Hond alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:10

Loolotte schreef:
Omdat ik van lange wandelingen hou, maar verder niemand van mijn familie ofzo. Omdat ik het erg leuk vind om met honden te spelen en knuffelen en afwisselende dingen te doen (behendigheid, leuke trucjes, veedrijven wil ik ook een keer gaan doen enz) met honden, omdat ik shows lopen erg leuk vind en het graag zelf ook zou gaan doen (ben vaker mee geweest met mensen). Omdat ik graag tijd besteed aan de vachtverzorging, vind ik erg leuk om te doen (kammen, borstelen, controleren op teken enzo). Vergeet ik iets..? :P

Lang wandelen kun je niet met je pup. Duurt máánden voordat dat kan. Met pups mag je ook nog veel trucs niet, veedrijven niet, behendigheid is al helemaal uit den boze. Waarom neem je niet gewoon een oudere herplaatser? En waarom precies de Collie en niet (ik roep maar wat!) een Havanezer?

mika11

Berichten: 11112
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:11

Maar jij woont deels in Brabant en deels in Hilversum.
Als het echt jouw hond wordt, hoe wil je dat dan gaan doen?
Voor een eerste hond is een werkhond zoals de Schotse Collie misschien wel wat te hoog gegrepen.
Helemaal als jij de enige bent, zo te lezen, die er wat mee gaat doen.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 12:13

Ik zeg toch ook niet dat dat PER SE moet?

Nouja mijn vader woont in Hilversum. Maar daar kom ik om de 3 maanden een weekend ofzo. En dan kan ze gewoon mee :)

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:14

Ik heb al tienduizend keer de vraag gesteld wáárom een SC? Kun je daar misschien antwoord op geven?

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:15

Ik snap niet dat iedereen zo zijn best doet haar een hond af te raden. Als ze er toch lekker mee wil spelen, knuffelen enz? Die ouders beginnen er aan, zijn verantwoordelijk en dat is dan een keus die zij maken. Moeder of vader of allebei. :)
Alleen een pup lijkt me niet zo handig maar dat komt vast ook wel goed. :j
Super dat je informatie hier inwint, neem een goede doordachte keus. En alleen thuis is wel aan te leren hoor.

nathe

Berichten: 1665
Geregistreerd: 20-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:16

let wel op dat als je een schotse collie wil voor show dat je die dan moeilijk buiten kunt zetten in een ren. Dit zorgt voor een hele andere vacht structuur en ik denk nie da ze da op show willen zien...

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:17

En wanneer wil je dat allemaal gaan doen?

Stel je voor.... Het is winter. Rond sinterklaas en het is rond 17:00 uur donker.
Je bent net thuis vanuit school en de hond moet naar buiten. Het eten is bijna klaar dus je kan maar heel eventjes.
Je komt thuis van het uitlaten en door de regen en de blubber zit heel de vacht van "Max" vol met blubber.
Dat wil je niet in huis hebben, dus hup naar boven en de hond ontdoen van al die blubber. Helaas, eten koud, maarja....

Inmiddels is het +/- 19:00 uur. Je hebt bergen huiswerk, maar Max heeft al heel de dag alleen gezeten dus je moet gaan wandelen.
Je komt om 20:00 uur terug van een korte wandeling, want het is buiten koud, nat en je hebt je huiswerk nog.

Max is droevig, want Max is een werkhond en heeft vandaag veel te weinig gedaan.



Waar wil je in godsnaam de tijd vandaan gaan halen?
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 09-06-11 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:19

nogmaals, hoe ga je dat doen als je het straks enorm druk met school krijgt? een hond moet gewoon eten krijgen, zijn loopje doen en de aandacht krijgen die hij verdient. Schotse collie's zijn heel leuk, begrijp me niet verkeerd, maar dit ras past niet bij jouw levensstijl. Bij mij in de buurt had een gezin ook een hond, een schotse collie, en die hebben ze geleerd zichzelf uit te laten (ja geloof me :') je zag hem dan in zijn eentje voort sjokken ) zodat hij gewoon zijn beweging heeft als hij dat wilt, en dat werkte, maar wij wonen in een rustige buurt en die hond was al op leeftijd. Inmiddels is die al jaren overleden en hebben ze een nieuwe pup, ook een schotse collie, en er is nu altijd iemand thuis. Als je een pup hebt is het sowieso handig om minstends de eerste 2 weken 24/7 thuis te zijn om hem zindelijk te maken, manieren bij leren en laten wennen etc :) absoluut niet meteen alleen laten :n Daarbij vind niet elke hond het fijn alleen te zijn, dus dat kan je ook niet van te voren zeggen.

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 12:20

Schotse Collies kun je sowieso niet in een kennel houden.

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:26

Een gemiddelde schotse collie maak je echt niet gelukkig met een uurtje bossen. Die honden moeten denken, werken, iets doen waar ze hun kop mee moeten gebruiken. En als je dat een hond niet kunnen bieden dan krijg je een hond die zichzelf karweitjes gaat geven, met alle gevolgen van dien. Dog frisbee of veedrijven, aggilty, breittesport of flyball eb nee, dat kun je niet zomaar een keertje doen, elke week 1 of 2 keer trainen bij een vereniging. Je moet je goed beseffen dat het echt echt honden zijn die iets moeten doen! Netzoals dat jij 1 keer in de week gaat paardrijdenm, of dat je op voetballen zit? Snap je wat ik bedoel?

ALs je shows wilt lopen dan zal je je hond toch ook echt klaar moeten maken daarvoor, dus naar ringtraining ermee. En als je 2x in de week naar d ehonden uitlaatservise al te duur vind.... ;) Ga je wel met hem op puppycurses?

