Geschikte krabpaal voor grote katten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sneeuwmaan

Geschikte krabpaal voor grote katten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 17:46

Heey allemaal,

Ik heb net de oude krabpaal van mijn katten gesloopt tijdens het stofzuigen. Nu kan ik net zo goed eens kijken naar een mooie grote krabpaal die geschikt is voor grote katten. Maar ik vindt ze vaak zo ontzettend lelijk :') Zelf ben ik voorstander van natuurlijke materialen, zoals de bananaleaf krabpalen. Maar ik lees daar toch niet zulke goede berichten over. Nu zitten er op bokt verschillende grote katten eigenaren, dus wie heeft de geschikte krabpaal? Misschien zelfs wel zelfgemaakt?

Liefs Sneeuwmaan

zonnebloem18

Re: Geschikte krabpaal voor grote katten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:59

Als je het in 1 keer goed wil ga je voor een Petfun krabpaal, je betaald je scheel maar je hebt de eerste 10 jaar geen nieuwe meer nodig.
http://shop.petfun.de/
De palen zijn van hout, ontzettend stevig en de service is echt super en als het sisal na een flinke tijd door is zullen ze hem voor de verzendkosten opnieuw voor je omwinden met sisal.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 18:14

TS wat voor een 'grote' katten heb je? Ik heb zelf noorse boskatten en 1 maincoon en met name die laatste is te groot voor alles hihi.
Mijn man heeft zelf een krabpaal gemaakt. Deze hebben we extra aan de muur gevestigt zodat hij zeker niet om kan vallen wanneer de maincoon erin klimt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 19:29

Ik had deze destijds gekocht voor mijn 3 katten:
http://www.zooplus.nl/shop/katten/krabp ... bos/185843

De mannen waren met ruim 7 maand oud al over de 4 kg heen (en absoluut niet dik, maar gewoon groot) en de andere krabpalen bleven maar stuk gaan, omvallen. Ik had deze in een hoek staan, stond ontzettend gaaf en vond het echt een gaaf ding :))

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 11:05

Ik heb twee noorseboskatten, waarvan een toch wel rond de acht kilo zit. Hij is ook erg speels en springt soms overal op. Dus het moet echt een stevig ding zijn. Bedankt voor jullie linkjes is ga eens kijken of er wat bij zit.

xxxmarexxx: Ben wel heel benieuwd naar hoe jullie een krabpaal gemaakt hebben :)

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 12:00

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 13:07

Die krabpalen met boomstammen zijn wel heel erg gaaf! Vallen ze niet om als je maine coon er op springt? Of als ze de gekke vijf minuten hebben bijv?

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:37

sneeuwmaan: Wij hebben zlef bij de praxis een grote plank gehaald en daar zelf plankjes van gezaagt hier hebben we stof omheen geniet en de palen van een oude krabpaal gebruikt. zo kun je vrij makkelijk en goedkoop zelf je krappaal maken en de grote bepalen. Onze paal zit op meerdere plekken vast aan de buur doormiddel van muurbeugels zo kan hij echt niet zomaar omvallen. heb er helaas geen foto van

Backup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:41

Wij fokken al ruim 15 jr met maine coons
Palen uit dierenwinkels houden het meestal niet lang uit
Tip ga naar een grote kattenshow van Mundikat of Felikat
Daar vind je wel degelijke palen en dan tegen beursprijzen!

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:44

Ik heb een oud heel zwaar model wat er niet meer uitziet, die staat boven. De nieuwe beneden is na ruim een jaar al bijna op en die moest zeer geschikt zijn voor grote katten. -O- Ik weet nu wel dat de volgende er eentje moet zijn waarvan de palen wat dikker zijn, die blijven stabieler. Die site uit Duitsland heeft echt mooie zonnebloem!

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:48

Sneeuwmaan schreef:
Die krabpalen met boomstammen zijn wel heel erg gaaf! Vallen ze niet om als je maine coon er op springt? Of als ze de gekke vijf minuten hebben bijv?

Nee ze vallen echt niet om daar zijn ze te zwaar voor,mijn vriendin heeft 7 noorse boskatten en soms een nest hiervan dus de palen hebben heel wat te verduren en vallen echt niet om.
Ze blijven erg mooi en wat nog belangrijker is ze kunnen tegen een stootje wat betreft de nagels van al die katten,je kan ze zelfs inruilen na een aantal jaar dan krijg je nog geld terug ook,zeker een aanrader.
Het is dat ik nu even het geld er niet voor had anders had ik er ook een genomen,maar met de paal van zooplus is hij ook erg blij en die valt ook niet om als hij in speelstand gaat met zijn acht kilo :o en dan kan hij slingeren hoor :j

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:49

Oh ik lees even mee. Had ook zo'n palmgeval maar die is nu na 2jr wel uitgeleefd.
Heb inderdaad al mooie gezien op de shows. Maar goed vindt ze wel ontiegelijk duur.
Ik wil graag ook 1 die ik gewoon met een doekje kan afnemen en de mandjes kan uitwassen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:00

Dan moet je gaan voor een petfun maar dan moet je wel wat meer geld uitgeven.
De mandjes en hangmatjes en kussentjes zijn gewoon te wassen.

Cheiba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:03

waarom niet zelf een paal maken?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 20:11

Ja klopt zonnebloem, zulke palen staan ook vaak op de shows. Maar goed heb geen zin om 300 voor een krabpaal uit te geven.
Idd mare, dat is ook nog een optie, ik heb het sisaltouw al in huis ben alleen niet zo goed in de rest haha

Sneeuwmaan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 20:18

Het moet idd wel een onderhoudsvriendelijke paal zijn. Dus met kussen ed. Ik ben nog nooit naar een beurs geweest, maar dat is wel een leuk idee. Op dit moment schroeft mijn vriend de oude paal nog een keer inelkaar. Dan kan ik wat rustiger rondkijken of zelf een maken. Ben wel benieuwd naar foto's van zelfgemaakte palen. Wat ik verder belangrijk vindt is dat het een mooi ding is :)