Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 10:02

Omdat ik nu meer lees op bokt dat er mensen briard's zijn, vind ik het leuk om een topic te openen zodat je over jouw briard kan vertellen.
Is het ook zo'n clown of een viezerik?
Als je tips wilt hebben van andere briard mensen over gedrag, kammen etc.
Gewoonweg een topic om gezellig over ze te praten :)

Afbeelding

Fammiie_x

Re: Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 10:07

Dan aller eerst wat over mijn honden:

Afbeelding
Dali is een teefje en geboren op 22 mei 2008
Afbeelding
Gino een Reu.
Hij is 6 jaar geworden. Op 18 maart hebben we hem moeten loslaten |(

Beide zijn ze de grootste viezeriken; baggersloten, kadavers, ganzenstront etc.
Ze vinden het heerlijk om er in te rollen, zwemmen alles wat ze maar vies maakt.
Het scheelt soms dat Dali zwart is en dus niet ziet hoe vies ze is! Maar er druipt af en toe wel zwart water van haar af door de baggersloten.
Als ze echt te vies is was ik haar, maar wordt vrijwel nooit gewassen omdat de vacht er te zacht van wordt.

Met Dali ben ik fanatiek bezig met de behendigheid.
Ik train 2x per week ervoor en ik loop ook wedstrijden. Aankomende zondag hebben we ook weer een wedstrijd :D
Met Gino ben ik ook altijd bezig geweest en ook vooral met behendigheid totdat hij ziek werd.
Gino was altijd erg hyper en had er altijd veel zin in.
Maar was wat lomper dan Dali doordat hij groter is.

Nou dit was het dan wel even, als jullie wat meer van ze willen weten hoor ik het wel :D

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 10:46

Leukleukleuk, een Briard topic :) !!

Bij deze stel ik voor Mila, mijn Briard teefje, geboren 29.3.'10
Sommige van jullie hebben haar misschien al gezien in het topic wat ik van de week over haar geopend heb :+ .

Op "goede" dagen ziet ze er zo uit :) :
Afbeelding * Afbeelding

Helaas voor mij is ze een echte viespeuk :') ...

... en dan krijg je dus ook vaak dit := :
Afbeelding

Het is een super vrolijke, lieve hond die het helemaal geweldig vindt als ze met mijn hele vriendengroep mee naar Oostenrijk mag en daar uren kan wandelen.
Dan komt het "hoeden" instinkt naar boven en houdt ze feiloos in de gaten of iedereen er nog is :) .
Verder is ze zo gek als een deur; het allerliefste loopt ze tussen je benen (wat erg onpraktisch is als je bijv. de trap naar beneden wil nemen :+ ) en ik noem haar ook wel the shadow.
Overal waar ik ben, is zij ook. Als ik naar de wc ga, moet ik er voor zorgen dat ik de deur snel dicht doe, anders gaat ze gewoon "gezellig" mee :roll: :D !

Ze kan het met iedere hond goed vinden (ze heeft wel heel duidelijk 2 favorite vrienden), maar als ze het genoeg vindt, laat ze zich niet de kaas van het brood eten en geeft ze duidelijk aan dat ze het wel welletjes vindt.

Mijn vrienden zijn ook allemaal dol op d'r; het gebeurd regelmatig, dat als ik bijv. moet werken en mijn vriendin vrij heeft, ze me even een SMSje stuurt met "heb Mila gehaald, we zijn wandelen"; lucky Mila ;) !!

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:58

Leuk!!!!

Ik wil onze Briard voorstellen, hij woont niet bij mij maar bij mijn ouders :D.

Dit is Fidel een reutje van nu 9 maanden oud :D.
Afbeelding

Het is een ontzettend lief en slim dier!! Hij vind het heerlijk om los te rennen in het bos en te spelen met andere honden.
De mensen die hij leuk vind kiest hij wel echt zelf uit. Als hij je niet moet, komt hij gewoon niet :=. Hij vind paarden rare dingen maar wel erg leuk, haha.

Verder is hij geloof ik niet echt een viespeuk... Hij rolt nergens in, is altijd schoon :P.
We kammen hem nu om de dag wat hij heerlijk vind. Hij gaat er helemaal voor liggen :D.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 12:27

Waar hebben jullie je briard's vandaan?

