Hond alleen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Esther

Berichten: 4146
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:28

En misschien is het meisje helemaal hondegek, taalt ze niet naar jongens en blijkt het een natuurtalent te zijn wb honden opvoeden.
Toen ik vriendjes kreeg heeft mij dat nooit weerhouden om met mijn dieren bezig te zijn. Wat ook weer een mooi selectiecriterium was, ben blijven hangen aan iemand die ook dierengek is en mij vooral mijn hobby's laat hebben. :D

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 16:29

Esther schreef:
En misschien is het meisje helemaal hondegek, taalt ze niet naar jongens en blijkt het een natuurtalent te zijn wb honden opvoeden.
Toen ik vriendjes kreeg heeft mij dat nooit weerhouden om met mijn dieren bezig te zijn. Wat ook weer een mooi selectiecriterium was, ben blijven hangen aan iemand die ook dierengek is en mij vooral mijn hobby's laat hebben. :D

Misschien wel ja. Maar ze neemt niet eens de moeite een paar vraagjes te beantwoorden.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-11 16:41

hanny_jelke schreef:
ja meschien nog meer school uren en nog meer huis werk.
dat werd bij mij in iedergeval elkjaar meer.
en ik blijf bij mijn standpunt.
ik vind het totaal geen goede keus.
dan nog maar te zwijgen over het ras waar ze haar zinnen op gezet heeft.

Jij moet eerst Nederlands leren (typen) voordat je überhaupt mag klagen hoor :P

Hhilde schreef:
Esther schreef:
En misschien is het meisje helemaal hondegek, taalt ze niet naar jongens en blijkt het een natuurtalent te zijn wb honden opvoeden.
Toen ik vriendjes kreeg heeft mij dat nooit weerhouden om met mijn dieren bezig te zijn. Wat ook weer een mooi selectiecriterium was, ben blijven hangen aan iemand die ook dierengek is en mij vooral mijn hobby's laat hebben. :D

Misschien wel ja. Maar ze neemt niet eens de moeite een paar vraagjes te beantwoorden.

Welke dan? :) (sorry als jullie een discussie houden van 6 pagina's vol gezeikzeur ga ik dat dus écht niet terug lezen xD)

Kismetje

Berichten: 342
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Leende

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:07

Loolotte, fijn dat je nog een jaartje wacht, kun je wat rondkijken wat voor hond het beste bij je past.. ( gezeikzeur) vind ik wat grof verwoord..maar begrijp je reactie hoor.. je vraagt advies en dat wordt gegeven, dat niet iedereen het een goed idee vind mag wel blijken, maar is ook een beetje terecht vind ik. Ikzelf heb 2 honden( groot ras) ze eten veel dus dat kost wat centen, als ze ziek worden of geent moeten worden red je het niet met 20 euro.. plus als je op vakantie gaat moet je oppas regelen, of pension, of ze gaan mee( dan doen wij altijd) maar ook in het vakantieland moet je er rekening mee houden, entingen etc.. kost ook geld..plus dat ze hier 4-5 keer per dag meegaan wandelen/spelen ( weer of geen weer).. wil het idee niet uit je hoofd praten hoor.. maar weeg ook de negatieve kanten tegen elkaar af.. je krijgt er wel veel liefde voor terug ongeacht van welke hond van welk ras.. baasje staat altijd op nummer 1..hier zijn ze ook wel eens alleen thuis, maar 4-5 uur max. en dat na een fikse boswandeling waarvan ze echt uitgeput zijn. En zelfs dat vind ik te lang..maar soms kan het niet anders..kan je dit allemaal aan? dan moet je je niet uit het veld laten slaan door meningen van een ander..succes met je beslissing..

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:18

Loolotte schreef:
hanny_jelke schreef:
ja meschien nog meer school uren en nog meer huis werk.
dat werd bij mij in iedergeval elkjaar meer.
en ik blijf bij mijn standpunt.
ik vind het totaal geen goede keus.
dan nog maar te zwijgen over het ras waar ze haar zinnen op gezet heeft.

