Kleine introductie: Zoe is met 6 maanden bij mij gekomen als nablijvertje uit een nestje kittens. Dit waren geen stamboomkittens, beide ouders hadden wel een stamboom. Zoe is een hele mensgerichte kat, zeer sociaal naar mens en dier en erg vocaal

Nu heb ik haar 5 weken geleden weggebracht naar een kennis om met haar Bengaal te laten dekken. We wilden zelf een tweede kat, en mijn moeder en schoonmoeder wilden ook graag een kitten. Haar kater heeft wel een stamboom, maar de kittens zouden dit niet krijgen. Ze heeft daar 3 weken gelogeerd en dat ging prima. Bij thuiskomst bleek dat ze een oogontsteking had, welke met 2 dagen zalf weer helemaal verholpen is. Wat me opviel was dat ze wel magerder en wat stekelhariger was dan normaal, maar een andere omgeving etc kan daar natuurlijk reden van zijn dus heb er niet direct aandacht aan geschonken. Toen ze eenmaal thuis was viel het me op dat ze veel sliep, minder at en ook niet meer bij me kwam slapen. Dacht dat het misschien door de drachtigheid kwam, maar ben voor de zekerheid maar even langs de dierenarts gegaan omdat ik haar wel in conditie wilde houden tijdens de zwangerschap. Hij kon nog niks voelen en merkte inderdaad op dat ze er slechter uitzag dan normaal (ben in maart nog voor controle geweest ivm enting en aids/leukemie test).
Ze had nu 39,4 koorts en hij heeft haar gewogen. 3,2 kilo, wat voor haar formaat kat nog niet alarmerend was. Ik moest het even aankijken en met een weekje terugkomen als het niet verbeterde.
Een week later ben ik weer geweest en had ze 39,6 koorts en woog ze nog 2,5 kilo. Ze is dus in een week tijd ruim 0,7 kilo afgevallen. Ook haar gedrag verbeterde niet en ze bleef maar lusteloos en slapen.
Ik heb astronautenvoeding gekregen en metacam, maar ook dit at ze niet en de medicijnen lijken niet te helpen.
Gisteren heb ik een echo gehad en bloedonderzoek. Uit de echo is niks naar voren gekomen, baarmoeder en organen zagen er keurig uit. Het bloedonderzoek is gedaan op de orgaanfuncties, rode/witte bloedcellen en nogmaals aids/leukemie. Ook hier komt niks uit, geen ontsteking...niks.
Ondertussen zit de dierenarts met zijn handen in het haar. Er zijn geen symptomen als braken, diarree, vuiling etc. aan de hand, maar de koorts / afvallen / slechte vacht maken dat er wel snel gehandeld moet worden. Nu moet ik overgaan tot vloeibare dwangvoeding en krijg ik speciale tabletten voor misselijkheid en stimulans maag/darm kanaal. Als dit niet helpt, dan wordt ze opgenomen.
Maar wie herkent dit of kan enigszins thuisbrengen wat het is?