Wij hebben die van ons bij Jacky mervel vandaan, een briard en Ierse wolfshonden fokker in Dongen (brabant).

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:06

Hoi, ik wil Aïscha voorstellen, maar heb nu nog even geen foto's. Ze lijkt op de hond van Sterre, qua kleur.
Aïscha, kortweg Isch, is een onwijs leuke hond ( zoals de meeste Briards :D ) Ze is nu vijf jaar. Twee weken geleden is ze gesteriliseerd, ze had naar het leek een ontsteking aan de baarmoeder, maar bij nader inzien was het een tumor aan de rechter-eierstok. Ze is echt heel ziek en naar geweest avn de operatie, maar nu is ze weer de oude.
Wij hebben de paarden aan huis en wat is er mooier dan helpen met de paarden buitenzetten en binnenhalen :+ }> Ze doet beide vol overgave met de nodige geluiden.
We hebben haar vanaf pup gehad samen met een volwassen herder. Deze combinatie bleek bij nader inzien niet handig. Ischa heeft een zeer sterke neiging tot alle viervoetige op te willen voeden. Hier was de dominante herder niet van gediend. Omdat de herder al oud was en Ischa niet van plan was om de hond los te laten als ze een maal vast had hebben ze de afgelopen twee jaar gesceiden moeten wonen. De herder hebben we helaas op 14 jarige leeftijd een aantal maanden geleden moeten laten inslapen. Maar voor Isch is er een nieuwe wereld opengegaan. Ze mag overal weer vrij rondlopen en bij ons zijn waar wij ook maar zijn...en dat is wat zeker een Briard graag wilt.
Onze Briard komt bij een mevrouw uit de buurt van Coevorden vandaan. Ik dacht de papieren zo te kunnen pakken, maar dat wordt nog even zoeken. :o

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:34

Oh Tess, wat een heerlijk koppie <3 !
Het is geen kleine pup meer, maar van een "echte" Briard is ook nog geen sprake :+, lievvv!!

*Mirim, fijn dat Isch weer opgeknapt is; wel een geluk bij een ongeluk dat die tumor ontdekt is zeg := !
En ehhh... we willen natuurlijk wél een foto zien hè :j !!

Mila komt uit Thüringen, in het voormalige oost Dld :+ .
Ze komt uit een B-nest en ik heb mijn fokker gevraagd of ze haar als stamboeknaam "Bella" wilden geven, ter nagedachtenis aan mijn vorige hond.
Dit vonden ze geen enkel probleem; officieel heet Mila dan ook "Bella vom Schortetal".

Overgens: Mila's mama (Flamini) heeft weer baby's <3 ! 5 Reutjes en 3 teefjes dit keer.
De link naar de website staat in mijn onderschrift, daar zijn de pups te bewonderen.
Daar staan ook de foto's van Mila als beebje (2010, van maart/april t/m mei.) Mila werd geboren als Frl. Hellgrün ;) .
Volgende week zondag willen dochterlief en ik op bezoek gaan in Thüringen, beebjes knuffelen <3 !

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:37

Ik weet zo snel niet hoe de fokker heet van Fidel :o.
Ben erg slecht in namen onthouden :').

Sterre: Fidel was daar nog echt puppy hoor, hij nu al veel groter en stoerder :D.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:44

*Tass, ik denk dat 'ie op de foto zo'n half jaartje oud is?? Ik heb nl. van Mila een foto aan de muur waar ze ong. een half jr. is en daar ziet ze er zo'n beetje uit als fidel :+ .

Wij hebben trouwens nog veel kontakt met onze fokkers; ze zijn in de loop der tijd echt vrienden geworden.
Ze organiseren ieder jaar een puppy-treffen.
Bij de eerste keer waren de pups zo'n 7 mnd oud en daar waren ook meteen de pups van het A-nestje uitgenodigd.
Gelukkig hebben ze een grote tuin en kon het hele spul (buiten hun eigen honden om waren het er 12 :wow: ) heerlijk ronddollen.
Afgelopen jaar waren het er 8. Erg jammer dat de pups zover uit elkaar wonen (woont er zelfs eentje in Nederland, helemaal boven in Groningen, aan de waddenzee), dat bemoeilijkt het altijd zo om het hele spul samen te krijgen.

