermoed dat het toch een 'lokale' hond betreft.
Maar we zullen zien. Zodra ik meer hoor van de db meld ik het.

Wij waren eigenlijk van plan om morgen in Roosendaal te gaan wandelen met de hond, maar we keren liever morgen weer terug naar het des betreffende met een extra riem en voer. Je weet nooit tenslotte...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:24

Tjeetje niet weer... Good luck.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:24

Succes Kaspar. Respect!

Ik heb hier ook zo een dumper liggen, een senioren hond, kent alles, duidelijk te merken dat hij ooit een prettig huis heeft gehad, opvoeding en aandacht en dan gewoon gedumpt, in erbarmelijke staat in asiel afgegeven, zwevend op straat.....wat moet er dan in het koppie van zo een oud ding rondgaan

Wij zijn er super maar dan ook super blij mee, zo een lieve en makkelijke hond is het....onbegrijpelijk....hij heeft een paar maanden in het asiel gezeten, nooit is er een oproep naar hem gedaan, kortom weggelopen of niet, ook niet gezocht....want dierenasiels maken meteen met foto en al kenbaar dat er weer een hond is binnengekomen....

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 22:34

Ik ben benieuwd, zielig voor de hond. Of hij nou weggelopen of gedumpt is.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:48

Ik heb al reactie terug van de db meneer. Heerlijk dat er zo snel gereageerd word.
Helaas kunnen ze in dit gebied niets voor de hond betekenen. Wel word er een ambulance ingeseind om naar de hond uit te kijken. Tevens word asiel spijkenisse op de hoogte gebracht, dus mocht de hond gevonden worden is de ksns groot dat deze daar terecht komt. Als dit het geval is, geeft de db meneer dit aan mij door.
Wij gaan in iedergeval met regelmaat deze week met de hond wandelen in dit enorme gebied, in de hoop haar toch te treffen. Dus duimen maar dat het goed uotpakt voor het beestje, zo niet dan is het helaas erg spijtig voor de hond.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-12 22:50

We hebben inmiddels een groep hondenmensen opgetrommeld die mee gaan wandelen en uitkijken naar de hond.