Wij gaan voor Nova Scotia Duck Tolling Retriever pup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RaichuHollow

Wij gaan voor Nova Scotia Duck Tolling Retriever pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:27

Woensdag is het dan zover!
Pieter en ik gaan kijken bij twee fokkers van de Toller! *\o/*

Vroeg op staan woensdag en samen op pad naar Groningen!!
We gaan bij twee erkende fokkers kijken, deze verwachten dit jaar een nest waar wij een pup van zouden kunnen krijgen.
Maar eerst gaan we eens kennis maken met de fokker, de ouders van de pup, de leefomstandigheden etc.

Wat hebben wij de hond te bieden? Wij wonen vlak bij het strand, ik heb een paard en daar rij ik ook vaak mee buiten (als de hond oud genoeg is mag hij/zij mee).
Voldoende tijd om lange wandelingen mee te maken.
De hond gaat ook de hele dag met mij mee, de hond is alleen thuis als wij slapen en tussendoor als ik zelf ook thuis ben.
Dus de hond zal weinig alleen zijn. In de avonduren mag hij mee naar m’n werk, daar is plek om lekker in een mand te liggen, na het werk nog een laatste rondje en dan lekker naar huis om te slapen.

We zijn bereid om cursus te gaan volgen, we hebben twee katten en een paard.
We hebben nog nooit eerder een hond opgevoed, vandaar dat we begeleiding nemen. We gaan een puppycursus volgen en hebben daarnaast een vriendin, die al jarenlang honden traint, die ons 1 op 1 trainingen gaat geven.
We hebben een grote tuin.
De poezen zullen wel moeten wennen, 1 kent honden, de ander vind ze maar eng en maakt zich liever uit de voeten!

In augustus nemen wij een horecazaak over en zal de pup mee gaan naar de zaak.
Tevens is de hond ook bedoeld voor een stukje zekerheid/gezelschap wanneer ik in mn uppie de zaak afsluit midden in de nacht.

We vinden het super spannend en zijn ons ook flink aan het inlezen over het stukje opvoeden.
Ik heb ook al topics gelezen wat betreft de eerste nachten, wat aan te schaffen etc, hoop te doen en te leren!
Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen leek ben wat dieren betreft, paardje is goed opgevoed, poezen zitten en geven pootjes op commando ( en Pieter is ook braaf haha), ik heb voor het asiel gewerkt als gastgezin van mamma's met kittens en 2 jaar chauffeur bij de dierenambulance.

Mensen wij kijken er ontzettend naar uit om een Tollerpup in ons gezinnetje te verwelkomen!

TurboTinker

Re: Spannend! Wij gaan voor een Nova Scotia Duck Tolling pup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:30

Van harte gefeliciteerd alvast, super spannend.

Ik denk dat het hondje het prima naar zijn zin gaat hebben.
Maar in dit patroon gaat hij of zij nooit leren om alleen te zijn.
En als je bijv. de gasten helpt, zal de hond toch ook niet voor je voeten moeten lopen, of in het kantoor zitten huilen.
Dus training is in die zin wel heel handig.

Wat voor hond het is, geen idee? ben erg benieuwd naar een plaatje!

RaichuHollow

Re: Wij gaan voor Nova Scotia Duck Tolling Retriever pup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:33

@ Snackie: Daar heb je gelijk in, daar gaan we wel tijd in steken. Natuurlijk zal ik ook gewoon boodschappen moeten doen, of ffies ergens heen, maar ook als ik aan het werk ben zal hij/zij toch in de buurt van de mand moeten blijven.
De hond hoeft echt niet al die uren strak in de mand te liggen, hij/zij mag best rondlopen. Sommige momenten is wel de mand even de plek om te liggen. Maar ik weet zeker dat dit goed komt!

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:36

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:38

Leuk!

Maarre... wat bedoel je met 'erkende fokkers'? Er bestaat namelijk geen erkenning voor fokkers... Ze kunnen wel volgens de regels van de rasvereniging fokken, maar een echte erkenning bestaat niet.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:40

Spannende tijden :D Leuk hoor, de Toller is een leuk ras :) Mag ik vragen waarom jullie precies voor de toller gaan? Gewoon interesse hoor, vind ik altijd wel interessant om te weten :)

Verder ga ik inderdaad ook mee mbt het alleen thuis blijven, imo is het inderdaad wel belangrijk om dat toch aan te wennen, gewoon voor de zekerheid ;) Maar je ziet dat zelf ook in, dus dat hoef ik eigenlijk al niet meer te zeggen ;)

Veel plezier woensdag! Hopelijk klikt het met de fokker en zit er tzt een pupje voor jullie bij :D

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:41

Leuke hond! idd, komt helemaal goed :j

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:44

Ze zijn prachtig (en lijken erg op mijn Australian Shepherd) iemand op mijn vorige stal heeft er ook eentje.
Ik zou toch aanleren dat hij/zij ook alleen kan achterblijven. Die van ons is eigenlijk altijd bij me en heeft dus ook moeite met alleen thuis blijven.
Achteraf gezien had ik dat beter kunnen oefenen ondanks dat hij eigenlijk meestal wel mee kan.