Wat erg grappig was: dochterlief ging een half jaartje geleden met de trein vanuit Nürnberg naar huis. Ze wilde op het station nog even een boodschap doen (zijn daar ook veel winkels :+ ), toen ze daar een Briard zag zitten.
Natuurlijk maakte ze een praatje met de eigenaar en vertelde ze dat wij ook een Briard hebben.
Nou ja, van het een kwam het ander: bleek het Amy, een zusje van Mila uit het A-nest te zijn :D !
Die waren er toen bij het puppy-treffen niet bij, vandaar dat mijn dochter die mensen ook niet kende ;) .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 20-04-12 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:46

Ja klopt :D.

Dat was toen hiij voor het eerst op stal kwam kijken :D.

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 13:48

*Foto van telefoon gehaald*

Zo is hij nu, dit was afgelopen weekend :D. Met onze Cairn Terrier reu Bobby :+:.
Afbeelding

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:02

Oei, die foto mag mijn dochter niet zien; voordat Mila kwam had ik 2 Westi's en haar grootste wens is om naast Mila, er nog een Westi of Cairn-terrier bij te nemen :+ .
(Ik hoor het d'r al zeggen: "ohhh, zie je nou hoe leuk die 2 bij elkaar passen!!" :D )

Leuke foto :) !!

Wbt eerste keer op stal: Mila was 2 dagen bij ons (en net 8 wk oud) toen ik haar mee naar stal nam.
Mijn vriendin (en staleigenaresse) had ook pups en daar was er nog eentje die een paar dagen later naar z'n nieuwe huisje zou gaan.
Afijn, hondjes natuurlijk lekker met elkaar gespeeld. De andere pup was het gewend om op stal te zijn en die had al kennis gemaakt met het stroomband :+ ...
Mila was nog bloednieuwsgierig naar alles en voordat ik het kon verhinderen was het "hap"... zó in het stroomband := ...
Ze schoot er natuurlijk luid gillend vandoor. Een stalgenootje was er dichterbij, greep Mila en drukte d'r meteen bij mij in mijn armen...
Arme Mili :(:) ; maar goed, ze heeft sindsdien wel respekt voor het stroomband ;) .
Laatst bijgewerkt door Sterre op 20-04-12 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 14:03

*Stuurt stiekem de foto door* :D.

Ze zijn ook echt heeeel leuk samen hoor :)).

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 20:26

Heerlijk zo'n jong ding waarvan de haren nog niet lang genoeg zijn :D

Dali werd altijd uitgemaakt voor bouvier toen ze pup was.
Opzich logisch want het lijkt er dan wel norm op (behalve de hubertusklauw).

mirim, jammer dat ze niet samen honden je 2 honden.
Maar je herder heeft een aardige leeftijd gekregen zeg :)

Ook wij zijn bevriend met onze fokker en met Dali uitzoeken heb ik een week bij haar kunnen logeren en voor alle pupjes gezorgd :D
En toen ze 3 weken was wist ik eigenlijk al dat het dali zou worden en toen met 5 weken was ik daar een week in huis en toen was het zeker <3

sterre, aah arme mila; maar ze leren het idd wel als ze dat een keer gedaan heeft.

doerakjeg2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 21:38

He wat leuk een briardtopic!
Wij hebben nu 5 weekjes onze Hunter in huis. Hiervoor hebben we 2 schapendoezen gehad, en pfff, wat een verschil. De schapendoezen waren echt ontzettende lieverds, wat naïef en heel makkelijk. Dan Hunter, zo alert en heel afwachtend. Hij kijkt echt de kat uit de boom en hij vertrouwt dingen niet 123. Hij is ook echt al aan het uitproberen, je moet ontzettend consequent zijn anders vindt hij dat hij de baas is. Logisch natuurlijk, maar wel een hele omschakeling van onze vorige honden naar Hunter. Maar gelukkig is hij wel ontzettend lief. Hij zit het liefste de hele tijd dicht tegen je aan en het is een lekker kroelerig ding :)
Ik hoop later agility met hem te gaan doen, maar dat duurt nog wel een tijdje.
Voor foto's:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=177&t=1619666
Onze hond komt trouwens van Du Jardin Borenzi, super fokster +:)+

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:05

Wat is hij leuk doerakje :D
Leuk om zo'n kleintje te hebben.

