de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 15:05

Merle X Merle (arlequin X arlequin) is niet toegestaan bij veel Kennelclubs, o.a. die in Nederland, vanwege de er mee gepaard gaande ernstige gezondheidsrisico's.

Dit zou een chihuahua (kruising)pup zijn uit een merle x merle combi. Ik heb wel eerder foto's gezien van doublemerles met oogproblemen maar dit is nieuw voor me, zou dit echt een uitvloeisel zijn van die, eufemistisch gestelde, onverstandige kleurkruising?

Pas op, deze foto kan schokkend zijn:
http://imageshack.us/photo/my-images/84 ... xmerle.jpg

Uploaded with ImageShack.us

veel te korte gedrongen neus, hond krijgt ademhalingsproblemen en kan niet tegen warmte, rennen houden ze al helemaal niet vol en vaak moet er een operatie aan te pas komen om deze honden normaal te laten ademen...
Afbeelding

veel te kleine koppen, de dieren hebben heel de dag pijn... 24/7 hierbij is het brein te groot voor de schedel en duwt deze richting de nek hetgeen resulteert in chronische pijn en ook gedragsproblemen als "luchtkrabben".
Afbeelding

Afbeelding

een filmpje van een cavalier met syringomeyelie...
http://www.youtube.com/watch?v=Zy-djAcVTaw

zo zijn er uiteraard nog veeel meer voorbeelden van rashonden die verpest zijn door de mens :( in en in triest!
Laatst bijgewerkt door RianneH op 03-12-12 21:04, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Eerste foto in link gezet

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:07

daarom heb ik vuilnisbakkenrassen...ik weiger hier aan mee te doen :(

troi

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:08

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 15:09

daarom heb ik een ras die al honderden jaren hetzelfde is, geen gecreerd ras en al helemaaaal geen mode ras maar zou idd nooit aan zulke praktijken mee doen.. arme hondjes
maar ja ... de mensen die ze kopen vinden ze zoooo schattig dus het fokken gaat uiteraard rustig door ;)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:10

arme beestjes, en wat een mens wel niet kan aanrichten he!
Ik heb zelf een flat coat.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:11

geerke schreef:

Laten er toch net zoveel vuilnisbakkies zijn met problemen .

mcsjelle

Re: de verschrikkelijke creaties van de mens... (schokkend)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:13

kohtje: Tuurlijk worden ook vuilnisbakjes ziek, maar die hebben echt niet zoveel erfelijke aandoeningen als de rashonden.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:13

Tjah, als mensen beesten blijven kopen, blijft er gefokt worden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:14

kohtje schreef:
geerke schreef:

Laten er toch net zoveel vuilnisbakkies zijn met problemen .

nou,de problemen die ik op die foto's zie heb ik in iedergeval niet.
En ik geloof daar niets van,dat vuilnisbakjes net zoveel problemen hebben.
Maar ja,wat weet ik er van....heb pas 30 jaar honden,vuinisbakjes.
1x een rashond gehad,die is vijf geworden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 15:16

vuilnisbakjes worden niet gefokt om direkt mooi gevonden te worden, niet gefokt voor shows etc.
waar het in mijn ogen verkeerd gaat in de rashonden fokkerij is dat het een pure creatie is van de mens door de jaren heen, een ras als bijv de bulldog moet de neus platter en platter want dat word dan mooi gevonden :S ... daar gaan de "fokkers" jaren lang op selecteren en zo krijg je extreme gezondheidsproblemen

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:17

Verschrikkelijk! Mensen denken alleen maar aan hun zelf en hun "ideale" beeld van een hond.
Zelfde als de herdershonden die met veel te lage achterhand worden gefokt.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:19

Het is inderdaad triest, maar het kan veel extremer dan wat je hebt geplaatst es, als ik deze dieren zie schaam ik me dat ik een mens ben.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Een ras hond kopen is niets mis mee, mits je gaat voor een ras die nog een hond kan zijn en als je bijv voor een chihuahua gaat dat je een fokker zoekt die normale grote en hoofden fokt in het ras.
Er zijn ook genoeg kruisingen die ook te ver gaan helaas word daarin ook genoeg doorgefokt. Men vergeet dat kruisingen ook gewoon rashonden zijn die gecombineerd zijn en dus van alle kanten andere ziektes en afwijkingen mee kunnen krijgen. Hierin worden ouders vaak niet getest en is de kans op fouten afwijkingen ea net zo groot.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-12 15:21

helemaal met jou bericht eens mar
idd wat je zegt een rashond kopen is niks mis mee maar je moet zooo goed opletten en vooral vooruit kijken! over 12 jaar wil je nogsteeds plezier hebben van diezelfde hond!

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:22

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:22

wat ben ik blij dat wij een ras hebben wat bijna niet voorkomt en er dus ook niet
heel veel mis kan gaan met fokken want er zijn in nederland maar 2 fokkers
we hebben trouwens een grote munsterlander. de fokker is van het Meekenesch.
foto: http://i47.tinypic.com/bdmk94.jpg
sorry voor het linkje foto is te groot
de hond word trouwens morgen 11

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:25

Ikwashier schreef:
Bah, zulke honden zijn toch niet eens mooi meer.. Bij Duitse herders zie je het ook wel eens, die lopen helemaal naar beneden. Kan toch niet goed zijn? :?