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 13:56

Ik zou inderdaad niet voor schotse collie gaan bij een eerste hond, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.
TS, kijk eens echt en eerlijk wat de behoefte is voor iedere hond en bepaal dan of jij daaraan kunt en wilt voldoen.
Verdiep jezelf goed in verschillende hondenrassen die je aanspreken en bekijk waar de voor- en nadelen voor jou liggen en wat de honden aan extra verzorging/beweging/werk nodig hebben en kies dan pas een hond. Niet alleen omdat je hem mooi vind.

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:21

Hhilde schreef:
Ik heb al tienduizend keer de vraag gesteld wáárom een SC? Kun je daar misschien antwoord op geven?


TS heeft net seizoen 1 van Lassie afgekeken :j

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:24

Sancha schreef:
TS heeft net seizoen 1 van Lassie afgekeken :j

*Grin, grin*

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:26

Ik word er echt gewoon moedeloos van hoe steeds meer mensen een hond 'voor de leuk' willen, terwijl ze er gewoon weg geen tijd voor hebben, neem dan een goudvis ofzo. :O

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:28

Miracle_ schreef:
Ik word er echt gewoon moedeloos van hoe steeds meer mensen een hond 'voor de leuk' willen, terwijl ze er gewoon weg geen tijd voor hebben, neem dan een goudvis ofzo. :O

Ik vind het dan zelfs nog zielig als je een goudvis neemt. Neem dan een Bart Smit hondje. Kun je daarmee wandelen en borstelen wanneer je er zelf zin in hebt.

Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:29

Ik heb een idee voor TS, en ik denk nog niet zo gek..
komt ie..
Als er een dierenasiel bij je in de buurt is, ga er dan in het weekend , op zaterdag , en vraag of je de honden aandacht mag geven in de vorm van borstelen en knuffelen enz.. misschien zelfs een stukje wandelen, bij ons asiel mag dat, hier leert ze van, en leert misschien de verschillende hondenrassen kennen, en wat het inhoud om een hond te verzorgen. Want ik denk dat het een beetje een onoverwogen keuze is..succes

Hhilde: bedoel je een furreal pet?? dacht ik ook net aan.. :D

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:31

Hhilde schreef:
Miracle_ schreef:
Ik word er echt gewoon moedeloos van hoe steeds meer mensen een hond 'voor de leuk' willen, terwijl ze er gewoon weg geen tijd voor hebben, neem dan een goudvis ofzo. :O

Ik vind het dan zelfs nog zielig als je een goudvis neemt. Neem dan een Bart Smit hondje. Kun je daarmee wandelen en borstelen wanneer je er zelf zin in hebt.

Of een tamagotchi :')

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:32

Miracle_ schreef:
Of een tamagotchi :')

Nee, die kunnen doodgaan :+

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:33

Kismetje schreef:
Hhilde: bedoel je een furreal pet?? dacht ik ook net aan.. :D

Ja, zoiets. Daar heb ik nog een aap van. Kan prima functioneren als hond. Als TS intresse heeft mag ze hem zo hebben :')

Urko
Berichten: 2964
Geregistreerd: 05-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:33

Sancha schreef:
Hhilde schreef:
Ik heb al tienduizend keer de vraag gesteld wáárom een SC? Kun je daar misschien antwoord op geven?


TS heeft net seizoen 1 van Lassie afgekeken :j


:+


Nee geen goudvis of een tamagotchi,, SIMS dieren! Ideaal. Zit een aan en uit knop op. Of zoo tycoon :D



Nee ophouden met die flauwekul jongens :Y) TS is nog jong en ik snap best dat ze een puppy wil, welk kind nou niet op die leeftijd? Wij kunnen haar er toch niet vanaf praten, we kunnen straks alleen maar zeggen dat we haar gewaarschuwd hebben. 'je moet mij af en toe eens horen, ik wil oook zoooo graag een pup, maar dat duurt nog 2 jaar, wachtlijst is zo lang!

TS, ik hoop dat je ons advies een beetje seriues neemt. Denk goed na en dan er vooral niet te makkelijk over!!
Laatst bijgewerkt door Urko op 09-06-11 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:34

Hhilde schreef:
Miracle_ schreef:
Of een tamagotchi :')

Nee, die kunnen doodgaan :+

Misschien leren ze het dan gelijk af.. :')

Pauline
Berichten: 12189
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:36

Ik word er moedeloos van dat anderen zo neerbuigend doen als iemand een vraag stelt.

marleen_usar

Berichten: 24663
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:37

Vraag eens rond in je buurt, er zaak vaak wel mensen te vinden die je hond uit willen laten of eten geven.

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:38

Miracle_ schreef:
Misschien leren ze het dan gelijk af.. :')

Ohnee. Ik had vroeger 5 tamagotchi's. Tegelijk. En ze gingen elke dag dood omdat ik ze vergat. Daar werd ik zo zat van en toen kreeg ik een cavia. Die ik na het wassen nooit meer terug zag. En ik mocht vaak kleine huisdieren opvangen voor anderen. Inclusief vissen die ik wilde aaien en ze even te drogen legde. En vogeltjes die ik heb doodgestampt. En kikkers die ik heb opgesneden om ze te helpen bij de bevaling.

Ja, ik was een wijs kind. :')

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 14:38

Pauline schreef:
Ik word er moedeloos van dat anderen zo neerbuigend doen als iemand een vraag stelt.

We hebben het over levende dieren, die je niet zo maar kunt weggooien als je ze verpest hebt door onkunde.