Een tijdje terug had ik een topic geplaatst over mijn hond, omdat de DA dacht dat hij huisstofmijtallergie had. Hij heeft namelijk op zijn poten, ellebogen, buik, oren en lippen grote wonden en bulten met vocht die niet meer dichtgaan. Ook zijn zijn lymfeklieren helemaal opgezet.
Helaas heeft de behandeling niets geholpen en zijn we verder gaan zoeken, omdat het dan toch iets anders moest zijn.
Alle testen heeft hij inmiddels gehad. De DA dacht aan beenmergkanker of leishmania. Bij een dermatoloog hebben we nog bloedtesten en biopten laten doen.
Nou hebben we hier gisteren de uitslag van gekregen: het is geen kanker of leishmania, maar zijn huid gaat simpelweg kapot door de ondergrond waarop hij loopt. Dit zullen dus de naalden van een naaldboom zijn of iets dergelijks. Hierdoor krijgt hij overal ontstekingen.
Nu hebben we drie opties:
1. Hem herplaatsen bij iemand die in een stad woont, zonder bos in de buurt
Dit willen we liever niet, want hij is getraumatiseerd en ontzettend bang voor verkeer en drukte, dit is er helaas niet meer uit te krijgen. Daarnaast houdt hij ontzettend van los door het bos rennen, het zou heel jammer zijn als hij alleen drie keer per dag een rondje door een parkje mag lopen.
2. Hem hondenschoentjes aan doen als hij naar buiten gaat
3. Hem in laten slapen
Voor de laatste optie kiezen we natuurlijk als er verder niets werkt. Maar nu wil ik graag vragen of iemand hier in dezelfde situatie heeft gezeten en of iemand ervaring heeft met de hondenschoenen? Blijven die goed zitten of gaan die toch uit wanneer de hond door het bos rent? En welke zijn de beste?
Of weet iemand misschien nog een andere/betere oplossing?