Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 17:00

Vind het een beetje raar om nu meteen naar een andere arts te rennen. Die zijn daar voor opgeleid en je mag er vanuit gaan dat die wel weet wanneer ze een bloedonderzoek moet doen.

We wachten af en natuurlijk houden we haar in de gaten. Nu ligt ze rustig in haar mand. Hopelijk eet ze zo wat, want dat heeft ze nog niet gedaan.
We hebben blikvoer met rijst en ook speciale brokken. We proberen haar vanalles te geven om te kijken wat ze wel en niet wil eten. Maar tot nu toe nog weinig resultaat.

Ze hebben trouwens ook meteen een wormenkuur gegeven om dat ook uit te sluiten.

dierenfan
Berichten: 9610
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:19

Kan het niet zijn dat het blikvoer diaree uit lokt? Blik zit namelijk enorm veel vocht in. En dat de medicatie voor het hart en de andere medicatie eigenlijk niet samen kunnen?

Zelf zou ik liever een uitgebreid bloedonderzoek hebben dan weer andere medicijnen en ontwormingskuur en weer andere voeding. Dit alles is gewoon een aanslag op het lichaam. Medicatie vraagt werking van vanalles in het lichaam, ontwormingskuur geeft allemaal veranderingen in het lichaam en andere voediing is ook een aanslag op maag/darm stelsel.
Zou zelf veel liever een dag laten vasten zodat alles tot rust kan komen. En dan beginnen met kip dat is namelijk licht verteerbaar en rijstwater. En dan in zeer kleine porties en om het uur aanbieden. Uiteraard water moet altijd ter beschikking zijn. Ook goed in de gaten houden of ze niet uit gaat drogen.
Nu geef ik mijn honden altijd vers vlees dus vandaar dat ik ook met kip zou beginnen. Maar voor een hond die brok gewend is kan kip vaak ook. Dan wel een beetje koken. Kip kook ik in zo'n geval in kokend water en dus niet met vet e.d. erbij of in braadpan. Als het niet helemaal gaar is geeft dat niet zo honden zijn niet salmonella gevoelig.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 19:32

Let wel op dat sommige honden juist van kip aan de dunne kunnen gaan!! (die van ons is daar 1 van en ik weet het ook van een andere hond bij ons uit de buurt!)

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 11:51

Het overgeven is nu minder en vanochtend heeft ze een paar brokjes op en heeft ze haar pillen gewoon gegeten. Net toen we thuis kwamen had ze weer hele vieze, dunne ontlasting.

Blanket

Berichten: 3852
Geregistreerd: 04-03-07
Woonplaats: NLD

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 17:31

Ai nog niet zo fijn vanmorgen dus. Hoe gaat het nu?

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 21:22

Vanmorgen weer naar de dierenarts en ze eet nu tenminste wel een beetje. Morgen belt de dierenarts even hoe het gaat. We wachten wel af.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:42

Char_elle schreef:
Vanmorgen weer naar de dierenarts en ze eet nu tenminste wel een beetje. Morgen belt de dierenarts even hoe het gaat. We wachten wel af.



heeft ze een maag/darm infectie?(gastro-interitis)

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 22:46

geerke schreef:
Char_elle schreef:
Vanmorgen weer naar de dierenarts en ze eet nu tenminste wel een beetje. Morgen belt de dierenarts even hoe het gaat. We wachten wel af.



heeft ze een maag/darm infectie?(gastro-interitis)



ja zat ik ook aan te denken. Giardia zou ook nog een optie kunnen zijn, wordt vaak ook niet aangedacht.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-11 23:19

Wat is giarda precies? Zal morgen een gaan kijken of ik er wat info over kan vinden. En even aan de dierenarts vragen mocht het niet verbeteren.

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 02:03

Giardia lijkt me dus niet. Veel drinken en overgeven hebben hier niets mee maken. Bij giardia komt met de ontlasting ook slijm en bloed mee.

Probeer je wel goed te houden aan het voorgeschreven voedsel. In dit soort gevallen is het vaak verleidelijk om je hond van alles voor te schotelen wat ze gewoonlijk lekker vinden, maar het maag-darm stelsel is waarschijnlijk zo geirriteerd dat ze alleen zeer licht verteerbaar voedsel aan zal kunnen. Geen lekkere hapjes dus.

Sterkte!

princesmax
Berichten: 1353
Geregistreerd: 22-04-06
Woonplaats: ergens

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 02:21

snap eerlijk gezegd niet dat je niet al een bloedonderzoek hebt gedaan. Inderdaad en dierenarts heeft er voor geleerd maar ik weet uit ervaring dat ze ook HEEL veel fouten kunnen maken.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 16:08

Het gaat nu wat beter. Ze eet weer kleine beetjes en begon vanochtend zelfs te kwispelen toen ik binnen kwam. De ontlasting was net al iets dikker, dus er zit wel wat vooruitgang in.
Alleen heeft ze vanochtend, sinds anderhalf jaar weer een aanval gekregen. Die ze dus ook altijd had toen ze nog geen medicijnen voor haar hart had. Ik hoop dat het gewoon komt omdat ze ziek is en daardoor minder weerstand heeft. Maar begin toch steeds meer te denken dat het aan het hart ligt.

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 10:30

Gisteren hebben we met pijn in ons hart ons hondje in moeten laten slapen. Het bleek allemaal van het hart af te komen. Ze kreeg savonds weer een lichte aanval en kreeg daarna bijna geen adem meer. Dit werd met de minuut erger en met heel veel moeite hebben we besloten dat we haar uit haar lijden moesten verlossen. Wat was dat een moeilijke keus zeg. Maar ze had de nacht anders nooit overleefd.
Het is nu zo stil in huis en het is volgens mij nog steeds niet tot me doorgedronken. Heb nog steeds het idee dat ze straks ineens binnen komt lopen ofzo. Ben vandaag maar thuis gebleven van school want heb het er echt veel te moeilijk mee.

