Wat kost jou puppy cursus?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

neres

Wat kost jou puppy cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-12 11:55

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wat jullie voor de puppy cursus betalen?

- Watvoor cursus is het (bepaalde trainingsmethode?)
- Hoeveel lessen heb je gehad?
- wat vond je van je cursus?

Weet iemand een goede puppy cursus omgeving eindhoven/ Veldhoven/ Kempen

fjordjes

Re: Wat kost jou puppy cursus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:58

Misschien net iets te ver voor jou, maar wij deden de puppycursus in Liessel en daar betaalde ik 30 euro voor, weet niet precies meer hoeveel lessen het waren maar de cursus was van eind augustus tot ergens in januari elke zondag op enkele dagen na. Kregen er een boekje en geel hesje bij. Waren duidelijke lessen, de groep bestond uit ongeveer 12-15 lessers.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 11:59

Ik denk 50 euro, maar het is niet maar één cursus, gewoon inschrijvingsgeld voor de hondenschool voor één jaar, en na de puppyklas (2x per week) gaan we over naar de juniors, dan A-klas, B-klas, C-klas etc, op basis van af te leggen examens. Alle klassen zijn 2x per week drie kwartier les.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 12:55

Die van ons kost 130,- en daarvoor krijg je:
- 11 praktijklessen
- 1 theorieles
- Les is wekelijks en duurt 1 uur
- De groep is maximaal 10 personen groot, met 4(!) gediplomeerde instructeurs
- Elke les persoonlijk aandacht, dus 1 op 1 oefenen
- Aan het begin kregen we een informatieboekje, snoepjes en een speeltje
- Cursus heeft geen landelijk examen oid, maar je krijgt aan het einde een certificaat en er wordt per combinatie gekeken wat je kunt leren, dus het is echt 'les op niveau' :)
- ...een hoop gezelligheid! :j
Tenminste, ik vind het keileuk op de cursus. Ik zit bij Hondeschool Akela, das in Bakel (bij Helmond)
http://hondenschool-akela.nl/

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:33

Puppycursus is bij ons 82 euro voor 17 lesuren in 13 weken. Is dan combinatie pup/jonge hond, ergens halverwege neemt de trainer 'onverwacht' het pupexamen af (waar je overigens niet voor kunt zakken hahah ;) ) Trainingsmethode is niet speciaal ofzo, maar gewoon vanuit positive reinforcement, niet met een clicker ofzo. Is incl Praktijklessen, een theorie-avond, boekje, afnemen examens etc.. Daarbij komt overigens ook nog lidmaatschap van 25 euro p/j :j

De vervolgcursus kost dan overigens 55 euro voor 12 lesuren :)

TeSzZz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-12 13:43

Bij ons betaal je 30 euro per jaar lidmaatschap van de club en daarnaast per cursus.
Puppycursus was 6 keer een uur en kostte 36 euro.
We doen nu gehoorzaamheid A en betalen 60 euro voor 10 lessen van een uur, incl een clubexamen.

Bij ons krijg je de keuze of je met of zonder een clicker wil trainen. Wij doen het met en dat wordt ook aangeraden, maar als je liever zonder doet is dat ook prima. De groepen zijn tot nu toe 6-8 personen geweest met een instructrice en een assistent.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 10:51

Zo dat zijn hele verschillen in prijs en lessen zeg!
@ fjordje Liessel is inderdaad net wat te ver weg voor ons.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:54

Ik krijg het idee dat het in België goedkoper is? Hier bij ons in de buurt zijn ook niet echt speciale puppycursussen, wel gewoon een puppyklas waar je bij blijft tot 5-6 maanden oud, en dat is dan 2x per week les, op puppyniveau. Buiten de oefeningen (zit, lig, aandacht naar baasje, komen, etc) is het ook wennen aan nieuwe dingen (enge geluiden, over dingen lopen enz) en het laatste kwartier van élke les altijd speelkwartier, alle puppy's los en samen spelen, en af en toe moet je dan je puppy oproepen en weer laten spelen, zodat ze leren dat komen naar de baas niet het einde van spelen betekent.

Ik vind het wel een goeie aanpak :j

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:56

Wij betalen 50 euro per maand voor twee honden. Daarvoor krijgen we twee keer per week een uur les.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:57

In Valkenswaard (VVH) was het altijd erg goed, maar het is al een tijdje geleden dat ik puppycursus heb gedaan en er is nogal wat veranderd aan instructeurs, en niet ten goede.

Ik zal even kijken of ik een prijs kan vinden.

Hier is de pagina met de prijzen, hoeveel lessen kan ik zo vlug niet vinden maar ik herinner me iets van 15 bij de GH toen der tijd.
http://www.vvh-info.nl/content/view/14/20/
Laatst bijgewerkt door Azmay op 19-06-12 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 10:59

Ik was €100,- kwijt voor 10 lessen incl. examen en theorieboek en theorieavond. Een les duurt een uur en is 1x per week.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 16:13

€ 60,- voor 10 lessen in groepjes van 4 á 5 pups en gericht op positief trainen maar waar je ook gerust wel eens je hond recht kan zetten (zonder slaan/schoppen e.d. uiteraard) als hij loopt te klieren (hoewel dat bij pups uiteraard niet gedaan wordt maar volwassen honden die duidelijk niet mee werken wel en dan gewoon op een normale manier even doorpakken en duidelijk zijn dat hij wel moet zitten i.p.v. ervandoor gaan ofzo)

Geen speel kwartier en daar was ik ook heel blij mee, trainen is trainen en dat doet mijn hond met mij en dan moet hij niet leren dat er ook elke keer een tijd is dat hij mag spelen met andere aanwezige honden, dat gebeurd maar buiten het veld ergens als dat perce nodig is.

Wel al leren hier komen, zitten, liggen, door de tunnel gaan, langs andere honden netjes mee lopen en wat gekke trucjes zoals poot geven, tussendoor je benen weven, rond zijn as draaien (met beperkingen omdat het puppen zijn die in de groei zijn en de gewrichten zo wel flink belast worden), spelen met de baas en speeltje terug brengen enz.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 14:41

ik les bij martin gaus hondenschool in lelystad ben er erg tevreden over. informatie kan je vinden op hun site.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-12 15:15

40 Euro per jaar (belgie :D )