Het gedeelte zal zo'n 5 op 5 meter zijn denk ik, is niet exact vierkant. Er is nog een langer gedeelte aan verbonden, maar daar groeien frambozenstruiken en een vlier en ik denk niet dat deze goed zijn voor konijnen? Mocht dit geen kwaad kunnen, kan dit stuk er ook nog bij, al wordt dat moeilijker te bestraten.
In dat deel van 5 op 5 wil ik een zandbak aanleggen en de rest bestraten. Ook zorgen voor een groot hok dat van de grond staat (indien het heel nat wordt en ze binnen moeten zitten, al proberen we onder de bestrating een afwateringssysteem te leggen zodat al het water van de regen in de gracht loopt). Nu heb ik meerdere vragen voor ervaringsdeskundigen

Hoe groot moet een nachthok voor zo'n grote konijnen zijn? Ik denk dat we zelf iets gaan moeten timmeren aangezien de konijnenhokken van een dierenwinkel nog niet groot genoeg zijn voor een gemiddeld konijn...
Kunnen ze ook in de winter op het weiland blijven als we het hok goed isoleren? Bvb. een glazen wand voor het gaas zetten?
Hoe goed kunnen ze in het algemeen tegen het buitenleven?
Ik dacht om 3 voedsters te nemen (heb nog nooit konijnen gehad, wel cavia's als kind), is dit een verstandige keuze? Ik wil een fokker zoeken en dan 3 nijntjes uit het zelfde nest reserveren mocht dit mogelijk zijn?
Ik heb al wat rondgezocht qua informatie, maar het is allemaal niet echt sluitend en ik denk dat er hier op bokt wel verschillende mensen zitten met ervaring