Omdat de jacht en lifestyle beurs er weer aankomt hebben we een nieuwe petitie gestart!
2 minuutjes van je tijd kan al iets veranderen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ista schreef:Ik teken ook niet!
Door de jacht wordt de wildstand behoorlijk in toom gehouden, waardoor andere flora en fauna ook een kans krijgen.
Verder weet een doorgewinterd jager vaak meer van de natuur dan menig anti-jachtpersoon...
Stropers, daar zouden we petities voor moeten maken!
Emmaa schreef:http://www.petities24.com/tegen_de_plezierjacht
Omdat de jacht en lifestyle beurs er weer aankomt hebben we een nieuwe petitie gestart!
2 minuutjes van je tijd kan al iets veranderen.
Citaat:"Wij zijn van mening dat de natuur dit volgens zijn eigen eco-systeem af moet handelen, zonder bemoeienis van de mens."
ista schreef:BTW staat er in de intro van de petitie: "Wij zijn van mening dat de natuur dit volgens zijn eigen eco-systeem af moet handelen, zonder bemoeienis van de mens."
Neej schreef:Er mág niet eens 'in het wilde weg' geschoten worden. De flora en fauna wet schrijft echt precies voor wat er in welk seizoen eventueel geschoten zou mogen (zo mag je in januari wél op fazantenhanen, maar niet op -hennen jagen geloof ik) en alle (geregistreerde) jacht in Nederland is ten behoud van de natuur. Er mag sowieso enkel gejaagd worden op wilde eend, haas, fazant, houtduif en konijn, in bepaalde maanden, en hier en daar zijn er vrijstellingen voor bepaalde diersoorten welke bv overlast veroorzaken of waar overpopulatie van is. Jagers zijn ook verplicht dieren niet onnodig te laten lijden. Lees de Flora en Faunawet er anders eens op na, is wel een interessant stukje tekst mbt de jacht. Ook op de site van de KNJV staat hier een hoop informatie over
Ik teken dus ook niet, want we zijn als mens al te ver gegaan met de natuur in 'goede banen' te leiden. Als we deze nu de vrije gang laten gaan loopt het echt allemaal in de soep.. Wat hierboven al aangehaald wordt, herten (of paarden, hoewel dat niet als 'wild' geldt) die een hongerdood sterven vanwege overpopulatie.
Stropen (het zonder toestemming en vergunning jagen) is niet toegestaan en dáár ben ik dus wél op tegen, maar de georganiseerde en geregistreerde jacht is echt een goede zaak imo.
Mindim schreef:Ik ben wel tegen de echte plezierjacht aldaar, legale stroperij noem ik dat.