Gerbilopvang: bestaan ze? Plek voor asielgerbils aangeboden!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rumpleteaser

Gerbilopvang: bestaan ze? Plek voor asielgerbils aangeboden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-11 18:20

Misschien een beetje een gekke titel, maar ik zal de vraag even toelichten :)

Om een lang verhaal kort te maken: ik wil weer beginnen met gerbils.
En mijn grote voorkeur gaat uit naar het bieden van een tehuis voor asiel/opvang dieren.

Nu zegt iedereen dat de asiels ermee vol zitten, maar ik kan ze in ieder geval niet vinden :+
Of ze hebben geen gerbils, of die enkele die ze hadden zijn al weg.
Ja; ik heb enkele fokkers gevonden die 'asieldieren' aanbieden.
Maar dan vraag ik me toch af in hoeverre dat geen 'fokresten' zijn..... :o

Dus: weet iemand een knaagdierenopvang of asiel waar gerbils zitten te wachten op een nieuw huis?
Dan houd ik me aanbevolen :)

WinSel

Re: Gerbilopvang: bestaan ze? Plek voor asielgerbils aangeboden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:23

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:25

je kan kijken op de site van de Dierenbescherming, die hebben een afdeling knaagdier opvang, soms hebben ze gerbils :j

eiber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:27

WinSel schreef:
Wij hebben gerbils :D Hele leuke zelfs

We zitten in Veendam ( Groningen )
Afbeelding
http://www.opvangaaenhunze.nl/category/6gerbils/

He, wat grappig, ik wilde net reageren dat er in Veendam keuze genoeg is. Mijn dochter van 14 doet er sinds enige weken op zaterdagmiddag vrijwilligerswerk, zodoende ben ik ook een beetje op de hoogte.
Ik hoop dat de TS hier eens gaat kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:28

Kijk je ook weleens op MP? :)

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:29

Wat leuk, ik heb er ook een tijd gewerkt, nu alleen nog via internet en niet meer in de opvang zelf :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:29

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:31

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:32

Wat fijn dat hier een topic over is, ik heb er vorig jaar ook naar homeless/asiel gerbils gezocht, maar kon ook niet echt opvang adressen vinden, óf het waren opvang adressen waarvan ze de leeftijd van de gerbils niet wisten/vermelden. Daar knap ik toch op af, ik hecht me zeer snel aan dieren en ze worden al niet oud, ik wil dan zeker weten dat ik niet na een half jaar alweer afscheid moet nemen (bij wijze van) want daar kan ik heel slecht tegen.

Maar hopelijk duurt het nog een paar jaar voordat ik weer moet zoeken naar nieuwe gerbs... mijn huidige zijn nog maar een jaar oud.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 18:56

Gerbil.nl runt ook een opvang, zijn behoorlijk goed al je het mij vraagt.

Anders even mailen, ze kent denk ik ook adressen van andere gerbilopvangs. Of bv. fokkers die een paar 'echte' opvangers hebben zitten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 19:21

wij hebben momenteel ook 4 gerbils in de opvang die nog een goed thuis zoeken ( toevallig vandaag 2 binnen gekregen ) wij zitten in Groningen.

xJolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:27

Ik weet niet waar je woont, maar in asiel Almere zitten ook nog gerbils voor zover ik weet :j
(zaterdag ga ik daarheen, als je wilt kan ik wel even voor je kijken?)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 22:59

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 09:33

Wow, wat een boel reacties! Dank jullie wel!

* Aa en Hunze heb ik inderdaad gezien, dat klopt! Omdat ze aan de andere kant van het land zitten voor mij, is dat nog even niet de eerste keuze :)
* Marktplaats doe ik niet aan qua dieren
* de link van ikzoekeenbaas heb ik gebruikt, maar daar kwamen geen gerbils uit die een baasje zoeken.
* He, Almere is natuurlijk wel een optie! Als je voor me zou willen kijken, graag!
* De website in Zeeland ga ik bekijken, daar ben ik wel eens in de buurt!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:21

Nou, heb inmiddels even gegoogeld op de opvang in Kattendijke.
Dat is zeker een optie, al is het wel een stukkie rijden. Dat maakt voor mij niet zoveel uit, maar de voor diertjes misschien wel....
Voorlopig zet ik mijn kaarten dus even op Almere, maar meer ideeën zijn welkom!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:37

Rumpleteaser schreef:
Nou, heb inmiddels even gegoogeld op de opvang in Kattendijke.
Dat is zeker een optie, al is het wel een stukkie rijden. Dat maakt voor mij niet zoveel uit, maar de voor diertjes misschien wel....
Voorlopig zet ik mijn kaarten dus even op Almere, maar meer ideeën zijn welkom!

Daar zou ik inderdaad rekening mee houden, een van mijn gerbils (een paar jaren terug, en inmiddels overleden helaas) kon niet tegen ritjes in de auto, de dierenarts zat 'maar' op 15 minuten afstand, maar toen ik aankwam zat het arme dier zó stil, en deed bijna niks meer, leek wel in shock. De dierenarts en ik waren zelfs bang dat hij er in zou blijven hangen, als je begrijpt wat ik bedoel. Dus ik zou zeker aan willen raden om niet alleen te reizen, maar met iemand erbij zodat diegene de gerbils in de gaten kan houden, dan kan je eventueel op tijd de auto aan de kant zetten en ze een beetje bij laten komen, voor geval dat.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:45

Zorg je wel dat je je goed verdiept in het houden van gerbils? Er gaat nogal verkeerde informatie rond op het internet, en vaak zijn algemene opvangscentrums niet echt op de hoogte hoe je de diertjes het beste huisvest en dergelijke.

Ze vragen toch nog een andere aanpak als bijvoorbeeld hamsters, muizen of ratten.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 13:03

@ Telpeva: precies de reden dat ik liever niet te lang met ze in de auto rijdt inderdaad
@ Bravespots: Doe ik, dank je wel. Heb al langere tijd ervaring met gerbils, dus dat komt goed ;)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:54

BraveSpots schreef:
Zorg je wel dat je je goed verdiept in het houden van gerbils? Er gaat nogal verkeerde informatie rond op het internet, en vaak zijn algemene opvangscentrums niet echt op de hoogte hoe je de diertjes het beste huisvest en dergelijke.

Ze vragen toch nog een andere aanpak als bijvoorbeeld hamsters, muizen of ratten.

Stomme vraag misschien, maar puur uit interesse, zou je een voorbeeld kunnen noemen van foute informatie op internet? mag ook per PB zodat we niet off topic gaan. Ik heb ook al jaren gerbils (12+) maar wil mezelf graag op de hoogte houden met nieuwe ontwikkelingen, als die er zijn :)

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:03

Telpeva schreef:
BraveSpots schreef:

Stomme vraag misschien, maar puur uit interesse, zou je een voorbeeld kunnen noemen van foute informatie op internet? mag ook per PB zodat we niet off topic gaan. Ik heb ook al jaren gerbils (12+) maar wil mezelf graag op de hoogte houden met nieuwe ontwikkelingen, als die er zijn :)

Vind ik ander ook wel interessant. En ook andersom: welke websites geven dan wél correcte informatie? Als jarenlange gerbilfan interesseert mij dat ook.

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:13

Ik ben stiekem ook wel benieuwd. Ik heb al een aantal jaren hamsters, en zit er nu over te denken om een koppeltje gerbils bij te nemen.
Altijd handig om te weten waar je correcte info vind dan :)