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:31

Pfff heel veel sterkte! :(:) Weet helaas hoe je je voelt...
Je hebt een goede beslissing genomen, ze mag nu rusten zonder pijn....

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 10:32

:(:)
Heeeeel erg veel sterkte!!! Je hebt gekozen voor haar en daar mag je best trots op zijn, ze is je dankbaar :(:)
Houd je vandaag maar een beetje rustig, probeer een beetje afleiding te zoeken.

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 11:38

Och... wat erg!! Heel veel sterkte!! :(:)

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 12:54

Wat een verschrikkelijke wending van het verhaal!!!!
Heel erg veel sterkte! :(:) Wat een nachtmerrie!

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 13:23

Klopt, inderdaad een nachtmerrie.
Zit hier al vanaf 9 uur vanochtend een beetje voor me uit te staren. Durfde vanochtend niet naar beneden, omdat ik wist dat dan de klap zou komen. Als er geen hondje naar me toe komt, geen mand staat enz. Nou dat was dus ook zo.. Nu zie ik elke keer die lege plek waar normaal de mand stond en denk ik buiten heel de tijd iets te zien bewegen. Echt vreselijk. Was echt mijn vriendinnetje.
Maar het is beter zo. Het was echt duidelijk dat ze niet meer kon. We zijn tot de laatste minuut bij haar geweest en ze slaapt nu lekker. Zat vanochtend nog te bedenken.. Wat was het mooi geweest als ze gewoon normaal oud had kunnen worden, ze was pas 8.

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:33

Char_elle schreef:
Klopt, inderdaad een nachtmerrie.
Zit hier al vanaf 9 uur vanochtend een beetje voor me uit te staren. Durfde vanochtend niet naar beneden, omdat ik wist dat dan de klap zou komen. Als er geen hondje naar me toe komt, geen mand staat enz. Nou dat was dus ook zo.. Nu zie ik elke keer die lege plek waar normaal de mand stond en denk ik buiten heel de tijd iets te zien bewegen. Echt vreselijk. Was echt mijn vriendinnetje.
Maar het is beter zo. Het was echt duidelijk dat ze niet meer kon. We zijn tot de laatste minuut bij haar geweest en ze slaapt nu lekker. Zat vanochtend nog te bedenken.. Wat was het mooi geweest als ze gewoon normaal oud had kunnen worden, ze was pas 8.



Och.. ik kan het me zoooo goed voorstellen! Het zijn zulke lieve en gezellige hondjes en ik mis mijn hondje al als ze een dagje bij mijn ouders is omdat ik lang weg ben. Dan denk ik steeds dat ik haar in mijn ooghoek zie of dat ik haar typische geluidjes hoor.

Ze is jullie vast dankbaar dat ze uit haar lijden is verlost, nogmaals veel sterkte en denk aan de leuke dingen die jullie hadden!

mylene32

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-12-10

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:37

Giardia?
Laat dat au b nakijken.

Fred_Kroket
Berichten: 3116
Geregistreerd: 15-07-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 13:37

mylene32 schreef:
Giardia?
Laat dat au b nakijken.


De hond is onderhand al overleden aan hartfalen. Even goed lezen.

mylene32

Berichten: 425
Geregistreerd: 19-12-10

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 15:53

Sorry TS. Gecondoleerd.

picobello

Berichten: 1971
Geregistreerd: 20-04-04
Woonplaats: Barber, Curacao

Re: Heel ziek hondje, wat nog te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 16:39

Wat vreselijk TS! Heel veel sterkte met het verlies van je lieve vriendje!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:15

Char_elle schreef:
Gisteren hebben we met pijn in ons hart ons hondje in moeten laten slapen. Het bleek allemaal van het hart af te komen. Ze kreeg savonds weer een lichte aanval en kreeg daarna bijna geen adem meer. Dit werd met de minuut erger en met heel veel moeite hebben we besloten dat we haar uit haar lijden moesten verlossen. Wat was dat een moeilijke keus zeg. Maar ze had de nacht anders nooit overleefd.
Het is nu zo stil in huis en het is volgens mij nog steeds niet tot me doorgedronken. Heb nog steeds het idee dat ze straks ineens binnen komt lopen ofzo. Ben vandaag maar thuis gebleven van school want heb het er echt veel te moeilijk mee.



och jee |( je hebt gelijk gehad...het lag aan het hart.
Heel veel sterkte :(:) Wat vreselijk dit ;(

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:24

Char_elle schreef:
Gisteren hebben we met pijn in ons hart ons hondje in moeten laten slapen. Het bleek allemaal van het hart af te komen. Ze kreeg savonds weer een lichte aanval en kreeg daarna bijna geen adem meer. Dit werd met de minuut erger en met heel veel moeite hebben we besloten dat we haar uit haar lijden moesten verlossen. Wat was dat een moeilijke keus zeg. Maar ze had de nacht anders nooit overleefd.
Het is nu zo stil in huis en het is volgens mij nog steeds niet tot me doorgedronken. Heb nog steeds het idee dat ze straks ineens binnen komt lopen ofzo. Ben vandaag maar thuis gebleven van school want heb het er echt veel te moeilijk mee.


Ach!! 8 jaar veels te jong natuurlijk, maar wel de juiste beslissing genomen!
Heel veel sterkte meid aankomende dagen en misschien toch maar snel een leuk nieuw hondje halen uit het asiel??
Ik weet dat die nooit de oude kan vervangen, maar het geeft wel steun!