hond begint opeens met rijden tegen andere hond??!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wallie
Berichten: 808
Geregistreerd: 07-06-06
Woonplaats: De Kwakel

hond begint opeens met rijden tegen andere hond??!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-12 21:29

hoi,

even een rare vraag wij hebben sinds ongv 2 maanden een chiuhuaha van 3 in
ons gezinnetje opgenomen. Wij hadden al een hond van 2 en het gaat super goed
tussen die 2. Nou sinds vanmiddag begint de kleine tegen de grote aan te rijden maar hij word helemaal panisch dan, hijgen en achter hem aan rennen.. Onze andere hond ziet dit als spelen en bijt hem speels maar ondertussen is de kleine hem aan het berijden en krijgt hij ook echt een "red rocket" .. Nu doe ik hem af en toe in de bench omdat hij van geen ophouden weet, hij blaft en jankt er ook heel erg bij..
Beide honden zijn gecastreerd! Ik heb niet echt het idee dat het echt dominatie is... Hij blijft maar door gaan met wippen... Moet ik langs de da gaan???

Groetjes

Anoniem

Re: hond begint opeens met rijden tegen andere hond??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 22:30

Nee, je moet hem manieren leren, en ik denk zo dat het in z'n bench doen niet linkt met het rijen...... dar zit nooit geen fractie van seconde tussen, daar gaat ie echt geen verband tussen leggen.

Gelijk ingrijpen, hem in z'n nekvel ervanaf halen en een draai om z'n oren verkopen (niet te hard, 't is een chi). Kinnen ze prima afleren. Opvoeden die handel, en in de bench doen actie = reactie, en wel direct. Ik heb een intacte reu van 2 jaar oud, en die doet het niet meer....... is gewoon opvoeding.

Wins8976
Berichten: 102
Geregistreerd: 15-06-08

Re: hond begint opeens met rijden tegen andere hond??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:31

Ga helemaal mee met Yamcha. :)

Kimbey

Berichten: 1890
Geregistreerd: 05-01-07
Woonplaats: Helmond

Re: hond begint opeens met rijden tegen andere hond??!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 11:40

Twee reutjes neem ik aan?
Inderdaad niet in de bench stoppen, maar even beet nemen bij het nekvel. Dit is namelijk domineren wat hij probeert te doen.