Hondenschoenen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Karmandi

Hondenschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:21

Hallo bokkers,

Een tijdje terug had ik een topic geplaatst over mijn hond, omdat de DA dacht dat hij huisstofmijtallergie had. Hij heeft namelijk op zijn poten, ellebogen, buik, oren en lippen grote wonden en bulten met vocht die niet meer dichtgaan. Ook zijn zijn lymfeklieren helemaal opgezet.
Helaas heeft de behandeling niets geholpen en zijn we verder gaan zoeken, omdat het dan toch iets anders moest zijn.
Alle testen heeft hij inmiddels gehad. De DA dacht aan beenmergkanker of leishmania. Bij een dermatoloog hebben we nog bloedtesten en biopten laten doen.
Nou hebben we hier gisteren de uitslag van gekregen: het is geen kanker of leishmania, maar zijn huid gaat simpelweg kapot door de ondergrond waarop hij loopt. Dit zullen dus de naalden van een naaldboom zijn of iets dergelijks. Hierdoor krijgt hij overal ontstekingen.
Nu hebben we drie opties:
1. Hem herplaatsen bij iemand die in een stad woont, zonder bos in de buurt
Dit willen we liever niet, want hij is getraumatiseerd en ontzettend bang voor verkeer en drukte, dit is er helaas niet meer uit te krijgen. Daarnaast houdt hij ontzettend van los door het bos rennen, het zou heel jammer zijn als hij alleen drie keer per dag een rondje door een parkje mag lopen.
2. Hem hondenschoentjes aan doen als hij naar buiten gaat
3. Hem in laten slapen

Voor de laatste optie kiezen we natuurlijk als er verder niets werkt. Maar nu wil ik graag vragen of iemand hier in dezelfde situatie heeft gezeten en of iemand ervaring heeft met de hondenschoenen? Blijven die goed zitten of gaan die toch uit wanneer de hond door het bos rent? En welke zijn de beste?
Of weet iemand misschien nog een andere/betere oplossing?

Afbeelding

Iris82

Re: Hondenschoenen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:23

Je zult op zoek moeten naar op maat gemaakte. Deze zijn wel te vinden als je goed zoekt.
Ook zijn de schoenen met veters of riempjes fijner dan met klittenband.

Schoenen die niet goed zitten gaan schuiven en ronddraaien en je hond loopt dan net als een paard dat voor het eerst transportbeschermers om heeft.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:30

Mooie hond!

Hier in Nederland zie je eigenlijk nooit honden met schoenen aan, de keuze in de winkels zal dan ook erg beperkt zijn. Je zou eventueel eens over de grens kunnen kijken voor goede hondenschoenen. In landen met veel sneeuw worden de schoenen regelmatig gebruikt omdat honden daar regelmatig last krijgen van hun pootjes door de sneeuw/kou.

Misschien zou je kunnen proberen om de zooltjes voor het wandelen in te smeren met een dikke laag vaseline, misschien dat dat ook al genoeg bescherming zou kunnen geven.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:33

Ik heb voor mn oude hond schoentjes gehad die kon niet tegen de pekel als ze strooiden. Gewoon simpele bij de dieren winkel vandaan. De eerste 10 min liep hij even vreemd maar daarna kon hij er alles mee.

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:36

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:36

Uh ja, die werken dus niet. :D

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:44

Bedankt voor de snelle reacties!!

Iris82: Weet je misschien waar ik die op maat gemaakte schoentjes kan vinden? Ik ben tot nu toe alleen schoentjes met klitteband tegengekomen, die je in maat xs t/m xxl kan kopen...

Inma: bedankt voor je reactie, het is inderdaad wel een goed idee om ook in het buitenland te zoeken. Vaseline smeren werkt voor mijn hond helaas niet voldoende...

Edit: ik heb nu wel deze Polar Trex gevonden: http://www.natteneuzen.nl/categories/Honden-schoenen/Hondenschoentje-Polar-Trex/
En er staan ook sokjes bij voor het verbeteren van de pasvorm. Heeft iemand enig idee of dit werkt?
Laatst bijgewerkt door Karmandi op 21-12-11 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:47

Ik heb geen enkel idee, maar wilde even zeggen dat ik het een erg gave hond vind! Wat is het voor iets?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:48

Nou ik heb mezelf er erg intensief mee bezig gehouden omdat onze hond een verlamde achterpoot heeft gehad ivm een infarct en toen wist ik het allemaal. Nu is dat al 3 jaar geleden en ben ik echt even kwijt hoe ik ze voorheen gevonden heb. Was al aan het Googelen.

Ga mn best doen voor je. :)

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:49

F_Orumster: Dankje :D Het is een Pointer.

