Het ras trekt ons ontzettend aan, en niet alleen vanwege de prachtige looks.
We zijn ons momenteel flink aan het verdiepen in het ras qua karakter en genetische aandoeningen.
We hebben alleen zelf persoonlijk geen ervaring met dit ras. Mijn vriend heeft altijd 2 honden gehad, die na ons samenwonen
bij zijn ouders zijn gebleven. Op diverse country evenementen hebben we deze honden ook voorbij zien komen en hebben
we eens aan de eigenaren wat dingen gevraagd.
Zelf denken we dat dit ras goed bij ons gaat passen.
Mijn vriend werkt fulltime, en ik parttime met +/- 20 uur per week.
We wandelen graag en hebben sinds kort de nieuwe hobby Geocaching erbij.
Ook doen we beiden paardrijden, waar de bedoeling is, dat wanneer de Aussie oud genoeg is en conditie opgebouwd heeft,
deze mee kan tijdens onze buitenritten en tochten.
Thuis hebben we een 1-gezinswoning met tuin van 9 X 6 meter ongeveer. Ook wonen er 2 katten bij ons, waarvan 1tje zowiezo
samen met honden kan. De ander zal even moeten wennen, maar daarom is een pup weer fijn. Die zal minder bedreigend en imposant
overkomen.
Direct tegenover ons huis is een uitlaat veld, ongeveer 20 meter verder

Op 20 minuten lopen is een bos en op 10 minuten met de auto ligt de Brunssummerheide en Teverenerheide.
Uitlaat mogelijkheden genoeg, is ons geluk!
Ik zoek dus nu eigenlijk meer persoonlijke ervaringen met dit ras.
Vooral qua training en ontwikkeling van de hond. Wat zijn jullie positieve maar misschien ook negatieve ervaringen met dit ras?
Alles kan mij helpen meer inzicht te krijgen op dit ras.
Momenteel zijn we rond het kijken naar erkende fokkers, die dus via ASCN of een ander erkende stiching, officieël fokken
met stamboom. Zodat we zoveel mogelijke genetische "foutjes" kunnen uitsluiten. We zoeken naar nestjes in 2013.
Dus ervaringen met fokkers zijn ook zeer welkom!
Zelf woon ik in Zuid Limburg

Niet de meest logische keuze zou je denken, maar ik werd verliefd op het ras omdat onze buren er een hebben (tevens de fokkers van onze pup). Zij hebben ons dan ook de eerste weken begeleid.
Broome kent al verschillende leuke trucjes buiten de 'noodzakelijke' dingen. Zo kun je hem 'doodschieten', je zegt pang en richt hand op hem en hij valt 'dood' neer