Behendigheid is erg leuk met ze! :D Maar ze kunnen ook behoorlijk lomp zijn en ook wel hun eigen weg, haha.
Zondag heb ik wedstrijd en wil ik me laatste Uitmuntend halen zodat ik door kan naar de volgende klasse :D
Het wordt vast weer gefilmd en zal ik het hier wel plaatsen :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 23:10

doerakjeg2 schreef:
....Wij hebben nu 5 weekjes onze Hunter in huis...
De schapendoezen waren echt ontzettende lieverds, wat naïef en heel makkelijk. Dan Hunter, zo alert en heel afwachtend. Hij kijkt echt de kat uit de boom en hij vertrouwt dingen niet 123. Hij is ook echt al aan het uitproberen, je moet ontzettend consequent zijn anders vindt hij dat hij de baas is....

Hier in het topic ook een foto van Doerakjes Hunter:

Afbeelding

Wat een schatje zeg <3 !!

Dat niet meteen vertrouwen (her)ken ik wel.
Sinds mijn man hier niet meer woont, is Mila naar de meeste vreemde mannen wel wat wantrouwend (die denkt blijkbaar dat ze mij willen jatten ofzo :') ).
Als ze iemand eenmaal kent, is het wel helemaal goed :) ; vrouwen zijn eigenlijk nooit een probleem.

Kennen jullie dat van jullie Briards: Mila hangt in de eerste instantie heel erg aan mij. Ze is ook dol op mijn dochter, zoon en de vriend van mijn dochter (die ook bij ons in huis woont) en als die met haar uit willen, gaat ze ook zonder problemen mee.
Maar als bijv. mijn vriendin met haar dochter op bezoek is en de dochter wil met haar uit gaan, gaat ze echt niet mee als ik thuis ben :n !
Als ik niet thuis ben en ze wordt door iemand anders (die ze goed kent) gehaald, gaat ze wel zonder problemen mee.

*Fammiie, ben benieuwd naar het filmpje :) !!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 23:19

Zowel Gino als Dali hebben dat niet :n
Ze gaan overal op af.
Eenkennig zijn ze totaal niet wat toch wel bekend staat met de briard's.

Wel luisterd Dali het beste naar mij.

Hebben jullie trouwens de Royal Canin Dog Challenge gezien een tijd geleden op RTL 4?
Ik heb hieraan meegedaan met Dali met de behendigheid.
Ze was enorm eigenwijs in het pacour en luisterde niet XD Teminste ze moest soms dr eigenweg gaan..
Ik heb er wel om moeten lachen hoor had het al verwacht (ze gaat altijd uit haar dak op het zand).
En allemaal camera's eromheen wat vreemd is voor mij maar ook voor haar.
Ben nooit zenuwachtig maar toen wel XD

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 07:39

Die eenkennigheid komt mij ook heel bekend voor. Ischa gaat zeker niet met iedereen mee. Sterker nog ze duikt weg voor vreemden en gaat grommen als ze te dicht in de buurt komen. Voor familie en bekende is het een druktemaakster. Als zij binnenkomen is het huis te klein....dan rent ze des noods alles omver om maar zo snel mogelijk bij ze te komen. Een soort van harig ongeleid projectiel.
Herkennen julie het ook dat ze de hele dag, en dan bedoel ik ook echt de hele dag, naar een kat ( die overigens ligt te maffen en zich nergens wat van aan trekt) kunnen liggen staren? De moeder van Ischa deed het ook.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-12 09:37

mirim schreef:
....Ischa gaat zeker niet met iedereen mee. Sterker nog ze duikt weg voor vreemden en gaat grommen als ze te dicht in de buurt komen. Voor familie en bekende is het een druktemaakster. Als zij binnenkomen is het huis te klein....dan rent ze des noods alles omver om maar zo snel mogelijk bij ze te komen. Een soort van harig ongeleid projectiel.

