Het is een hond van 60 kg die nogal trekt aan de riem als er mensen-kinderen-paarden-fietsers-andere honden langs komen en dan houd je hem niet dus heeft hij een "halti" om..
Mocht hij trekken dan trek je zijn hoofd om dus kan hij niet zoveel kracht zetten en is hij sneller weer rustig..
Over het algemeen is hij heel erg rustig alleen als er mensen op visite komen of mensen die hij kent word hij heel erg enthousiast en druk..
Dit duurt meestal een paar minuten en dan is het weer over en gaat hij heerlijk zitten knuffelen..
Nou zat ik zaterdag lekker buiten op de stoep van het zonnetje te genieten, hond zat tussen mijn benen (doet hij altijd)
Hij was gewoon lekker rustig en je zag hem echt genieten van alle voorjaars geurtjes en geluidjes..
Toen ons buurmeisje er aan kwam lopen werd hij heel erg enthousiast en wou meteen naar haar toe dus ik heb de riem (flexi) maar losgelaten (hij loopt dan toch niet weg want hij is dan helemaal gefocusd op die persoon)
Dat meisje stond hem te knuffelen (hij hield zich nog redelijk in) terwijl ik op stond om hem zijn riem weer te pakken en toen ik bij hem was had hij met zijn poot het neusriempje van zijn neus afgewipt.. (Dit doet hij ook wel vaker als hij de kans krijgt)
De band om zijn nek heeft dan meer ruimte dus die schuift vaak naar achteren en deze wou ik dus weer even naar voren doen om de band weer om te doen..
Met dat ik de band vast had om hem naar voren te schuiven liep hij van het meisje weg en valt zo plat tegen de schuur aan!
Hij rolde ook meteen op zijn andere zij en intussen was mijn schoonvader ook bij hem (die riep ik uit paniek, ik dacht dat hij zo dood neer viel!)
Normaal ben ik erg rustig en weet ik altijd goed om te gaan met zulke situatie's maar ik schrok zo verschrikkelijk dat ik alleen maar kon roepen " Help me, wat moet ik nou!
"Mijn schoonvader bleef gelukkig nog redelijk kalm, en zei bel de DA maar. Dus ik ben snel naar huis gerend om de telefoon pakken..
Toen ik terug rende stond hij alweer rechtop en hijgde hij een beetje, maar was wel weer rustig..
Mijn schoonvader zei dat toen ik weg was hij nog 5 keer omrolde en daarna opstond..
Ik heb hem rustig mee naar huis genomen en met een koude doek zijn hoofd en nek gekoeld en alles nagekeken zoals zijn tandvlees en tong..
Dit was gewoon de normale kleur (i.v.m epeleptie, hartproblemen) en hij was ook niet meer buiten adem..
Direct nadat hij buiten was gevallen was hij gewoon zichzelf weer en stond me vreemd aan te kijken waarom ik me zo druk maakte..
Ik heb de DA aan de telefoon uitgelegd wat er gebeurt was en ze vertelde me dat dit veel vaker voorkwam bij honden dat het een soort van flauwvallen was..
Dit kan zijn omdat ze zich TE druk maken, of dat de halsband te strak zit (te weinig bloed naar de hersenen)
Het was niet nodig om ermee langs te komen omdat het niet erg was, en in het hoofd kijken onmogelijk was..
De rest van dag en zondag was hij gewoon weer normaal (je gaat wel op elk trekje en de ademhaling letten zeg pff)
Toch ben ik er zelf niet echt rustig onder en heb ik vanochtend een afspraak gemaakt bij de DA voor controle..
Om zijn hart enz. na te laten kijken.. Hier kunnen we 13:20 terrecht met hem..
Het rare vond ik dat hij heel rustig was voordat het meisje kwam en de de band om zijn nek eigenlijk vrij los zat..
Er heeft mischien 1 minuut tussen gezeten dat hij naar haar toe ging en ik opstond, bij hem was en hij omviel..
Onze vorige hond (Engelse Bulldog) had epeleptie, hier leek het niet op hij schokte ook niet alleen rollen..
Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt! Wat ben ik geschrokken zeg!
Hebben jullie wel eens zoiets meegemaakt of er van gehoord?
hij kan door de klap van het stoppen echt z'n nek breken