hoelang duurt het voor de tandjes van mijn pup terug zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

hoelang duurt het voor de tandjes van mijn pup terug zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 19:53

omdat ik hier geen ander topic over kon vinden, en op google ook niks kon vinden..
onze pup is 4,5 maand oud en is nu haar tandjes aan het wisselen. hier houden wij ook rekening mee qua eten en we hebben allemaal kauwbotjes enz..
nu is ze dus alle 4 haar hoektanden kwijt en een aantal voortandjes en kiesjes.


wij vroegen ons dus af hoe lang het duurt totdat ze ongeveer terug gegroeid zijn?



nu ze dus geen hoektanden meer heeft eet ze ook iets moeilijker..
wij geven haar nu puppyvlees uit blik..
iemand nog andere tips waar ik rekening mee kan houden om het makkelijker te maken?

alvast bedankt :)

TeSzZz
Berichten: 1756
Geregistreerd: 17-02-05
Woonplaats: Leeuwarden

Re: hoelang duurt het voor de tandjes van mijn pup terug zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:46

Wat voor vlees uit blik geven jullie? Hou er rekening mee dat dit bij de supermarktmerken vaak meer water/zout/suiker dan echt vlees is. Als je normaal brokken geeft zou je het kunnen weken in wat warm water.

Bij Gizmo waren de tandjes al heel snel weer terug. Ze begonnen bij zijn hoektanden bij 2 al door te komen voordat ze er uberhaupt uit waren, en de andere kwamen meteen de dag na het verliezen door.

Wij kregen nog de tip een nat washandje in te vriezen of de kong met wat yoghurt of kippenbouillon erin.

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Re: hoelang duurt het voor de tandjes van mijn pup terug zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 21:04

we geven haar Pedigree junior lamsvlees met rijst erdoorheen.
we hebben ze al geprobeerd te weken maar ze vind ze dan echt niks aan ;(

bedankt voor de tip! ik ga meteen een washandje invriezen :)

ESSIE70
Berichten: 1272
Geregistreerd: 25-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 21:19

Bij mijn pup kwamen eerst de hoektanden door voordat de melktanden eruit vielen.
Mijn pup is nu op 1 week 6 maanden en heeft vanochtend z'n laatste kies gewisseld,maar ook daar zit al
een nieuwe kies.
Hij is dus eigenlijk niet tandloos geweest :D

dierenfan
Berichten: 9620
Geregistreerd: 27-02-10

Re: hoelang duurt het voor de tandjes van mijn pup terug zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:09

ik zou echt die pedigree zooi niet in mijn pup stoppen die vollop in de groei is en veel goede voedingsstoffen nodig heeft! Pak dan smuldier/rodi/AHV/o.i.d. uit de vriezer en dan complete versie. Is ook vlees maar vele malen beter qua kwaliteit. Let erop als je bijv. normaal 20 gram brok geeft dat je dan wel 40 gram vlees moet geven (dubbele dus).
Wil je perce geen vers voeren pak dan zeker al renske/orijen/bozita blikvlees wat al beter is qua kwaliteit dan die pedigree zooi (hoewel ook dat vlees niet echt aan te raden is).

Dat ze zoveel tanden mist vind ik persoonlijk ook niet echt fijn klinken. Ish et een kruising/stamboomhondje? Iets bekend over voorouders/ouders en of die een compleet gebit hadden?

xZiva_

Berichten: 3995
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 22:27

ik zal tegen mijn moeder zeggen dat ze ander vlees moet halen :j
ze is een kruising shi tzu x boomer x pekinees x jack russel x boeren fox..
de dierenarts heeft ook al gezegd dat we haar erg in de gaten moeten houden dat ze niet bijvoorbeeld 5 of 6 hoektandjes krijgt omdat het wel vaker voorkomt bij kleine hondjes..
ze mist nu haar hoektandjes, 2 voortandjes en 1 kiesje.. de rest van de voortandjes is al weer terug gegroeid :)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: hoelang duurt het voor de tandjes van mijn pup terug zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:56

Bij al onze honden drukten de nieuwe tanden de oudere er uit en zijn ze nooit tandloos geweest.