Aandenken aan Huisdier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Aandenken aan Huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 20:52

Hallo allemaal,

Ik was eigenlijk wel benieuwd of jij een speciaal aandenken hebt aan je overleden huisdier.

Hier Mijn verhaal:
Wij hadden een 8 jarige Japanse akita.
Altijd vrolijk en aanhankelijk, op een gegeven moment begon zij te stinken en af en toe over te geven. ( Stinken kan gebeuren, hond wordt ook ouder ) Zijn ermee naar de dierenarts gegaan, die vertelde ons dat het overgeven en het stinken waarschijnlijk aan het voer lag, nou mooi op ander voer over gestapt maar ging maar niet beter, het werd zelfs erger weer naar de dierenarts, schreef ons speciale brokken voor.
Hierna ging het snel berg afwaarts, ze kon helemaal niets meer binnen houden, zelfs geen water, het stinken werd nog veel erger en vooral uit de mond. ( hond is een keer mishandeld geweest bij de dierenarts, toen zij de dierenarts gebeten had, tsja hadden haar gewaarschuwd.) Ze kreeg altijd verdovings middel als ze naar de dierenarts moest want anders brak ze de hele tent af daar. Dit was niet meer nodig, ze ging gemoedelijk mee en deed niets meer bij de dierenarts.
Mijn ouders stonden erop een echo te laten maken, dit werd gedaan nog nooit ben ik zo geschrokken, de hele maag zat onder de zweren en vol met kanker, we moesten de uitslag van de dierenarts nog 3 dagen afwachten, maar helaas shiba kon niets meer binnen houden en werd met de dag slechter, ze sliep de gehele dag, had moeite met opstaan en keek ons met ogen aan van help me alsjeblieft, naar 2 dagen hebben we de knoop door gehakt en besloten dat het genoeg was voor haar, zo kon ze niet meer, dit verdiende ze niet!
Dierenarts gebeld die zou smiddags bij ons komen om hem in te laten slapen, dierenarts gearriveerd, mijn vader, moeder en ik om shiba heen zittend ( broer had zich afgesloten, heeft moeite met zich emotioneel op te stellen ). Allemaal nog een laatste knuffel geven. Dierenarts haar het slaap middel gegeven, en op het moment dat de dierenarts haar in wilde spuiten vloog er een parkiet tegen het raam aan. eerst nog rustig shiba verder laten inslapen, en nog even uit gehuilt, daarna naar buiten gegaan om te kijken of de parkiet er nog was. En ja hij zat er nog, wat voer neer gezet en konden hem zo vangen. nu 3 jaar later zit hij nog altijd als aandenken aan shiba bij ons.

Ben wel benieuwd wat voor speciaal aandenken jullie hebben over gehouden aan je huisdier.
Laatst bijgewerkt door Dustyenmax18 op 22-11-11 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Aandenken aan Huisdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 20:54

Dat is een mooi aandenken ja. :j

Ik verwacht over een aantal weken 2 schleich repaints van mijn 2 overleden nijnen...

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-11 20:57

H_Nalanta schreef:

Ik verwacht over een aantal weken 2 schleich repaints van mijn 2 overleden nijnen...

Dat idd ook erg leuk! post je een foto als je ze hebt ? ben wel benieuwd.

Eigenlijk ben ik nog wat vergeten te melden hebbe eigenlijk 2 dingen als aandenken aan shiba.

1. vogel ( ja hij heet vogel :') )
2. Shiro is een half broertje van shiba

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:01

Aandenken? Pff haar puppyhalsbandje en lijn. Ik heb een pluk haar afgeknipt toen ze overleden was en we haar netjes neerlegde bij het crematorium. Het kaartje van het crematorium, haar halsband heb ik toegeeigend :+
Foto's uiteraard, maar kwa tastbare dingen was dat het wel zo'n beetje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:51

H_Nalanta schreef:

Dat is gaaf zeg! :wow:
Foto's!! (over twee weken dan :D )

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 21:59

Speciaal aandenken van mijn poes en kater is dat ze beide in de achtertuin zijn begraven en dat ik altijd even bij ze langs kan gaan. Ik heb van beide ook een foto in me kamer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:01

Oh dat is wel speciaal TS :)

Ik heb van mijn overleden Haflinger een stukje hoef en een hoefijzer.

Oh en van mijn overleden Jack Russeltje een kluifje dat nog niet helemaal opgegeten was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 22:02

Van mijn overleden cnaaf heb ik een paar leuke foto's.
Voor de rest niets speciaals..

