Al enkele maanden geleden heeft bij ons een man twee hangoorkonijnen afgegeven in de opvang. We zagen ze op marktplaats staan en ze waren gratis op te halen wegens tijdgebrek. Omdat we ze er heel leuk vonden uitzien en we bang waren dat handelaren, slangeneigenaren, ... ze ophaalde hebben we de man aangeboden dat we ze opvangen en er een nieuw thuis voor zouden zoeken. Dit was prima! Aardige jongen, goed contact, ...
Een week later zien we dezelfde jongen weer twee konijnen aanbieden, maar dit keer voor geld. Hij deed ze nu weg wegens te veel dieren op de flat. Ook zag ik dat hij toen een chihuahua te koop had, om dezelfde reden.
Twee weken later belde deze jongen of hij bij ons nog 4 konijnen kan afgegeven omdat hij allergisch was en zijn familie al zijn konijnen weg doet voor hem en dat hij ze ergens moest plaatsen. We hebben toen gezegd dat we vol zaten, dit was ook zo.
In de tussen tijd zag ik hem wel bieden op konijnen die op marktplaats stonden. Dit viel me al op,.. want die konijnen die hij had, had ik al eerder gezien in marktplaats advertenties.
Nu belde hij deze week weer op of hij konijnen kon afgegeven. Wederom zeiden we dat we vol zaten.. maar dit was niet zo.
Om het even kort samen te vatten. Deze jongeman (schat rond de 23 jaar) koopt konijnen op om ze vervolgens weer te verkopen of gratis weg te geven. Hij heeft ook constant honden te koop, geen idee hoe hij daaraan komt. Denk op dezelfde wijze. Nu heeft hij weer een chihuahua mix en twee yorkshire terriërs te koop staan voor heel weinig geld.
Hij adverteert trouwens onder 4 verschillende namen en bied op advertenties onder weer een andere naam, deze veranderd hij ook telkens.
Ik zag ook een half jaar geleden een waarschuwing voor mensen uit Roermond die honden gratis ophalen en beloven er goed voor te zorgen.. en ze daarna doorverkopen. Dit was geplaatst door iemand uit Roosteren. Waarschijnlijk zijn dit dezelfde mensen...
Hij stop je zo iemand? Aangeven bij marktplaats heeft totaal geen zin,.. Vind het heel erg voor de dieren, maar ik weet zeker dat als wij de konijnen weer nemen ze weer vervangen worden door anderen.
Zorg vooral ook dat je bv schermafdrukken hebt van alle advertenties ! dat kan de politie erg op weg helpen aangezien deze ook verwijderd worden!
setteke
Geplaatst: 23-02-12 22:39
Laptopmuis schreef:
Deze jongeman (schat rond de 23 jaar) koopt konijnen op om ze vervolgens weer te verkopen of gratis weg te geven.
Dan maakt hij verlies.
Vreemde zaken wel.
dierenfan
Geplaatst: 24-02-12 08:30
helaas kan je zo iemand neit verstoppen. En idd zal hij vast wel eens verlies op een dier maken maar vast ook wel eens behoorlijk winst. Stel je bent ten einde raad. Je hebt een baby gekregen en die is zwaar allergisch voor je hond, noem het voor het gemak chihuahua.
In paniek zet je hem op MP voor 100 euro en zeer goed adres.
Hij praat zich binnen, neemt hondje mee voor 100 euro en een week later verpatst hij het voor 600 euro. Daar kan weer wel een konijn vanaf.........
Mensen die het slim aan pakken komen er altijd beter uit dan dat ze erin gegaan zijn. Weet ik helaas omdat wij er op het dierenasiel zeer regelmatig mee in aanraking komen. Helaas kan je ze niet overal op pakken. Als ze slecht verzorging geven wel maar als ze schone huisvesting hebben die aan de minimale maten voldoet (en dat is al enorm snel) altijd water en op tijd drinken krijgen en droge plek hebben dan kan je al niets meer ondernemen.
Immers kopen en verkopen van goederen en dieren mag gewoon in NL en de wet van NL ziet dieren als goederen (als ik het me goed herrinner) helaas....