Jij moet eerst Nederlands leren (typen) voordat je überhaupt mag klagen hoor :P


nou ik kan je zeggen voor mij doen is dat netjes.
ooit gehoord van disleksie?
maar blijkbaar kun je niet tegen mij mening die door een hoop mensen gedeelt wordt.
het enige wat ik hier mee wil doen is jou en je toekomstige hond een hoop leed besparen.
vooral de hond.
want meschien is het voor jou wel goed om er achter te komen wat wij bedoelen.
want tja wij niet horen wil moet maar voelen.

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 17:25

Hhilde schreef:
Je moet niet eens willen dat deze droom uitkomt. Ik zie dat je 13 bent, vaak mag je dan nog niet eens een normale show lopen. Waarom wil je shows lopen? Voor de leuk? En waarom een Schotse collie? Welke lijnen heb je uitgezocht? Welke reu en welke teef heb je op het oog? Voor welke kleur wil je gaan? Je weet dat er ook een paar SC fokkers tussen zitten waar je niet mee te maken wilt hebben? Je weet dat er veel tijd gaat zitten in de vachtverzorging?


+ de eerste post na de OP.

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 18:33

hanny_jelke schreef:
ze mag van mij best een hond.
en zelfs een ras hond.
maar een schotse collie is
1. geen beginners hond. (hebben echt goede begeleiding nodig)
2. barsten van de energie (zijn werk honden)

die maak je niet blij met 2 keer een uur wandelen en 2 keer een kwatier wandelen.
dus nee ik vind het geen goed idee een schotse collie te nemen.
ik denk dat ts meer heeft aan een rustige (oudere) hond.
want het beestje moet 6 uur alleen zitten.
en dat is toch een behoorlijk lange tijd.

ik ben gewoon bang dat het hondje straks de boel gaat slopen uit verveling en dan is het de schuld van het hondje maar niet van hun.

dus ja ik snap het wel.


Nou lijkt het wel of de schotse collie een hele moeilijke hond is, maar je kan er een prima huishond van maken. Het zijn geen kennel honden maar met 2 x een uur lopen en 2 x een kwartier op een dag kom je al een heel eind. Ze vinden het leuk om te werken, maar ze hoeven niet iedere dag afgemat te worden. Dan maak je juist een zenuwachtige collie. Ik moet met mijn kruising terrier veel meer werken dan met mijn collie. En ik heb geen dooie collie.

SanderD

Berichten: 9378
Geregistreerd: 25-07-04
Woonplaats: Gent + Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 19:41

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek aan iedereen om goed te letten op de toon van je eigen berichten. Ook al ben je het niet met iemand anders eens, dit kan op een respectvolle wijze gebracht worden, zonder negatieve, denigrerende of uitdagende ondertoon. Een beter BB begint bij jezelf, zullen we maar zeggen. :) Bij voorbaat dank.

hanny_jelke

Berichten: 5577
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: grave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-11 21:41

nowornever schreef:
hanny_jelke schreef:
ze mag van mij best een hond.
en zelfs een ras hond.
maar een schotse collie is
1. geen beginners hond. (hebben echt goede begeleiding nodig)
2. barsten van de energie (zijn werk honden)

die maak je niet blij met 2 keer een uur wandelen en 2 keer een kwatier wandelen.
dus nee ik vind het geen goed idee een schotse collie te nemen.
ik denk dat ts meer heeft aan een rustige (oudere) hond.
want het beestje moet 6 uur alleen zitten.
en dat is toch een behoorlijk lange tijd.

ik ben gewoon bang dat het hondje straks de boel gaat slopen uit verveling en dan is het de schuld van het hondje maar niet van hun.

dus ja ik snap het wel.


