Poes ziek....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Poes ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 16:59

Hallo allemaal,

Ik baal ongelooflijk,onze 15 jarige poes heeft waarschijnlijk niet lang meer te leven. Vrijdag ontdekte ik een keiharde verdikking op haar onderkaak. Direct dikke paniek natuurlijk en hals over kop naar de dierenarts,en deze vermoedde wat ik eigenlijk ook al dacht:hoogstwaarschijnlijk een tumor. Omdat poes ook koorts had wilde hij haar toch behandelen voor een ontsteking,dus ze heeft nu antibiotica en pijnstillers/ontstekingsremmers. De bult groeit volgens mij heel snel. Vreemd genoeg lijkt het erop dat wij er meer last van hebben dan zij,ze toont niet ziek en gaat gewoon haar gangetje....ik houd rekening met het ergste. Zijn er mensen die hier ervaringen mee hebben? Ik hoor het graag!

wendyP
Berichten: 3948
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: ermelo

Re: Poes ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:31

Sterkte ermee, heb zelf geen ervaring. :(:)

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Poes ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:34

Is er geen mogelijkheid van dat het een abces is?

mrjlnx
Berichten: 1246
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Poes ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 19:36

Ze kunnen toch testen dat het een tumor is?
Deden ze bij mijn kat ook, had ook allerlei verdikkingen. Spoten ze er een soort vloeistof in,
en als het bultje dan afzakte was het waarsch gewoon vocht. Als de bult bleef was het waarsch
een tumor.

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Re: Poes ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-11 21:59

De verdikking is keihard,net als bot. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een abces zo voelde. Maar misschien kan het in het geval van een kaakontsteking wel,ik weet het niet. Onze da dacht ook aan een tumor,maar houdt een optie open voor een abces. We hopen er maar het beste van,poeslief heeft ons wel vaker laten schrikken,en ze leeft nog steeds.

PortRoyal
Berichten: 731
Geregistreerd: 01-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 08:12

Gisteren onze poes Foezel in laten slapen..Een zwarte dag,de tumor in haar kaak bezorgde haar veel ongemak en het zou alleen maar erger worden. Heb veel verdriet en jank aan een stuk door. Ik mis haar ontzettend en zie steeds haar lege kussentje. Bah wat een ellende.

Tooske

Berichten: 6547
Geregistreerd: 26-07-03
Woonplaats: Almkerk

Re: Poes ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:28

Goh wat naar! Sterkte

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: Poes ziek....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:36

He, bah! Wat een nare dingen zijn dat toch altijd, maar 15 is natuurlijk een prachtige leeftijd, al wil je ze liever 150 zien worden natuurlijk.
Sterkte!!

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-11 08:41

he gut wat jammer.
Sterkte :(:)