Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sassol schreef:Naast dat BARF en NRV niet helemaal overeenkomen, klopt er volgens die percentages dus al helemaal niks van die 'complete' KVV's en zit er in geen van beiden bot. Zijn die vitaminen/mineralen premixen dan zó krachtig dat je de rest van de percentages/inhoud ook door de war kan schoppen?
kimmie261 schreef:bot wordt vervangen door een calcium supplement,dat is niet zo moeilijk ,plus in vele kvv's zit als calciumbron gewoon bot...
en die percentages zijn niet in alle kvv's niet kloppend,in smuldier zit bv 70% spiervlees en 15% orgaan en groente en schapenvet geloof ik zo uit mijn hoofd,calcium is als supplement toegevoegd.
hier kan je zien dat de meeste kvv makers niet 'zomaar' wat doen:
http://www.voerwijzer.com/kvv-vergelijken
Sassol schreef:NWDynamite: Bibi is geen KVV, daar je van diersoorten af moet wisselen. Deze valt dus onder het kopje: gemalen mixen.
In Carnibest zit geen botsupplement toegevoegd, deze is op basis van een premix.
Voor de vorm dan ook de lijst van Carnibest erbij:
Rundvlees en -organen, kippenvlees, fijngemalen groenten, rijst, koudgeperste zonnebloem- en lijnzaadolie, vitaminen en mineralen.
Overigens is er van Carnibest nergens te vinden (en geven ze dit ook niet vrij) wat voor percentages er in zitten, of wat voor orgaan er dan in zit. Vandaar dat ik Carnibest ook niet erbij gezet had.
Sassol schreef:Dat het op hun site staat maakt het dus nog niet zo. Er zit namelijk alleen rund en kip in (behalve de schaapmix, dan zit er schaap en kip in). 2 diersoorten = niet compleet.
kimmie261 schreef:omdat aan kvv's meestal ( niet bij allemaal) een premix toegevoegd is wat de kvv compleet maakt...
is er geen premix eraan toegevoegd dan moet je net als bij nrv/barf verschillende diersoorten voeren.
essiesilly schreef:kvv staat btw voor kant en klaar vers voer niet Kompleet want dat schrijf je met een C![]()
verder kloppen je percentages van zowel barf als nrv niet... veeeel te weinig bot.. althans zelf samen stellen geef je een hoger botpercentage wat uit 50% bot en 50% vlees bestaat.. vleesbot word dat wel genoemd. met 20% gaan de meesten geheid aan de race kak.
ik voer bijv. 50%bot, 15% orgaan, 5% groenten/extra als een ei of yoghurt ofzo (groenten lusten ze niet graag) en 30 % spiervlees
het is maar net waar je hond het goed op doet, heeft hij bij 50% te harde ontlasting moet dat naar beneden en kan je orgaan bijv. omhoog