Geelbuikschildpad

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:05


Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 01:30

Haha, wat zijn ze grappig zo! Die van mij zitten alleen maar de hele dag op een rots.
En dat irritantie muziekje doet het hem natuurlijk.

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:05

Haha kids hier vonden het muziekje leuk :D
Die van mij liggen ook vaak te zonnen hoor,maar zijn ook behoorlijk actief.

Bloodymary
Berichten: 4535
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 01:20

Ja bij mij zitten ze in een vijver, dat scheelt misschien. En ik zie ze natuurlijk ook niet zo veel (onder water al helemaal niet) dan wanneer ze in een aquarium zitten. Ik zag trouwens vandaag dat ze nog lekker in het zonnetje zaten, volgens mij zijn ze andere jaren al begin oktober aan de winterslaap!

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 20:22

Het gaat super goed met de schildpad. Het warmte element en de lamp hebben hem goed gedaan:D! Hij eet weer en is super actief ook word zn schild weer helemaal mooi (zat van dat ?alg? op, gaat er vanzelf helemaal af). Mn vader denkt zelfs dat ie groeit:D
Ben er echt super blij mee.

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 23:19

he super!!!
ene ook nog een foto he? :D
Veel plezier met je schildpad. :)

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 19:08

Kan het zijn dat hij zich nu verveeld? Hij zit steeds in de thermometer te bijten. En hij eet ook echt super veel is dat goed?

pubelia

Berichten: 9990
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:23

Op hoeveel staat de thermostaat?

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 19:35

Op 24 graden

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 16:00

tempratuur lijkt mij in orde...hoe doet ie het nu?

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-11 20:16

ik heb twee geelwangschildpadjes, bijna familie dus. Heb je topic even doorgelezen, fijn dat je zulke veranderingen hebt aangebracht. Ik zou de temperatuur iets warmer doen. Mij is geadviseerd de temperatuur op 27 graden te houden.
Ben ook benieuwd hoe het nu met die van jou gaat

@amazonne77: is die eerste schildpad die je in beeld ziet in jouw filmpje een geelwang? Dan staat die 2 van mij nog wat te wachten :P

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 22:09

Jep daar ben ik vrijwel zeker van. :D Hij is nu 13.5cm (lengte van zijn schild)
Ik ben niet zeker wat de kleinste voor soort is,Hij meet nu 11 cm,maar is een heel ander dan de grootste.
Heb het al eens opgezocht maar sommige lijken allemaal zoveel op elkaar.

Ik krijg volgende week een ''nieuwe'' aqarium! de aller grootste van juwel *\o/*
Ik denk dat hij zowat heel mijn woonkamer in beslag gaat nemen haha,en als ze daar uit durven te groeien dan breng ik ze naar een centerparcs :P

HedwigO

Berichten: 1829
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Amsterdam

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:21

ik vind hem geweldig :D
Ik ben een beetje opgelicht. Ik had volgens de dierenzaak geelwang gekocht maar heb het nagelezen op internet en ik blijk een geelbuik en een kruising geelbuik/geelwang te hebben.....

Wat gaaf zeg van je aquarium!!! Ik wil foto`s zien zodra je ze hebt :) Heb je trouwens tips voor planten die die kleine slopers niet stuk maken? vind mijn bak zo kaal namelijk

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:44

euhh geen planten. :')
ze slopen het gelijk of eten m op. :9 er zijn bepaalde waterplantjes die ze wel mogen om te eten,hebben ze weer even wat te doen. Wel kan je kunst planten er in zetten,maar die zullen ze wel steeds om zwemmen...
Ik heb op de bodem steentjes,wil in de ''nieuwe'' bak grofere stenen er bij ook voor de decoratie..
En met klinkers heb ik een huisje gemaakt voor de algeneter die voer ik daar ook in anders eten die twee vraatzuchten zijn voer ook op en dat vind ie niet leuk.. boven op zijn huisje kunnen de schildpadden op drogen en zonnen.
bij deze ouwe bak zit aan de achterkant een ''poster'' met beplanting zo heb ik toch wat ''groen'' in mijn bak.
Volgende week haal ik de nieuwe bak op en dan eerst goed schoonmaken,ze hebben m zo weg gezet ....heb er nog een hele klus aan denk,maar ik denk dat de schildpadjes blij zullen zijn met de zee aan ruimte die ze zullen gaan krijgen.
:D
als hij staat maak ik er een foto van en zal ik die hier plaatsen. :))