Verder klinkt het alsof jullie je behoorlijk goed hebben voorbereid.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:48

@gabyfedde: Het keurmerk fokker Raad van Beheer en lid van de vereniging van de NSDTR.
Deze hebben een hoop regels waar een fokker aan moet voldoen.
Het volledige regelement staat op http://www.tollertales.nl

@ Neej: Ik heb bij een fokker en bij een trainer neergelegd wat de situatie is en wat wij de hond bieden. Daarnaast ken ik de trainer persoonlijk en zij weet ook hoe ik met mijn paard ben en met andere honden.
Zowel de fokker als trainer gaven beide aan dat de Toller ideaal in onze situatie zou passen.
Daarnaast hebben wij beide een voorkeur/zwak voor de retriever soorten, dus 1 en 1 werd 2.

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 23:52

@ crazycat: Wij gaan zeker tijd steken in het alleen kunnen zijn.

Katten zijn bijvoorbeeld erg zelfstandig, ik laat ze hooguit 2 dagen alleen, dan wel dat er 2 keer per dag de buurvrouw even langs komt om te kijken. Maar toen wij langer weg gingen heb ik een vriendin in huis gehad, wel zo fijn voor de poezen.
Met het bedrijf zullen wij toch niet veel meer op vakantie gaan, dan wel naar campings waar de hond lekker mee kan.

maartje_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 00:00

Het klinkt alsof je alles netjes hebt voorbereid en over goed over na hebt gedacht.

Je schrijft dat jullie een horecazaak over gaan nemen en dat de hond dan mee naar de zaak gaat.
Maar hoe zit het op het gebied van hygiene? Ik weet natuurlijk niet wat voor zaak jullie gaan runnen maar ik kan me zo voorstellen dat hondenharen niet op alle plekken even gewenst gaan zijn ;)

Is verder geen kritiek hoor, ik probeer alleen maar even mee te denken :D

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 07:58

super leuk zeg!!!! Succes

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 12:36

@ Maartje: Daar heb je helemaal gelijk in! Wij gaan een centrum overnemen waar je kan poolen, biljarten, snookeren, darten en lasergamen. Daarnaast kun je aan de voor of achterbar een drankje doen en hebben wij een kleine kaart met superverse broodjes! www.biljart-lasergame.nl ( voor nieuwschierigen..)
De hond mag natuurlijk absoluut niet in de keuken komen, wel achter de bar. Als het rustig is mag de hond door de zaak lopen, bij drukte moet ie achter de bar blijven.
Daar heeft ie dan ook zn eigen plek waar hij rustig kan liggen en waar niemand bij hem komt.

@ Dierenfan: Dank je!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 13:58

wat leuk! tollers zijn leuke honden!
en super dat jullie je zo goed voorbereiden, kunnen veel mensen wat van leren!

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 17:54

@essiesilly: Ja ikben ook erg van het ras gecharmeerd! En die voorbereiding.. Zo zitten wij in elkaar, met alles wat we doen, doen we flink research, is belangrijk vind ik. Zo kom je er ook achter of je het echt wil en of de voor en nadelen tegen elkaar opwegen. Zo maak je een doordachte beslissing ipv een impuls.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:19

Hey wat leuk om te lezen, wij hopen ook eind dit jaar ons toller pupje te verwelkomen!

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:05

Heb hier ook een tollertje naast me in de zetel liggen. Toch goed oppassen met de haren achter de bar! If haar haren zijn een hel, zeker in combinatie met fleece kleding. De haren blijven zo graag aan je kleren hangen, en ook fel aan de zetel. Ten opzichte van de haren van onze border collie, die verzamelen zich in flokken op te grond. Veel handiger...
Maar zou mijn tollertje voor geen goud van de wereld willen missen, het leukste ras dat er is!

RaichuHollow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:41

Wij zijn gister bij twee fokkers geweest en hebben het ras, de honden en de mensen ontmoet!
Wat een geweldige honden! Passen echt helemaal bij ons!
We staan op de lijsten van beide en worden op de hoogte gehouden door beide fokkers.
Waarschijnlijk zullen we halverwege het jaar en pup kunnen bekijken!

Kriebels in mn buik!