Nou lijkt het wel of de schotse collie een hele moeilijke hond is, maar je kan er een prima huishond van maken. Het zijn geen kennel honden maar met 2 x een uur lopen en 2 x een kwartier op een dag kom je al een heel eind. Ze vinden het leuk om te werken, maar ze hoeven niet iedere dag afgemat te worden. Dan maak je juist een zenuwachtige collie. Ik moet met mijn kruising terrier veel meer werken dan met mijn collie. En ik heb geen dooie collie.

nee dat bedoel ik ook echt niet.
maar je mag gewoon niet verwachten van zo een jongen hond dat hij zoveel alleen kan zijn.
geld eigenlijk voor elke hond niet eens zo zeer voor de schotse collie

nowornever

Berichten: 3205
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-11 09:20

Nee oke dan begrijpen we elkaar, het probleem is het lange alleen zijn en niet zozeer dat het een moeilijk ras is.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 20:56

Goh, ik lees nu (na mijn vakantie) dat je toch een hond neemt. En nog steedfs de Schotse Collie?

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-11 11:54

Miracle_ schreef:
Goh, ik lees nu (na mijn vakantie) dat je toch een hond neemt. En nog steedfs de Schotse Collie?

Nee volgend jaar ;) en we hebben met een lid van de SC-club gesproken en de aandacht ligt nu ook bij een American Stafford Terriër :)

Hhilde

Berichten: 7453
Geregistreerd: 24-12-08
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 16:42

Loolotte schreef:
Miracle_ schreef:
Goh, ik lees nu (na mijn vakantie) dat je toch een hond neemt. En nog steedfs de Schotse Collie?

Nee volgend jaar ;) en we hebben met een lid van de SC-club gesproken en de aandacht ligt nu ook bij een American Stafford Terriër :)

:wow: :oo Neem alsjeblieft een collie!

pinto_1

Berichten: 2566
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 21:57

Loolotte schreef:
Miracle_ schreef:
Goh, ik lees nu (na mijn vakantie) dat je toch een hond neemt. En nog steedfs de Schotse Collie?

Nee volgend jaar ;) en we hebben met een lid van de SC-club gesproken en de aandacht ligt nu ook bij een American Stafford Terriër :)


Ik ga met mijn 6 maanden oude pups (bastaard labradors) naar de hondencursus. Daar zit ook een AS van vijf maanden oud. Deze hond loopt nu al met een muilkorf vanwege zijn onstuimige (dominante) gedrag, en zelfs met muilkorf loopt hij alle andere honden omver.

Ik ga mee met wat Hilde zegt, neem dan liever een collie... (of welk ander ras).

Geloof me, de eigenaren van deze staffordshire waren ook in goed vertrouwen (lees: naief, met alle respect) maar als je geen verstand van honden hebt neem dan niet gelijk zo'n moeilijk ras.

Thirty

Berichten: 3636
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: VS.

Re: Hond alleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-11 22:10

Een muilkorf helpt niet tegen een onopgevoede hond die andere honden omver loopt :S

Wees maar voorbereid op hondagressie als je perse een Staff mot, vanaf het moment dat ze volwassen zijn dus. Zit je erop te wachten om je hond altijd gescheiden te houden, en dat je hond altijd op andere honden wil klappen? Dat kun je eruit trainen (tot op zekere hoogte- dat ze andere honden negeren), maar niet als onervaren hondenbezitter.

Miracle_

Berichten: 11833
Geregistreerd: 11-06-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-11 11:30

Loolotte schreef:
Miracle_ schreef:
Goh, ik lees nu (na mijn vakantie) dat je toch een hond neemt. En nog steedfs de Schotse Collie?

Nee volgend jaar ;) en we hebben met een lid van de SC-club gesproken en de aandacht ligt nu ook bij een American Stafford Terriër :)

Nou sorry, maar veel gekker moet het toch niet worden. Waarom in godsnaam dit ras? Wat weet je überhaupt van dit ras? Denk je dat een AST minder tijd en aandacht nodig heeft dan een collie? Ik begrijp werkelijk waar niks van deze keuze, maar goed.