er schijnen heel veel geelbuik met geel wang gekruist te zijn...denk dat die kleine van mij dat ook is,maar ben er nog niet uit....nog maar eens een avondje voor gaan zitten denk. hij verschilt best veel van zijn grote vriend.

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 23:46

Wat goed dat je 'm zo hebt weten op te lappen TS!

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 18:49

Het gaat echt super met de schildpad!
Alleen nu is weer mijn vraag hoeveel mag ie eten en hoevaak precies? Ik geef hem nu elke dag wat van die garnaaltjes enzo en soms wat sla of klein bolletje gehakt. Is dat wel goed? Ik denk dat ie nu 24/ 7 wel kan eten haha

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 19:01

hoe ouder ze worden hoe minder vaak je ze moet voeren,die van mij schooien al als je langs komt lopen.. :o
ze krijgen om de dag tot om de 2 dagen te eten,ene keer korrels en andere keer meel wormpjes,maar als ik soep aan het koken ben krijgen ze tussen door ook een balletje runder gehakt.
sla heb ik ze nog nooit gegeven.
ik weet niet hoe groot jou schildpad is,maar als het nog een kleintje is mag je hem elke dag wel wat geven hoor.
wat ik van de week eens wil gaan proberen zijn geweekte katten brokjes,schijnt heel veel vitamine in te zitten,nog even googelen welk merk ik moet hebben. :D

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:27

amazone77 schreef:
er schijnen heel veel geelbuik met geel wang gekruist te zijn...denk dat die kleine van mij dat ook is,maar ben er nog niet uit....nog maar eens een avondje voor gaan zitten denk. hij verschilt best veel van zijn grote vriend.


Misschien is dat die van mij ook wel? of is het wel een geelwang inplaats van geelbuik haha. ik zal snel even een foto uploaden.

amazone77 schreef:
hij is nu ongever 5/6 jaar oud. Hij schooit ook echt super erg als je alleen nog maar voorbij loopt ja. Hij denkt dan ook dat ie door het glas kan zwemmen volgens mij:P Maar ik denk dan steeds dat ie honger heeft maar dat is dus niet?
Zn schild meet nu 8,5 cm en volgens mij groeit ie al wel.
Hou me op de hoogte van de kattenbrokjes ben benieuwd, kan ik dat ook eens doen als variatie.


hij is nu ongever 5/6 jaar oud. Hij schooit ook echt super erg als je alleen nog maar voorbij loopt ja. Hij denkt dan ook dat ie door het glas kan zwemmen volgens mij:P Maar ik denk dan steeds dat ie honger heeft maar dat is dus niet?
Zn schild meet nu 8,5 cm en volgens mij groeit ie al wel.
Hou me op de hoogte van de kattenbrokjes ben benieuwd, kan ik dat ook eens doen als variatie.

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 20:36


amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:43

probeer ook maar een foto van de zij kant en boven kant te maken,en als het lukt van zijn buikje.
Hij heeft al net zo'n dik hoofd als die van mij haha

amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 22:50

Heb hier nog een foto van de grootste,Hier kan je goed zien dat het een mannetje is. (lange nagels)

Afbeelding

kel_tje

Berichten: 232
Geregistreerd: 26-02-08

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 09:49


amazone77

Berichten: 4883
Geregistreerd: 28-07-08
Woonplaats: Brabant

Re: Geelbuikschildpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 20:56

lijkt mij een geelwang... :j