Mijn vader en ik hebben een eeuwige discussie. Wel grappig opzich hoor! Het leuke is dat iedereen zich ermee gaat bemoeien en plaatjes gaat opzoeken "ja die lijkt wel", "Ja maar die lijkt ook"

Mijn hond komt uit het asiel als pup, hij kwam vroeg bij mij. Op zijn paspoort staat een Fox Terrier, de dierenarts zegt eerder "Het is een kruising tussen een gladharige fox terrier en een jack russel. Mijn vader zegt dus: "Het is een boerenfox". En daar ben ik het dan niet mee eens.
Goed en of het nou een fox terrier, boerenfox of paars naakthondje maakt mij niets uit.. Hij is lief en dat is het belangrijkste.
Toch die eeuweige boerenfox discussie, dus wie heeft er verstand van boerenfox honden?
Op de website staat dat de boerenfox geen erkend ras is en dat deze hond is ontstaan door een kruising tussen een gladharige fox terrier en jack russel. Tenminste dit is wat ik las. Een andere website zegt dat het meer de uiterlijke kenmerken heeft van deze 2 rassen.
Toch ben ik van mening dat een kruising tussen de fox terrier en de jack russel niet per definitie een boerenfox is, mijn vader zegt dus absoluut van wel.
Wie weet hoe dit precies zit bij die honden??