ik doe met mijn mechelaar agility, gaat goed, ze is enthousiast (wat ook meteen het probleem is), leert snel en doet goed haar best.
Chels is zo enthousiast dat ze dus 3x zo hard loopt als ik en dus iedere keer mij kwijt is.. of ik haar, tis maar hoe je t ziet. Ik vroeg me af of jullie tips en trucs hebben die ons kunnen helpen om beter te worden.
ik heb gewoon les, we hebben pas 11 lessen gehad en zijn nog beginners. De les volg ik bij een erkende kynologenclub die me goed begeleid. Het is niet zo dat ik alles thuis wil gaan verbeteren, ik wil gewoon kleine dingetjes kunnen oefenen (attentie, vooruit sturen, haar bereiken als ze alchterlijk enthousiast is, leren wachten) zodatwe steeds beter worden.
zal meteen een filmpje erbij doen van gisteren.. ze was afgeleid en ondertussen gigantisch vrolijk.. wat dus een alternatief parcours opleverd en een hond die raakvlakken overslaat (nu moet ze van mij wachten, dan rustig omhoog gaan en weer wachten op t laatste raakvlak, maar nu had ze haar oren eeven uit staan).