Laptopmuis
Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-12 09:00
Daarom zette ik 'verzamelaar' erbij. Denk zelf dat hij de konijnen gewoon als verzamelobject ziet, na enkele weken zijn ze niet meer leuk en mogen ze gratis weg.
Hij heeft nu sinds gisteravond weer alle honden van marktplaats afgehaald.
144 kan er weinig aan doen zeiden ze, mensen waarvan hij dieren gratis ophaalt kunnen eventueel wel aangifte doen, maar heb geen idee waar ze vandaan komen. Er staan zoveel honden op marktplaats dat ik dat niet na kan gaan, konijnen heb ik wel al ontdekt.. heb de mensen toen ook gemaild dat ze het konijn niet aan hem moeten verkopen als ze een goed tehuis ervoor zoeken.
Frustrerend. Zo kocht ik gisteren een Sphynx kitten die doodziek bleek te zijn. Ik ben erachter gekomen dat het pure handel is met zieke kittens uit Oekraine. heb hem meteen teruggebracht zielig voor het beest, maar scheelt mij duizenden euro's DA
Laptopmuis
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-12 18:30
Vandaag had ik niet veel te doen, dus had ik besloten om deze persoon eens tegen te gaan werken. Ik heb alle mensen die een hond gratis of tegen een laag bedrag op marktplaats hadden staan een waarschuwingsmail gestuurd. Dit heb ik vanmorgen gedaan. Tot nu toe heb ik van 8 mensen een mailtje terug gekregen dat ze inderdaad benaderd zijn door deze persoon, dat hij graag voor de hond wilde zorgen. Ik heb aan zeker 30 mensen een mailtje gestuurd. Ben benieuwd hoeveel ik er nog terugkrijg met dezelfde mededeling.
Zag trouwens ook een advertentie staan van iemand die zijn Yorkshire terrier verkocht had via marktplaats aan een koppel, maar er geen contact meer mee krijgt. En jawel hoor, meneer heeft hem ook gratis opgehaald en beloofd er goed voor te zorgen. Dit was dus één van de Yorkshire terriers die ik gisteren op mp zag staan voor 200 euro.
Jeetje wat een hoop mensen heeft hij dan aangeschreven, goed werk hoe meer mensen gewaarschuwd hoe beter!!
keona
Geplaatst: 25-02-12 18:41
banketstaaf voor die mensen waar de yorkshire terrier van was,maar dit zie je toch wel veel.denk als je geen hulp van 144 of een andere instantie krijgt.dat je weinig kunt doen,alleen het geen dat je nu gedaan hebt.wel goed van je ts
Een neef van me heeft ook ooit zoiets meegemaakt. Ze wilde ook een pup kopen van iemand die twee puppy's had. Ze hadden een aanbetaling gedaan en zouden 2 weken later de pup gaan halen. Ze hadden ook een contract erbij en alles. Twee weken later zei de man opeens dat de pup al aan iemand anders verkocht was en het geld kreeg die niet terug. Heel gedoe om geweest, uiteindelijk zijn beide puppy's opgehaald door de dierenbescherming.
bello2005
Geplaatst: 25-02-12 18:53
hej,
misschien handig om de namen hier via bokt neer te zetten, hoe meer mensen weten wat de naam is, hoe meer we er tegen kunnen doen.
ik heb namelijk ook konijnen en cavia's te koop, maar niet voor hem. en als het klopt dat hij hier in limburg is, kan het zijn dat hij op mn advertenties gaat reageren. alvast bedankt
Adamootje
Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)
Geplaatst: 25-02-12 18:55
Heb je marktplaats ook al gewaarschuwd? Neemt niet weg dat hij het via andere wegen gaat proberen, maar dan kan marktplaats ook een oogje in het zeil houden.
Laptopmuis
Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-12 19:01
Hij adverteert bijna iedere dag onder een andere naam... De namen waar hij nu onder adverteert zijn ribke, F.Balendonck, Prutje, geert, frensis, ... In ieder geval komt hij uit Roermond.
Marktplaats doet er niks tegen, heb ze al zo vaak gemaild. Alleen al om het feit dat hij onder drie verschillende namen adverteert. Maar ze doen er niks aan.