Pieter en ik gaan kijken bij twee fokkers van de Toller!

Vroeg op staan woensdag en samen op pad naar Groningen!!
We gaan bij twee erkende fokkers kijken, deze verwachten dit jaar een nest waar wij een pup van zouden kunnen krijgen.
Maar eerst gaan we eens kennis maken met de fokker, de ouders van de pup, de leefomstandigheden etc.
Wat hebben wij de hond te bieden? Wij wonen vlak bij het strand, ik heb een paard en daar rij ik ook vaak mee buiten (als de hond oud genoeg is mag hij/zij mee).
Voldoende tijd om lange wandelingen mee te maken.
De hond gaat ook de hele dag met mij mee, de hond is alleen thuis als wij slapen en tussendoor als ik zelf ook thuis ben.
Dus de hond zal weinig alleen zijn. In de avonduren mag hij mee naar m’n werk, daar is plek om lekker in een mand te liggen, na het werk nog een laatste rondje en dan lekker naar huis om te slapen.
We zijn bereid om cursus te gaan volgen, we hebben twee katten en een paard.
We hebben nog nooit eerder een hond opgevoed, vandaar dat we begeleiding nemen. We gaan een puppycursus volgen en hebben daarnaast een vriendin, die al jarenlang honden traint, die ons 1 op 1 trainingen gaat geven.
We hebben een grote tuin.
De poezen zullen wel moeten wennen, 1 kent honden, de ander vind ze maar eng en maakt zich liever uit de voeten!
In augustus nemen wij een horecazaak over en zal de pup mee gaan naar de zaak.
Tevens is de hond ook bedoeld voor een stukje zekerheid/gezelschap wanneer ik in mn uppie de zaak afsluit midden in de nacht.
We vinden het super spannend en zijn ons ook flink aan het inlezen over het stukje opvoeden.
Ik heb ook al topics gelezen wat betreft de eerste nachten, wat aan te schaffen etc, hoop te doen en te leren!
Ik moet wel zeggen dat ikzelf geen leek ben wat dieren betreft, paardje is goed opgevoed, poezen zitten en geven pootjes op commando ( en Pieter is ook braaf haha), ik heb voor het asiel gewerkt als gastgezin van mamma's met kittens en 2 jaar chauffeur bij de dierenambulance.
Mensen wij kijken er ontzettend naar uit om een Tollerpup in ons gezinnetje te verwelkomen!