Iris82: Ontzettend bedankt!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:50

Laatst bijgewerkt door Jespri op 21-12-11 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:52

mag ik vragen wat je hond voor eten krijgt?
ik vind je verhaal meer klinken als een allergie voor bepaald eten.
omdat hij vooral last heeft bij de poten, ellebogen, buik, lippen en oren.
heb je ander voer geprobeerd?

ik werk in een bedrijf waar vers vlees wordt geproduceerd voor de hond.
dit soort klachten horen wij erg vaak, en als de hond overgestapt is op het vlees verdwijnen de klachten.
dit wilt niet zeggen dat dat bij jou hond ook zo is. je heb namelijk al meerder dierenarts bezoeken gehad, en wil geen betweter zijn.
maar mischien als je het nog niet heb geprobeerd, dat je vers vlees kan proberen te voeren en kijken hoe het dan gaat.

en anders inderdaad schoentjes aan doen. sorry ik weet niet welke goed zijn en waar je die kan kopen.

erg sneu voor de hond hoor, zeker als hij het zo leuk vind in het bos.
heel veel succes.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 14:54

Ik zou het helaas niet weten, maar heb je al eens aan accupunctuur gedacht?? Een hond bij ons uit de wijk was er echt ontzettend slecht aan toe door zijn allergie voor gras. Zat vol aan de prednison en zag er niet uit. Maar het gaat nu fantastisch met hem!!
Weet natuurlijk niet of het iets voor jullie is, maar misschien een idee!?

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 14:58

Gipsyboy: Een voedselallergie is het niet, hij heeft al een voedseleliminatiedieet gehad, dit hielp niet. Ook vers vlees maakt niets uit. Hij is nu weer terug op brokken omdat hij het vlees niet graag wilde eten (ja, rare hond), maar we hebben het dus inderdaad wel geprobeerd. Toch bedankt voor het meedenken!

Jespri: Dankjewel!

Kentaro: Daar heb ik nog niet aan gedacht, dankje! Ik zal het eens overleggen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 15:03

1 van mijn honden had een ongelukje van de zomer waarbij hij 2 voorpoten open gesneden heeft,ik heb toen van die schoentjes gekocht en die werken goed hoor:
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:05

In de dierenwinkel zie ik ze wel eens liggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-11-17 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Post aangepast op verzoek

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 21:19

Wat ik me wel afvraag over acupunctuur, is of dit wel werkt bij mijn hond, aangezien hij dus niet allergisch is. Zijn huid is blijkbaar gewoon erg slecht en heel gevoelig, waardoor hij wonden krijgt van de ondergrond waarop hij loopt. Hierdoor krijgt hij ontstekingen en willen de wonden niet meer dicht.
De dierenarts en dermatoloog baseren dit op het feit dat bij zijn biopten alleen maar ontstekingscellen en plantensporen zijn gevonden, en geen allergische reactie is gezien.
Maar van acupunctuur zal zijn huid niet dikker/steviger worden toch? Of zie ik dit verkeerd?

passieAppel: Bedankt voor de tip, ik zal Rodinde onthouden wanneer ik toch voor acupunctuur kies!
Kimmie261: Jouw hond ziet er ondanks zijn schoentjes nog dolgelukkig uit, haha. Mooie foto!

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 22:08

Voor intensief gebruik zijn de schoentjes van Ruffwear de beste!!
Ze kosten wat, maar ze zijn echt heel goed. Niet vergelijkbaar met de schoenen die je standaard in elke dierenwinkel vindt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 23:15

heel veel problemen komen van binnen uit. De accupunctuur helpt zeg maar om van binnen uit te herstellen! Als je er voor open staat, zou je altijd een keer kunnen proberen en dan kijken of het wat is of niet!?

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:21

Ruff wear heeft hele goede hondenschoenen KLIK, deze worden ook gebruikt voor reddingshonden in ruw terrein!!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:22

die schoenen die dakkas aan heeft op de foto zijn ook van ruffwear :j

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 18:54

Karmandi schreef:
Gipsyboy: Een voedselallergie is het niet, hij heeft al een voedseleliminatiedieet gehad, dit hielp niet. Ook vers vlees maakt niets uit. Hij is nu weer terug op brokken omdat hij het vlees niet graag wilde eten (ja, rare hond), maar we hebben het dus inderdaad wel geprobeerd. Toch bedankt voor het meedenken!

.

oke, dan kan het dat inderdaad niet zijn.
heel vreemd dan. ik wens je veel succes, en hoop dat je een goede oplossing kan vinden

Kelszz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 19:02

Interessant topic, ik volg even (:

jackiejtjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 22:00

ik heb vandaag toevallig hondenschoenen gekocht gewoon via marktplaats en dan honden schoenen krijg je heel veel aanbod :D ook gewoon van dierenwinkels die het verkoop

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 12:01

Herkenbaar probleem, mijn stafford heeft een chronische ontsteking die regelmatig terugkomt aan zijn pootjes en dan doet het hem ook ontzettend veel pijn om met zijn pootjes op de grond te lopen. Ik heb al jaren geleden van die neopreen schoentjes met een rubberen zool en klittenband sluiting voor hem aangeschaft en dat werkt hartstikke goed, ze zijn gemakkelijk aan te trekken en hij doet er alles mee, zwemt er ook mee zelfs, ze blijven goed zitten. Natuurlijk moest hij er in het begin even aan wennen met lopen maar dat ging eigenlijk heel snel. Ik weet niet meer waar ik ze toen gekocht heb maar ook via internet, moest de voetjes opmeten ervoor en ze passen echt prima. Het is dus zeker het proberen waard. Succes ermee.