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-11 23:07

ja heb een heel speciaal aandenken. heb bij www.moirart.nl een creatie laten maken van mijn 2 overleden honden en mijn 2 huidige honden samen. Dit omdat ze in elkaar over gelopen zijn qua komst hier en ze zijn me alle 4 enorm dierbaar. Heb dus nu een geweldige canvas creatie in mijn slaapkamer hangen van 75 x 50 cm van alle 4 mijn honden. Geweldig gaaf.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:27

Ik heb het naamkokertje van mijn overreden kat aan een ketting hangen :)

linnieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 00:33

dierenfan schreef:
ja heb een heel speciaal aandenken. heb bij http://www.moirart.nl een creatie laten maken van mijn 2 overleden honden en mijn 2 huidige honden samen. Dit omdat ze in elkaar over gelopen zijn qua komst hier en ze zijn me alle 4 enorm dierbaar. Heb dus nu een geweldige canvas creatie in mijn slaapkamer hangen van 75 x 50 cm van alle 4 mijn honden. Geweldig gaaf.

Is inderdaad heel mooi. Ik heb de link bewaard.. Je weet het maar nooit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 10:19

Onze pup overleed vorig jaar plots door een ongeluk...

Van haar heb ik natuurlijk nog wel heel erg veel foto's.
Haar nestknuffeltje en nesthalsbandje (om haar te herkennen) heb ik nog liggen.
En haar halsbandje... haar lievelingsbotje, dat nog niet op was (tand afdrukjes staan er in).
En de roos die ik heb gebruikt bij haar laatste fotoshoot, die heb ik nog en is inmiddels mooi gedroogd.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 17:39

Wij hebben voor 2 weken terug ons hondje in moeten laten slapen. Bah wat was dat moeilijk. Hij was altijd vrolijk en speels mankeerde verder niets, maar hij had een hernia waardoor hij zijn ontlasting niet kwijt kon.
We hebben al zijn spulletjes bewaard, riempje, speeltjes, mandje, kussens, tandjes en heeeel veeeeel foto's. We hebben hem ook laten cremeren en hij staat nu in een urn bij ons thuis. Hij is dus ook altijd bij ons.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 14:24

zijn paspoort ligt op een tafeltje met zijn puppy halsband en zijn halsband die hij om had toen hij ingeslapen werd, met een grote foto van hem en een kaarsje erbij die ik elke dag wel aan heb. En ik neem een tatoeage van zijn naam.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:03

Ik heb onlangs een tattoo laten zetten van een pootsafdrukje van 1 van mijn katten. Kat in kwestie is ook pas geleden overleden maar het idee was er al eerder. Eigenlijk is het een eerbetoon aan alle katten die niet meer bij me zijn en aan degene die ik nog wel heb, maar omdat de poes in kwestie erg speciaal voor me is/was is het haar pootje geworden. Ik ben er erg blij mee en zal haar nu zeker nooit vergeten.

melissa256

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:35

picobello schreef:
Ik heb onlangs een tattoo laten zetten van een pootsafdrukje van 1 van mijn katten. Kat in kwestie is ook pas geleden overleden maar het idee was er al eerder. Eigenlijk is het een eerbetoon aan alle katten die niet meer bij me zijn en aan degene die ik nog wel heb, maar omdat de poes in kwestie erg speciaal voor me is/was is het haar pootje geworden. Ik ben er erg blij mee en zal haar nu zeker nooit vergeten.

dat heb ik dus ook met mijn hond hij was zo speciaal voor me omdat hij de allereerste geboren pup van van onze Mechelaar was van ons eerste nest en was echt liefde op het eerste gezicht toen het een beetje op een hond ging lijken.

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:39

Ik laat a.s. dinsdag ook een tattoo (hondenpootje) zetten met de as van mijn overleden hondje. Hij was ook heel speciaal voor mijn moeder en mij. Ons eerste hondje en hij kon lezen en schrijven.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:52

Een paar dingen eigenlijk.
1. Zijn halsband met riem.
2. Een grote, zelfgemaakte tekening met oa zijn koppie erop.
3. Een tattoo.

Even ter illustratie:
Afbeelding
Afbeelding

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:56

Van onze Coco hebben we dr halsbandje, winterdekentje en stropdasje gehouden.

Van mijn paard ( is nog niet overleden ) heb ik zijn staarthaar in een ring laten verwerken.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:06

Mooie tekening Rebel Jits!