Dat grommen ken ik ook wel, maar dat doet ze alleen bij mannen die ze niet kent :o .
Maar ze doet het weer niet bij alle mannen :? . Toen een vriend van mij haar de eerste keer zag, liep hij bij ons naar binnen om mijn schoonzoon te begroeten. In het voorbei lopen aaide hij even over d'r koppie en dat was absoluut geen probleem voor haar.
Maar de broer van mijn schoonzoon, die in Hamburg woont en hier kwam logeren, vond ze de eerste dag 3 x niks :n .
Toen ze eenmaal in de gaten had dat hij van plan was hier langer te blijven, was het ok :) .
Citaat:
Herkennen julie het ook dat ze de hele dag, en dan bedoel ik ook echt de hele dag, naar een kat ( die overigens ligt te maffen en zich nergens wat van aan trekt) kunnen liggen staren? De moeder van Ischa deed het ook.

Nee, wel dat Mila de hele dag achter de poes aan liep te sjouwen :roll: :P !
Mila kende nog geen poezen voordat ze bij ons kwam en Blümchen was een vreselijke bange poes. We hebben ons dan ook best zorgen gemaakt of dat wel goed ging tussen die twee, maar die zorgen waren godzijdank ongegrond :) :

Helaas hebben we Blümchen vorig jaar moeten laten inslapen ;( ; die twee waren echt dol op elkaar <3 .

Bij ons loopt er op het moment een serie op de tv "Die Geissens, eine schrecklich glamouröse Familie"
Hij is een self-made millionair en ze zijn lichtelijk ehhh... ordinair :+ .
Officieel kijkt niemand naar die serie O:) , maar als iemand vraagt naar wat voor hond ik heb en ik dan zeg "zo eentje die de Geissens ook hebben", is het meestal wel meteen "ohhh, die leuke met die lange haren?!!"
:')
Afbeelding

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-12 12:58

mirim schreef:

Ja.
Onze 2de briard (L'été) die rende altijd achter de katten aan.
Toen hadden we een pup erbij genomen (Gino), die doet dat natuurlijk na.
Wat later toen L'été overleden was zijn Dali en Sky (Border Collie) erbij gekomen, en die doen het ook omdat ze het overgenomen hebben van Gino.
Heel vervelend...
Als de kat op de kast zit dan gaan ze liggen en blijven ze uren staren.
Maar als ze alleen zijn met de kat is er niks aan de hand en doen ze rustig.
De katten vinden het ook niet erg, maar voor ons is het af en toe heel vervelend.

haha ongeleid projectiel werd Dali ook genoemd op tv XD haha
Jullie kunnen het nog terug kijken op www.rtlgemist.nl en dan bij zoeken ---> Royal Canin Dog Challenge.
Bij Uitzending 3 loop ik met Dali mee in de behendigheid ergens in het begin want de behendigheid begint gelijk bij de uitzending

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 00:34

Als jullie het niet erg vinden wil ik toch nog even dit filmpje plaatsen

De bewegende beelden zijn van z'n laatste dag...

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 09:00

Fidel is ook altijd druk met onze kat bezig :+. Dat vind ons oudje alleen wat minde :(:).

Fidel slaat altijd aan als er iemand bij de deur komt, maar dat doet Bobby ook. Als ik kom is hij ook erg enthousiast dan rent en springt hij allemaal rond. De laatste keer was hij iets te blij en lag ik languit in de gang :+. Hij springt bij niemand alleen bij mij... Zal die wel extra blij zijn ofzo :').

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:43

Mooi filmpje .....moeilijk hoor, maar je weet dat hij het goed heeft gehad. En door op tijd in te grijpen is hem heel veel leed bespaart gebleven . Dat weet je zelf natuurlijk ook, ook al zegt je gevoel je misschien af en toe nog wat anders. De tijd heelt, maar toch.....

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 16:49

Ik ben blij te lezen dat niet alleen die van ons zo gestoord doet met katten. Op het moment hebben we er vier in huis rondlopen, dus Ischa hoeft zich niet te vervelen zullen we maar zeggen :)
Ja, springen doet Ischa ook erg graag....ik heb ook al eens tegen de muur aangelegen...dolle Dries. Als mijn man haar op en bepaalde manier roept wil ze in malligheid ook nog wel eens op zijn schoot springen. Stilzitten is er dan niet bij. Ze schiet van links naar rechts en van onder naar boven, mijn man van bijna twee meter zie je dan op zijn stoel niiet meer terug!