Duitse herder kennel Het Meerse Bloed Overijssel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissRoxyy

Duitse herder kennel Het Meerse Bloed Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 11:46

Hallo :wave:

Wie kan mij wat meer informatie geven over deze kennel?

Ik kan op internet niks vinden en ik dacht misschien zijn er op bokt wel mensen die deze kennel kennen.
Ze fokken duitse herders, langhaar/oudduits.

Als jullie informatie hebben, graag!!

Groetjes,
Roxanne

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:01

Nog nooit van gehoord :n

Maar fokken ze alleen Oud duitse herders?

Axel_Clauw

Re: Duitse herder kennel Het Meerse Bloed Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 22:04

Geen idee. Weet niet of je van plan bent daar een pup aan te schaffen. Zo wel, vraag of ze testen op erfelijke afwijkingen :) .

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 22:35

Ja mijn moeder heeft wel een telefoonnummer vandaag gevonden dus dat is al iets :+

Ik heb geen idee of ze alleen oud duitse fokken, daarom was ik opzoek naar wat meer informatie.
Ik heb een mevrouw in de wijk aangesproken waar haar hond vandaan kwam en dit was de kennelnaam.
Zij heeft een langharige duitser.

Ben me aan het orienteren, wil in de toekomst een herder aanschaffen. Thuis hebben we er al een. Jethro maar die is van mijn moeder.
Dus ben ik een aantal kennels aan het bekijken die mooie en vooral GOEDE herders fokken.
En mijn voorkeur gaat toch naar de langhaar/oud duits.
Hoewel de korthaar wolfsgrauw toch ook wel erg leuk is :))
Ik hou niet van lichte honden, maar helemaal zwart vind ik ook niet zoveel aan haha! :+

Hebben jullie misschien nog goede kennels?

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-11 23:00

Als je dan persé voor een langstokhaar wilt gaan , dan zou ik die gewoon bij een erkende fokker kopen.
Er zijn genoeg duitse herder kennels die ook gewoon langstokharen in hun nesten hebben zitten.

Koop een pup bij een fokker die aangesloten is bij de VDH. Langstokharen zijn sinds 01-01-2011 erkend door de RvB en de oudduitse zullen nooit erkend worden.
Geloof ook niet in de fabeltjes dat een oudduitse gezonder zou zijn, want dat is echt klinkklare onzin. Vaak durven ze veel meer te vragen voor een ouduitse dan een DH langstokhaar.

Mocht je overstag gaan voor een LSH, koop idd een pup uit goedgekeurde ouders. Ze moeten zoiezo beoordeeld zijn op hun heupen en ellebogen.
Vraag naar de papieren daarvan, een goede fokker laat ze je inzien.

Kijk anders op de VDH site, elke 18e van de maand komt er een puppylijst, waar er puppen verwacht worden of al geboren zijn.
Al deze honden zijn goedgekeurd en dragen de naam keurfok. 100 % garantie kan je nooit krijgen, maar het is wel prettig om te weten dat de fokker er in ieder geval alles aan heeft gedaan om een zo gezond mogelijke hond te fokken.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-11 23:30

Bedankt voor de nuttige informatie!
Hier heb ik wat aan! TOP!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:16

Kennel in Overijssel (van Zomerdijkslanden).
Fokt 'gewoon' korthaar duitse herder, waar soms ook 1 of 2 langstokhaar tussen zitten in het nestje.
Hier hebben wij onze hond vandaan.
Voor meer info mag je altijd PB-en :)

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:58

kamatz schreef:
Als je dan persé voor een langstokhaar wilt gaan , dan zou ik die gewoon bij een erkende fokker kopen.
Er zijn genoeg duitse herder kennels die ook gewoon langstokharen in hun nesten hebben zitten.

Koop een pup bij een fokker die aangesloten is bij de VDH. Langstokharen zijn sinds 01-01-2011 erkend door de RvB en de oudduitse zullen nooit erkend worden.
Geloof ook niet in de fabeltjes dat een oudduitse gezonder zou zijn, want dat is echt klinkklare onzin. Vaak durven ze veel meer te vragen voor een ouduitse dan een DH langstokhaar.

Mocht je overstag gaan voor een LSH, koop idd een pup uit goedgekeurde ouders. Ze moeten zoiezo beoordeeld zijn op hun heupen en ellebogen.
Vraag naar de papieren daarvan, een goede fokker laat ze je inzien.

Kijk anders op de VDH site, elke 18e van de maand komt er een puppylijst, waar er puppen verwacht worden of al geboren zijn.
Al deze honden zijn goedgekeurd en dragen de naam keurfok. 100 % garantie kan je nooit krijgen, maar het is wel prettig om te weten dat de fokker er in ieder geval alles aan heeft gedaan om een zo gezond mogelijke hond te fokken.

_/-\o_ Amen

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:14

Ik heb ook een oud duitse langhaar, ik ben eraan gekomen door op tentoonstellingen rond te lopen en gewoon eens rond te vragen, ik vind de oudduitse zelf mooier omdat ze wat robuuster zijn dan de soms wat te slanke/iele DH van nu.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:22

Ik denk dat je zoiezo een oudduitse en een gewoon stokhaar DH niet met elkaar kan vergelijken.
Dat is idd een wereld van verschil, maar wat denk je wat een beetje vacht doet? Ik denk dat als je eigen hond een stokhaar zou wezen net zo iel zal zijn.

Daarnaast is een Langstokhaar DH net zo grof als een Oudduitse, maar dat komt ook puur door de vacht ;)
Ik heb hier ook een gewone stokhaar reu zitten, die schoon aan de haak 47 kilo weegt. Mijn teven wegen allemaal boven de 30 kilo. Een DH uit werklijnen of uit kynologische lijnen kan je ook niet met elkaar vergelijken. De werkhonden worden gefokt op het wendbare en snelheid, terwijl de showlijnen toch meer op het robuuste fokken. Goed geknookt e.d.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 20:39

ik weer een hele goede kennel van langhaar duitsers die enorm letten op karakter en gezondheid. Stuur de link wel even via PB. Overigens langhaar duitsers dus (ook aangekeurd bij oud duitsers) en grote forse honden met geweldig karakter!