[ Afbeelding ]

Dan vind ik ons vuilnisbakkie toch een stuk mooier <3
http://www3.picturepush.com/photo/a/11548676/640/11548676.jpg

Op de herders verkijken mensen zich snel deze honden worden zo gestackt oftewel neer gezet om zo extreem te lijken. Veelal zijn die honden helemaal niet zo extreem als ze gewoon staan en is de rug gewoon correct.

jonge hond extreem neer gezet
Afbeelding

Zelfde hond (achtervoet/hoeking oogt wat raar maar zoals je kan zien de rug ineens recht)
Afbeelding

Edit nou ben ik het wel met je eens dat de hond op de getoonde foto te rond in de rug is, deze zal normaal staand ook een zadelrug behouden
Laatst bijgewerkt door Seven op 03-12-12 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:29

Je hebt fokken en vermeerderen en verminken.
Ik ben voor fokken of het nu met papier is of niet.

De overige 2 tja helaas het gebeurt, het zal niet stoppen zolang er vraag naar is.
Met meer voorlichting zal het wel verbeteren.
Nadeel hiervan is dat die voorlichting ook goed ontvangen moet worden anders heeft het nog geen nut.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:42

@Seven: Gelukkig kan het ook zo :j Ik vind het vooral verschrikkelijk als mensen trots zijn op een 'ronde creatie.'

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:47

Bij mijn ras de dobermann vind ik het ook heel jammer dat er net als bij meerdere rassen een verschil word gemaakt tussen show en werk type.
Bizar dat een werkras puursang ineens niet meer voor de africhting word gefokt maar enkel voor shows :(

Show dobermann
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dieren zijn totaal niet meer geschikt voor de africhting door de holle rug en veel te lange iele nek -O-

En de dobermann in het meer werktype/ old school type, body en koffer geen lange maar wel sterke hals en toch adel.
Afbeelding
Afbeelding

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:48

Brr erg he. Snap ook niet dat je zo'n hond koopt. Wij hebben ook een 'rashond', Frisese Stabij maar deze honden zijn over het algemeen vrij gezond en worden niet echt op specifieke extremen gefokt.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:50

@Seven je ziet dat idd in de boxers ook wel.
Iele kleine hondjes met veels te korte neusjes in mijn ogen (en ze zijn al kort).

Al moet ik wel toe geven dat ik er nog niet uit ben of het nu verschillen zijn in show type en werk type, of dat het nu gewoon de "moderne" boxer word...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:52

Ik vind het zo raar dat dit soort dingen nog bestaan... Al die mensen die een hond met een korte neus kopen of een cavalier mogen wat mij betreft bestraft worden voor dierenmishandeling. Dat soort rassen zijn niet meer te redden en het is belachelijk dat het nog mag en wordt gefokt.
"ja maar, ik zorg dat mijn hond niet teveel loopt als het warm is, dus heeft hij geen last van ademnood of oververhitting" en "het maakt me niet uit als hij wat korter leeft doorheupproblemen, want dan heb je toch een paar jaar een leuke hond"... jak jak jak, kan echt niet tegen dat soort mensen.

Doe mij maar mijn sportieve vuilnisbakken die alle eigenschappen hebben die een hond hoort te hebben om zijn natuurlijke gedrag zonder schade te kunnen laten zien. Gewoon een gezonde, normaal gebouwde hond van een gezond formaat.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-12-12 15:53, in het totaal 1 keer bewerkt

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:52

bah.. wij hebben twee honden, één labrador 'met HD' en een vuilnisbakkenras. We hebben nog nooit (afkloppen) gezondheidsproblemen gehad met onze vuilnisbak! Voor mij dus geen doorgefokte rashond meer.
De labrador heeft alle papieren en gezondheidsverklaringen meegekregen en kwam van een erkende fokker ;)

Shirrlfl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:54

Afschuwelijk echt... Vooral die chiuauas tegenwoordig..
Nou vraag ik me hoe dit zit met cocker spaniëls? Is hier ook wat mee door het doorfokken?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 15:57

Ja ik vind het zonde ook bij de boxer :j
Wij trainen veel smaen met boxers dit zijn gewoon werk types niet te bulldig achtig maar ook zeker geen iele honden, mooie koffer en goed werken.

Bij de dober wod het verschil echt te extreem ik kan me niet voorstellen dat iemand een showtype kiest je gaat dan totaal niet meer voor de dober het karakter is ook niet meer zoals het hoord te zijn. Jammer

Kwa HD is het ook erg afhankelijk van de voeding, beweging ea. Daarnaast is het een sluimerend iets ookal is je hond 4 generaties vrij dan kan het alsnog in een pup voorkomen dit heeft niets met rashond te maken er zijn net zoveel kruisingen met deze problemen maar daarin word niet getest en het percentage zal je dus nooit weten.

Cockers zijn ook veel in doorgefokt om een welvend voorhoofd te krijgen als je de amerikaanse cockers ziet is het totaal niet de cocker die wij gewent zijn :j Nu heb je natuurlijk 2 types in de cocker spaniel maar de amerikaanse lijkt steeds meer door te slaan